הרפתקאות מהאגדות - היצע נוסף

תחום: ספרות
תת-תחום: ספרות
משך זמן המופע: 45
סגנון:
שם הרכב:
סיווג: מפגש ספרות
שם המפיק: מירי רימר
קהל יעד: א - ד
כמות קהל מקסימלית: 35
הסעה: הסעה כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל 27/02/2019

האם היו להם "אז" פלאפונים?

אייך כיפה אדומה וסבתא הרגישו בבטן הזאב?

האם עמי ותמי חזרו הביתה או שמצאו בית אחר?

האם הם לומדים בבתי ספר? מה הם לומדים?

למה אבא של עמי ותמי הקשיב לאמם החורגת?

אלו הן רק חלק קטן מהשאלות שנשאלו על ידי ילדי כיתתי כשהייתי מורה וקראנו יחד ספרי אגדות.

שמי מירי רימר,

אני נרגשת לשתף אתכם בצאת ספרי. "הרפתקאות מהאגדות".

הספר מספר על חבורת ילדים מכיתה ב' בבית הספר במודיעין שהקימו חבורה בשם : "חבורת משמר". לחבורה מנהיג שאוהב הרפתקאות . יום אחד גילה "סדק" בקיר ספרית בית הספר, הוא קורא לחבורה ששמחה מאוד לבדוק את "הסדק". הסדק שואב אותם והם מוצאים את עצמם בארץ האגדות. שֵַלַט שמצאו בשער הכניסה מכוון אותם במסעם בארץ קסומה זו

הם פוגשים את כיפה אדומה, עמי ותמי ואת זהבה ושלושת הדובים. החבורה משוחחת עם הדמויות, מטיילת איתם אפילו מצליחה להעלים את המכשפה מהסיפור של עמי ותמי.

הספר נכתב בעקבות אגדות רבות שקראתי לילדים. הילדים שאלו שאלות, העלו פחדים ורצון לדבר עם הדמויות. את כל אלו תיעדתי במהלך שנותיי בהוראה , וברבות

הימים החלטתי לכתוב ספר שייתן מענה לשאלותיהם. את הספר התאמתי ל"עידן החדש". הוא יוצק אור למקומות "אפלים" באגדות הילדים הקסומות.

 



שמי מירי רימר. אם לשלושה בנים בוגרים ושתי נכדות .

מתגוררת בישוב כפר האורנים.

במשך 33 שנים שימשתי כמחנכת לילדים צעירים. אהבתי את עבודתי וראיתי בה 

ייעוד ושליחות. הילדים היוו עבורי מקור של השראה ואהבה.

בשנה האחרונה פרשתי ממשרד החינוך וכיום אני עוסקת בהוראה מתקנת וכותבת 

סיפורים לילדים.

בכל שנות עבודתי שילבתי לימודים להתפתחות אישית (דמיון מודרך, תטא הילינג, ביואנרגיה ועוד...).

יכולה לומר שהחיבור שלי לנפש הילד והתפתחותו הוא חיבור חזק וטיבעי.

"הרפתקאות מהאגדות " נולד מתוך חיבור עמוק זה.

(ד"ר דבורה מצה, מרצה לספרות ילדים במכללות להכשרת מורים).

ג'אן פול סארטר ראה את ערכה של היצירה הספרותית בתקשורת שהיא מקיימת עם הקורא בתהליך של פנייה והיענות: " יוצר פונה אל חרות הקורא להשתתף עמו בהשלמת יצירתו" .

מירי רימר, הסופרת, מזמינה את קוראיה הצעירים, שגדלו על ברכי אגדות הילדים, ליענות לפנייתה ולהשתתף עמה ביצירה.

סגנון הכתיבה, עיצוב הדמויות, שילוב היסודות הדרמטיים כל אלו גורמים

לילד הקורא  לחוות את הדברים המתוארים. הם לקוחים מעולמו המציאותי, הרגשי והדמיוני. הם עונים לצרכים הרגשיים שלו (כמו גם האסתטיים). הצורך בתחליפי מציאות, הצורך בתהליך השתחררות מפחדים, הצורך, השתייכות ואהבה. בהתגברות על קשיים, פעולות והישגים.

גיבורי הספור של מירי רימר יוזמים, פועלים ועושים . מתגברים על מכשולים ממש כמו הגיבורים בסיפורי האגדות, הם משנים את נקודת המבט המפחידה ומאיימת לעיתים (באגדות)  להסתכלות חיובית, מעודדת, בונה ומקדמת.

הספור הנפלא פועל על הקורא הצעיר ומפעיל אותו.

כוחה של היצירה הספרותית שלפנינו, איננו ביכולתה לצלם את קיומו של הקורא אלא בערך המוסף שהיא נותנת לאותו קיום – בזווית המיוחדת שהיוצרת בוחרת להציג ביצירתה. בזאת תרומתה המשמעותית לארון הספרים הביתי.

ממליצה שהמחנכות יחשפו את הילדים למספר אגדות "כרצונן" 

פתיחה: אציג את עצמי ואספר על הגשמת חלומי להוציא ספר .

כיצד הספר יצא? מיהם הגורמים שהשתתפו בהוצאתו.

אעורר בהם מוטיבציה לכתיבה (בכך שאספר להם על הדרך שלי).

בהמשך אדון איתם תוך כדי קריאה בספרי על:

מחשבות חיוביות לעומת מחשבות שליליות.

חבורה? או שיתוף כל הכיתה? ולמה עדיף הביחד?

עוצמת הביחד מבוססת על פתיחות ותמיכה הדדית.

פגישה עם השונה ממך.

הצמח כנפים ואפשר לעצמך את החופש לחלום,לפנטז ולעוף במחוזות הדמיון.

אם הייתי יכול להגיע כמו "החבורה" בספר לארץ האגדות, באיזו אגדה היית רוצה להיות, במי היית רוצה לפגוש?

בסוף הפעילות אזמין מספר ילדים שיבחרו קלף מתוך "החיים כאגדה" ויתארו לאיזו דמות הם מתחברים ולמה?

הפעילות מאוד חוויתית .

 

מפרט טכני הישיבה של הקהל תהייה בספריה. ;
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.

Scan

לינק לצפיה

Scan

לינק לצפיה

Scan

לינק לצפיה
מירי רימר
0526725963

MIRIDOC1@WALLA.COM

כפר האורנים, יהודה 25

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.