פלא (בעברית)

תחום: תיאטרון
תת-תחום: מופע תאטרון
משך זמן המופע: 70
סגנון:
שם הרכב:
סיווג:
שם המפיק: אלמינא-בית ליוצרים בנמל יפו
קהל יעד: ד - ו
כמות קהל מקסימלית: 500
הסעה: הסעה כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל 24/02/2019

ההצגה מגוללת את מסע ההסתגלות של אוגוסט, ילד מיוחד הסובל מעיוות נדיר בפנים אשר למד כל חייו בחינוך ביתי, בבי"ס חדש. אוגוסט מרגיש שהוא ילד לגמרי רגיל. וגם אחותו ואמו חושבות כך. אך האם האחרים בבית הספר החדש גם יהיו מסוגלים לראות אותו ככה – ילד שנון וחבר נאמן? ומה יקרה לכם כשתפגשו את אוגוסט? כיצד אתם תצליחו לראות אותו? ד

בעיבוד בימתי לרב המכר הניו יורקי פלא - Wonder - של ר"ג פלסיו.




עיבוד בימתי של תאטרון אלמינא לספר ורב המכר "פלא" של ר"ג פלסיו.

על העיבוד למחזה: גדעונה רז ושרון בורשטין.

בימוי: נורמן עיסא

מוזיקה: אילת אשרוב

תפאורה: עדה פדר

תלבושות: נועה דותן

עיצוב בובה: אופיר צויבל

עבודה עם בובות: אביטל דבורי

ווידאו ארט: ג'ורג' קהוצ'י

ההצגה "פלא" מזמינה את הצופה להיכנס לנעליו של ה"אחר"/השונה ולשנות את מחשבותיו, רגשותיו ותפיסתו לגביו. ההצגה מגוללת את סיפור התמודדותו של אוגי, שנולד עם תסמונת נדירה, המצליח להשתלב בחברה כשווה בין שווים למרות הקשיים. ההצגה עוקבת אחר תהליך השינוי הן של אוגי, גיבור המחזה, והן של חבריו לכיתה, הלומדים להיות טובים יותר ולהגן עליו והוא הופך להיות חלק מהם, ובאורח פלא גם הצופה משתנה בעקבות כך. כמו כן גם סיפור המשנה של ויה, אחותו של אוגי, מביא את ההתמודדות של חברי המשפחה בה יש ילד עם צרכים מיוחדים ואיך זה משפיע עליהם?

בעולם המסוכסך, עולם עם אפליה וגילויי אלימות חשוב לחשוף את ילדינו ולדבר על הדברים הטובים שיש בבני אדם. ההצגה, המבוססת על הספר "פלא", מתעסקת בפלא של הטוב האנושי, שעדיין קיים בעולם.

שאלות לדיון ולפיתוח בכיתה :

  • מה אהבת בהצגה? ואל מי התחברת?  
  • מהו סיפור ההתמודדות של אוגי בקרב חבריו? תנו דוגמאות
  • איך התפאורה של הקוביות המשתנות מסצינה לסצינה שימשה את סיפור ההצגה?
  • האם היה ברור לך המעברים בין הסצינות בעזרת השימוש במוזיקה החוזרת על עצמה?
  • אילו ערכים אתה חושב שההצגה מעבירה?
  • דרג את חשיבות הערכים שההצגה עוסקת בהם - 1. אמפטיה 2. קבלת האחר 3. חברות
  • למה חשוב לדעתך להציג מחזה כזה? והאם את/ה חושב/ת שהצגה יכולה להשפיע על התנהגות של בני אדם?
  • האם קראת את הספר – פלא? מה ההבדל בין הספר להצגה? האם הצמצום של הדמויות בהצגה השפיע על חווייתך?
  • האם עבודת השחקנים הייתה אמינה בעיניך? פרט ונמק
  • כמה – מ1-10 את/ ה היית רוצה להיות חבר של אוגי?
  • מה אתה חושב על מונולוג הפתיחה הזה של אוגי? מה אתה מבין מהטקסט הזה?

"אני יודע שאני לא ילד בן עשר רגיל. טוב, ברור, אני עושה את כל הדברים הרגילים. אני אוכל גלידה. אני רוכב על אופניים. אני משחק בכדור. יש לי אקס-בוקס. דברים כאלה, כנראה, הופכים אותי לרגיל. ואני גם מרגיש רגיל. מבפנים. אבל אני יודע שילדים רגילים לא גורמים לילדים רגילים אחרים לברוח מהם בצרחות במגרשי משחקים. ואני יודע שבילדים רגילים לא נועצים כל הזמן מבטים.

אם הייתי מוצא מנורת קסמים והייתי מקבל משאלה אחת, הייתי מבקש שיהיו לי פנים נורמליות שאף אחד בכלל לא ישים לב אליהן. הייתי מבקש שאוכל ללכת ברחוב בלי שאנשים, ברגע שהם רק רואים אותי, יעשו את הקטע הזה של להביט לצד שני. אני אגיד לכם מה דעתי: אני לא רגיל רק בגלל שאף אחד אחר לא חושב שאני רגיל. זאת הסיבה היחידה".

בברכה,

צוות אלמינא

שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.
אלמינא-בית ליוצרים בנמל יפו
050-3834220

razgidona@gmail.com

תל אביב יפו, שמואל אביצור 10

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.