קפה נגלר

תחום: קולנוע
תת-תחום: מפגש עם יוצר וסרטו
משך זמן המופע: 60
סגנון:
שם הרכב:
סיווג: הרצאה
שם המפיק: גו טו פילמס
שנת הסרט:
קהל יעד: י - יב
כמות קהל מקסימלית: 120
הסעה: הסעה כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל 10/04/2018

הקרנה של הסרט "קפה נגלר" ואחריו מפגש עם אחד היוצרים.





הסרט מגולל את מסעה של הבמאית בעקבות הסיפור שמאחורי "קפה נגלר" המפורסם – בית קפה שהוקם ונוהל על ידי משפחתה בראשית המאה העשרים בברלין. סבתה של הבמאית, דוקומנטריסטית לשעבר, היא נכדתם של בעלי בית הקפה והיא מלווה את צילומי הסרט בהתרגשות מביתה בישראל. אבל, במהלך הצילומים, הבמאית מגלה שההיסטוריה האמיתית מאחורי בית הקפה המשפחתי אינה זוהרת כפי שהמשפחה האמינה כל השנים ומתוך התפוגגות האשליה סביב בית הקפה, הבמאית נאלצת לגשר על הפער שבין הזיכרון המשפחתי לאמת ההיסטורית. הסרט "קפה נגלר" עושה שימוש בכלים תיעודיים ובכליים עלילתיים בכדי לעסוק באותו פער.

מור קפלנסקי - במאית

מור למדה קולנוע ואמנות באוניברסיטת תל אביב במקביל לעבודתה כמפיקת קולנוע וטלוויזיה. לאחר 8 שנים כמפיקה, מור שבה לאוניברסיטה ללימודי תואר שני בקולנוע. לקראת הלימודים, מור כתבה וביימה את הסרט הקצר "ולוג", שהשתתף בפסטיבלים רבים, ביניהם פסטיבל BFI בלונדון, פסטיבל סאו פאולו לסרטים קצרים, פסטיבל טמפרה ועוד. "קפה נגלר", סרטה הראשון באורך מלא, הופק בסיוע שידורי קשת, קרן גשר ובשיתוף ערוצי טלוויזיה מובילים בעולם, ביניהם Arte.

קפה נגלר הוקרן בבכורה עולמית בפסטיבל ברלין 2016 ובפסטיבל חיפה. 

בעקבות ההקרנות הסרט הופץ בבתי הקולנוע בישראל ובגרמניה והוצג בסינמטק תל אביב במשך שנה שלמה.

בימים אלה מור כותבת את סרטה העלילתי הראשון באורך מלא, "הגנבת", בתמיכת קרן יהושע רבינוביץ' לאמנויות.

יריב בראל - במאי 

"אל הים השחור" – פיצ'ר תיעודי על מסע שחרורם של שלושה דולפינים בליווי המאמנים האישיים שלהם, מהריף באילת אל הים השחור ברוסיה. במאי-צלם במשותף עם שחר סגל. (התחרות הישראלית בדוקאביב, ערוץ 8ARTE ועוד)

“אחת שקובעת" – סדרת אינטרנט המלווה שלש נערות המנסות להתמודד עם בעיות אישיות האופיינית לגיל ההתבגרות (שישה פרקים)

"יום עבודה עם אבא" –תיעודי קצר על  יום עבודה של נער עם אביו על משאית זבל ('15, ערוץ 8, פסטיבל הסטודנטים הבינ"ל, ת"א)

פרסומות וכדומה

פרסומות למותגים רבים ביניהם - קסטרו, מקדונלדס, לאומי קארד, TNT, המשביר לצרכן, פפסי ואחרים. תשדירי שרות לאגודה למלחמה בסרטן, אקי"ם, בית נועם ועוד. פתיחים לסדרות שונות, אריזות גראפיות לערוצים, פרומואים לרשת, ערוץ 8, ערוץ הילדים, לוגי ועוד.

קליפים

עשרות קליפים, ביניהם - לנינט (קליפ העשור של ערוץ 24), עברי לידר, עמיר לב, מירי מסיקה, שלומי סרנגה, הראל סקעת, מוש בן ארי, מאיר בנאי, רוני דואני, קרן פלס ואחרים

עלילתי

"ולוג" – סרט קצר על נערה שבורחת מביתה באישון לילה ומתעדת הכל לבלוג שלה (התחרות הרשמית של פסטיבל BFI לונדון, פסטיבל סאו פאולו לסרטים קצרים, NYICFF ניו יורק, פסטיבל טמפרה היוקרתי בפינלנד ועוד).

"ליצ'י" (אנימציה) - סרט קצר המתאר יום בחיי קשישה עם ליצ'י, הכלבה הקשישה שלה.

הוקרן בתחרות הרשמית פסטיבל חיפה.

אנימציה

“תולי” ו"פופיס" –  סדרות לערוצי בייבי והופ,  "שרוך וברוך" – סדרה קומית לערוץ הילדים.

השכלה

תואר שני בהצטיינות בקולנוע וטלוויזיה מאוניברסיטת ת"א  - התמחות בבימוי ותסריטאות.

תואר ראשון בניהול עסקים וכלכלה מאוניברסיטת ת"א.

 

היוצרים ישוחחו עם התלמידים על הפער בין הזיכרון וההיסטוריה ועל החשיבות של הזיכרון הפרטי בשימור ההיסטוריה. ישראל היא אומה של מהגרים, וככזו, לכל משפחה יש את הסיפור הייחודי שלה, אותו היא נוצרת כחלק משמעותי מזהותה הפרטית. סיפורי מהגרים, כחלק מהגעגוע לעולם שנותר מאחור, לעיתים קרובות תופחים לאורך השנים עד כי קשה להפריד בין המציאות והדימיון. נשוחח על העולם העשיר של דימויים אותם נושאות משפחותינו מחייהם הקודמים בארצות רחוקות. נדבר על החמקמקות של הזיכרון וננסה להעלות השערות מדוע זכרונותיהם של מהגרים לעיתים מקבלים אופי דרמטי יותר מכפי שאולי היו באמת. ננסה לחשוב ביחד על החשיבות של אותם זכרונות בביסוס הזהות שלנו. 

לאחר שנעמוד על משמעות הזכרון המשפחתי בהבניית הזהות האישית שלנו, ננסה להבין מדוע הבמאית בחרה ליצור סרט פיקטיבי המספר את סיפורו של המיתוס המשפחתי כפי ששמעה עליו כל חייה. נדון עם התלמידים על אפשרות הסכנה הטמונה בשכתוב ההיסטוריה, למול החשיבות של השימור, גם אם באמצעים יצירתיים. ניזכר בדמותו של מומחה המוסיקה שמסרב לשתף פעולה עם הבדיה ומשווה את המהלך הפיקטיבי של הבמאית להכחשת השואה בידי ניאו נאצים. נשאל את עצמנו האם מעשה שכתוב ההיסטוריה של הבמאית הוא לגיטימי, או שמא היה עליה להכיר בכך שלא נמצאו החומרים הרצויים ולוותר על עשיית הסרט.

נדבר גם על יחסי הגומלין בין התיעודי לעלילתי ביצירה קולנועית, שניכרים בקולנוע כבר מימיו הראשונים. נשוחח על תהליך העשייה הדוקומנטרית, בו פעמים רבות מצלמים סצינות באופן מבויים לחלוטין ומציגים אותם כהתרחשות אותנטית, שארעה באופן ספונטני. נשוחח על הסרט התיעודי "קטפיש" עטור הפרסים ועל הדיון הרחב סביבו באשר לאותנטיות הסיפור. מהצד השני נשוחח על "אנשים ביום ראשון" - סרט גרמני עלילתי משנות העשרים (שקטעים מתוכו מופיעים ב"קפה נגלר") המשלב בתוכו אלמנטים של עשייה תיעודית. ננסה להבין איפה עובר הגבול בין סרט תיעודי לעלילתי, מה מגדיר כל אחד מהם ועד כמה ההפרדה ביניהם בכלל תקפה היום.

 

שפת המופע עברית
ציוד הקרנה ניתן להקרין באמצעות: DVD קובץ לשליחה במייל DCP
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.
גו טו פילמס
02-5831371

office@go2films.com

ירושלים, רח' איסר נתנזון 37/8

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.