בשבילייק - היצע נוסף

תחום: תיאטרון
תת-תחום: תיאטרון
משך זמן המופע: 55
סגנון: דרמה ריאליסטית
שם הרכב: שפת-התאטרון
סיווג: הצגה קטנה
שם המפיק: רות גנאל
קהל יעד: ח - יא
כמות קהל מקסימלית: 150
הסעה: הסעה כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל 01/07/2019

טלפונים ומסכים הפכו לחלק בלתי נפרד מהחיים שלנו. עבור מתבגרים הם אמצעי התקשורת המרכזי, כלי לביטוי אישי, מדד לתחושת ערך עצמי וציר סביבו מתקיימים החיים החברתיים.

בתוך כך,  ובמסגרת מאפייני גיל ההתבגרות,  יש שהופכים אותו לכלי נשק לפגוע באחרים  ויש שחושפים עצמם לפגיעה.

מופע יחיד חדש וסוחף המציג מקרים ממציאות חייהם של בני הנוער ונוגע בהתמכרות למסך ולפידבקים:  ברצון לתשומת לב, פגיעה, נקמה, כח , חשיפה לפורנו ומיניות ברשת ובחירות יום יומיות.

 3 סיפורי מקרה עוצמתיים על פגיעות ברשת :

נערה חדשה בבית הספר מנסה לפלס את דרכה ולמצוא את מקומה ע"י פעילות מוגברת ומוקצנת ברשת,

נער שתמונות חשופות של חברתו הופצו ברשתות החברתיות,

וסיפור אחרון  על נער שהחריגות הקטנה שלו מקבלת תשומת לב עודפת ברשת והופך קרבן להצקות מתמשכות.

את המופע מנהלת  "מומחית  להתמכרויות" – דמות מוקצנת שקורעת את הצופים מצחוק ומרשה לעצמה לשים בפניהם  מראה מציאותית, בין היתר ובדגש על  ההתמכרות למסכים.  ההומור שובר את ההתנגדות הטבעית של בני הנוער לנושא  וסוחף אותם  לחוויה משמעותית בגובה העיניים.

המופע מתאים לתלמידי כיתות ח' עד יא' ומתאים גם לצפייה משותפת עם הורים.

ניתן לקיים בסיום המופע מעגלי שיח הורים-מתבגרים עפ"י חומרים שנספק לכם.

המזמינים יקבלו מערך  עם הצעות לפעילות לעיבוד הצפייה שיועברו  ע"י המחנכים בכיתות.

 



מחזאית: רות גנאל

הפקה: רות גנאל

שחקן : אביאל שיליאן

 המופע נבנה ב"שיטת המעלית" שפיתחה רות גנאל-  M.A. במינהל החינוך, קרימינולוגיה וסוציולוגיה, מרצה, מנחת קבוצות, עוסקת בהדרכת הורים קבוצתית ופרטנית, עוסקת בשילוב מגוון כלים יצירתיים בטיפול והנחיה: פלייבק, פסיכודרמה,  גשטלט, טרילותרפיה ועוד.

שיטת המעלית מתייחסת למעלית דמיונית שעולה ויורדת בין הראש ללב.

הראש- זקוק לידע, נתונים, עובדות

הלב- מחפש התרגשות, הזדהות, סיפור שאפשר להתחבר אליו

חיבור בין הראש והלב יוצר השפעה לטווח ארוך, משפיע על עמדות ועל התנהגות.

המופע כולל שלושה מונולוגים סוחפים  כאשר אחרי כל מונולוג יש קטע הנחיה תיאטרלי-קומי הכולל כלים להתמודדות עם סיטואציות שונות.

המעבר בין מונולוג הנחיה לסירוגין שומר על רמת קשב גבוהה של הקהל, סקרנות וענין.

המופע מדבר אל בני נוער ובשפה של בני נוער וכאשר צופים בו הורים- הם מקבלים הצצה לעולמם של המתבגרים ויכולת להבין מה מניע אותם, מה הם מחפשים, ממה הם מפחדים.

הרקע הטיפולי והניסיון ארוך השנים של רות גנאל בעבודה עם נוער והורים מאפשר להוציא הרבה מאד חומר לשיח עם מתבגרים בעקבות המופע- יש בו שכבות של שכבות של נושאים- מגוון דמויות וסיפורים שאפשר להזדהות איתם ומתוך כך- אפשרות להקיף מגוון היבטים של תופעת הסכנות ברשת וההתמכרות למסכים בקרב נוער.

המופע מלווה במערך  פעילות שנשלח לבית הספר בכדי שתוכלו לקיים עם התלמידים  שיח משמעותי לאחריו. 

 

פעילות לעיבוד המופע

◄המנחה שואל: במופע הוצגו סיפורים של  3 דמויות. מי הדמות שריגשה אתכם במיוחד?

◄המנחה מחלק למשתתפים פתקים ריקים ומחלקים אותם ל-2 ע"י קו.

מבקש ממי שחווה הצקה/ השפלה או הטרדה דרך רשתות חברתיות לכתוב בחלק העליון: "ברשת- כן".

מי שלא חווה פגיעה ברשת כותב : "ברשת- לא".

 בחלק התחתון-  מי שחווה הצקות/ השפלות/אלימות  במפגש עם ילדים בבי"ס או מחוצה לו כותב "במציאות: כן". מי שלא חווה כותב "במציאות- לא".

הפתקים הם אנונימיים.

המנחה אוסף את הפתקים ורושמים על הלוח את התוצאות. בודקים כמה תלמידים חוו הצקות ברשת וכמה במציאות. האם אתם מופעים מהתוצאה? 

האם בכלל אפשר להגיד שפגיעה ברשת לא נחשבת כ"פגיעה במציאות" האם היא פחות כואבת? ואולי יותר?

◄המנחה מזמין את התלמידים לשתף בסיפורים שהם או חברים שלהם חוו.

◄ המופע הונחה ע"י מרצה משעשעת שמעיזה להגיד את האמת בפרצוף, גם כשאינה נעימה.

שמעתם אותה, צחקתם... מכל מה שהיא אמרה- איזה משפט נשאר אתכם? כל תלמיד מנסה לזהות מה הוא לקח מקטעי ההנחיה.

מפרט טכני אנו זקוקים לבמה (או מרחב הופעה) בגודל 4 מטר עומק על 4 מטר רוחב- לפחות. בבקשה לדאוג שהמרחב יהיה נקי ופנוי מרהיטים מיותרים. אנו מביאים איתנו ציוד הגברה המתאים לאולם רגיל/אודיטוריום המיועד המכיל כ 200 מקומות. באולמות גדולים יותר או באולמות ספורט- יש צורך בהגברה נוספת- בתיאום מראש במידה וקיימת מערכת הגברה במקום- אנו נתחבר אליה עם המיקרופונים שלנו. אנו מביאים איתנו פנס שיוצב בחזית הבמה. ; במידה ומותקנים באולם פנסי תקרה- הנכם מתבקשים להדליקם. נודה לכם אם תאפשרו גישה עם הרכב סמוך ככל האפשר לאולם המופע לצורך פריקת הציוד. נבקש להכין שולחן (תלמיד) על הבמה.
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.

מודיעין עירוני ג 9

לינק לצפיה

יהוד פסגות - המלצה 14

לינק לצפיה

אילת 2

לינק לצפיה
רות גנאל
0507514918

ganelruth@gmail.com

גבעת שמואל, התומר 18

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.