הבן דוד

תחום: קולנוע
תת-תחום: מפגש עם יוצר וסרטו
משך זמן המופע: 45
סגנון:
שם הרכב:
סיווג: מפגש עם יוצר וסרטו
שם המפיק: סרטי יונייטד קינג הפצה 1990
שנת הסרט: 2018
קהל יעד: ט - יב
כמות קהל מקסימלית: 120
הסעה: הסעה לא כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל 11/02/2019

מוקדם בבוקר נפתלי אוסף פועל ערבי בשם פאהד, לטובת שיפוץ הסטודיו שלו. באותו בוקר, מותקפת נערה בישוב והחשד של אנשי הישוב נופל על פאהד. נפתלי הליברל יוצא להגנתו של הפועל אלא שהמציאות גדולה על נפתלי – הוא לא מצליח להכיל את ההתנגדויות והלחצים סביבו. במהלך יממה אחת, חייו הולכים ומשתבשים: השיפוץ לא מתקדם, הפועל שהביא נמצא בסכנה אמיתית, פגישה חשובה שלו נכשלת, הריב עם אשתו מתפתח וכל זאת, בזמן שהפועל מתגלה כשיפוצניק חובבן וגם ביטחונו של נפתלי בחפותו הולך ומתרופף.      
 

משחק: צחי גראד, עלא דקה, אסנת פישמן, ירון מוטולה, עלמה גראד, בן גראד.      
תסריט ובימוי: צחי גראד. 93 דקות, ישראל, 2018.




צחי גראד נולד בירושלים ב-1962. בוגר תואר ראשון במתמטיקה ומדעי המחשב באוניברסיטה העברית. למד משחק בניסן נתיב. שחקן תסריטאי ובמאי. סרטיו כתסריטאי ובמאי: "ג'ירפות", "תנועה מגונה", "הבן דוד". בין הסרטים בהם הופיע כשחקן: "מי מפחד מהזאב הרע", "הדילרים", "איליי ובן", "תנועה מגונה" ,"מישהו לרוץ איתו", "מייד אין יזרעאל", "החלזון", "גרגר על הריס", "מדוזות", "גרופי", "סיפור אחרון וזהו", "המובן מאליו".
בין הופעותיו בטלוויזיה: "אבודים באפריקה", "אורים ותומים", "תמרות עשן", "אבדות ומציאות", "אמאל'ה", "לתפוס את השמיים", "רחם להשכיר"," מד"א", "הבורגנים", "מרחק נגיעה".

  • מה הרגשתם במהלך הצפייה? מה הפתיע אתכם? מה היה צפוי? ממה הכי התרגשתם? מה ברגע הקולנועי גרם לכם לזכור אותו?
  • האם לדעתכם הדברים שמתרחשים בסרט יתכנו במציאות?
  • מה דעתכם על יחסו של נפתלי לפועל פאהד?
  • מה דעתכם על השכנים איתם מתמודד נפתלי? מדוע הם מוצגים באור כה מגוחך?
  • מדוע לדעתכם בחר התסריטאי לאפיין את פאהד כפועל גרוע ולא מקצועי?
  • האם הסרט מביע עמדה א ו שמציג את האירועים בצורה "אובייקטיבית"?
  • האם הסרט מביע עמדה על היחס של יהודים לערבים בחברה הישראלית? מהי?
  • האם לדעתכם יש משמעות לכך שהשחקן הראשי הוא גם הבמאי והתסריטאי? איזו משמעות יש לכך שילדיו האמיתיים של צחי גראד משחקים את ילדיו בסרט?
  • האם דמותו של פאהד תואמת את הסטריאוטיפ של צעיר ערבי שעובד בבניין בישוב יהודי? במה כן ובמה לא? (האם לדעתכם סביר שבחור כמו פאהד יעסוק במוזיקה?)
  • כיצד מסתיים הסרט? מדוע לדעתכם בחר התסריטאי לסיים כך את הסרט?
  • מדוע לדעתכם שמו של הסרט "הבן דוד"? מה לדעתכם עומד מאחורי הכינוי "בני דודים" כאשר יהודים משתמשים בו לגבי ערבים?

    אפשרות להפעלה:

    חלוקה לקבוצות של 2-3 תלמידים. כל קבוצה תביא שלוש עובדות על ערביי ישראל בתחומים כמו: דמוגרפיה (כמה ערבים יש בארץ וכמה יהודים, פיזור באזורי הארץ, עירונים מול כפריים, חתכים סוציואקונומיים, מספר ילדים ממוצע במשפחה), השכלה (אחוז בוגרי תיכון הזכאים לבגרות לעומת יהודים, השכלה אקדמאית, מוסדות אקדמאים), פוליטיקה (ייצוג בכנסת), תעסוקה (באיזה מקצועות משתלבים במשק הישראלי) ועוד. לאחר איסוף העובדות ניתן לערוך חידון טריוויה בנושא.

שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.
סרטי יונייטד קינג הפצה 1990
0507114707 לאה

leah@israelfilmacademy.co.il

רמת השרון, סינמה סיטי-צומת גלילות

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.