הענק וגנו (הצגת יחיד)

תחום: תיאטרון
תת-תחום: מופע תאטרון
משך זמן המופע: 45
סגנון:
שם הרכב:
סיווג:
שם המפיק: עמותת שיא(גושן)
קהל יעד: גן - גן
כמות קהל מקסימלית: 80
הסעה: הסעה כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל 23/07/2019

 

הסיפור "הענק וגנו" נכתב ע"י הסופר, המשורר והמחזאי האירי, אוסקר ויילד והתפרסם לראשונה בשנת 1888.

בגרסה שיצרנו, הסיפור מוצג ע"י שחקן יחיד ובובות ומספר את סיפורם של ענק אחד, שני אחים וצב טוב-לב שמחליט להיחלץ לעזרתם של כל הילדים.

יוסי הסקרן מגלה גן יפיפה וקסום וקורא לאחיו, שחר, לשחק עימו. בגן הם פוגשים את מר צבי צב, ובמהרה מסתבר לשניים כי הגן הנפלא שייך לענק מגזע הענקים.

הענק אנוכי מאד ואיננו סובל כשילדים זרים מסתובבים בגנו וע כן מחליט הוא לגרש את הילדים מן הגן. מה קורה אז? האם הילדים יצליחו לחזור ולשחק בגן? האם הענק יבין כי שגה בהתנהגותו האנוכית?
 

 



ערך מוסף להצגה נוצר בזכות האופי האינטימי של הצגת יחיד, כאשר מעבר לסיפור המופלא, נחשף בפני הילדים גם עולם התיאטרון, על כל עושרו: הילדים למדים על תפקיד השחקן וכיצד הוא מגלם מספר של דמויות, וכמו כן על התפאורה, התלבושות ועיצובה הויזואלי של ההצגה.
הילדים הופכים לשותפים פעילים בתהליך וכך טועמים מן החוויה הקסומה של יצירת ההצגה.

מחזה : עודד אהרליך, ייעוץ והדרכה: יואב שמר, תפאורה,תלבושות ואביזרים: טליה אוטולנגי,
עריכה מוסיקאלית: סתיו נחום

קריינות: אסף דגני ושרון רוזנבלט

שחקן: דורון ישינסקי

 

כפי שאמר הענק עצמו: "הרבה פרחים יפים לי בגני ואולם הילדים הם הפרחים היפים מכולם".

(מתוך "הענק וגנו" בתרגום אהרון בר)

רעיונות לפעילות בעקבות ההצגה:

  • בחירת דמות – הענק, יוסי, שחר, רוח הצפון או מר צבי צב – איך תורמת הדמות לסיפור?

           מה  התפקיד שלה? אלו תכונות יש לה?

           הילדים יוכלו לצייר את הדמות ו/או לספר עליה בעקבות הצפייה בהצגה.

 

  • שיחה – מהי חברות בעיניי? נקודות לשיחה: היכולת והחשיבות של ההתחלקות באושר שלך עם האחרים, הגדולה ביכולת של הנתינה ועוד.

 

  • שיחה על עונות השנה – ניתן לדבר על עונות השנה, או לחלופין לצייר אותן ומה כל עונה מסמלת עבור כל אחד ואחת מהילדים. כל ילד ידבר על העונה שהוא הכי אוהב.

 

  • לחשוב על משהו יקר מאד שהוא רק שלך (כדור, צעצוע, בובה, קלטת וידאו, ספר שאתה

           אוהב וכו') ולחשוב על דרך להתחלק באותו משהו יקר עם האחרים.

           דוגמא להתחלקות: אם לילד יש פלסטלינה, הוא יכול להחליט שהוא נותן חתיכה קטנה לכל אחד בקבוצה                 וכולם ביחד יוצרים משהו מהפלסטלינה.

 

 

שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.
עמותת שיא(גושן)
050-2546962א

tgos100@gmail.com

, רח' גיל 83, הרצליה

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.