גידי מחזמר בהקיץ

תחום: תיאטרון
תת-תחום: מופע תאטרון
משך זמן המופע: 80
סגנון: מוזיקלי
שם הרכב:
סיווג: הצגה גדולה
שם המפיק: תאטרון האינקובטור
קהל יעד: י - יב
כמות קהל מקסימלית: 500
הסעה: הסעה כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל 24/01/2019

מחזמר משוגע ומצחיק על חיים, מוות ואהבה, המתרחש כולו בתוך ראשו של הגיבור.

גידי בסך הכל מעוניין לחצות את הכביש ולהתחיל עם המוכרת במכולת, אך עד מהרה מוצא את עצמו בתוך כאוס של מחשבות, אהבות ומלאכית מוות אחת, שמאיימת לשים לכל זה סוף. דקות ספורות אלו בתוך ראשו נפרשות על פני מחזמר שלם.

האם גידי יגיע לצד השני של הכביש?




״אהבה...
איזה דבר עלוב...״
על אף שמחזמר הוא מדיום רגשי מאוד ורומנטי על פי רוב, "גידי" הוא מחזמר
המלא בדמויות שמנסות להדחיק את רגשותיהן. חלק גדול מן השירים מאדירים
רגעים סתמיים או אבסורדיים וחוגגים את היומיומיות. למעשה, אם יש דבר
אחד שרוב הדמויות במחזה מעדיפות להתרחק ממנו באופן מוחלט זה אהבה. הן
פוחדות לדמיין יותר מדי, חוששות מחוסר וודאות, מתייחסות בחרדת קודש לסדר
והיררכיה, ולא מעזות להפר את החוקים.
האם באמת ניתן להתעלם מאהבה? להחליפה במשהו אחר? האם ניתן להעלימה
לגמרי? האם יש הבדל בין להתאמץ לא לחשוב על משהו לבין לחשוב עליו כל
הזמן? והאם כל זה בכלל חשוב?

קצת על תהליך העבודה
מאת יוצר ובמאי ההצגה - יונתן בלומנפלד
״אנחנו עומדים מול המכולת הזאת כבר חמש דקות...״
בזמן שקראתי את ״הזקן והים״ ממש נהניתי מיכולתו של המינגוויי לייצר דרמה
בתוך עלילות קטנות ופשוטות לכאורה. שאלתי את עצמי עד כמה קטן יכול להיות
להיות סיפור או נושא מבלי שתיעלם ממנו הדרמה. התחלתי לכתוב שירים על
נושאים קטנים ודיאלוגים על קונפליקטים הסובבים סביב רגעים מזעריים בחיים.
לאט לאט החלו הפרטים להירקם לסיפור שעשוי להיראות תמוה למתבונן חיצוני
- אדם קם בבוקר ויורד למכולת לקנות חלב. וזהו. הניסיון שלי היה לגרום לכך
שכאשר מקלפים את השכבה הזו יתגלו עלילות מיקרוסקופיות ועולם שלם של
סיפורים קטנים עם דרמות גדולות.
במהלך העבודה עם השחקנים התגלה אתגר מעניין נוסף - כיצד משחקים
דמות שהיא רק צד אחד באישיותו של אדם, אבל עדיין בעלת רצונות, מעצורים
ושיקולים מורכבים כשל אדם שלם? היה זה תהליך מרתק שבו נדרשנו מצד
אחד לחלק את אישיותינו לשברים עשרוניים ומאידך לפתח מערכת יחסים של
תלות הדדית בין הדמויות השונות על הבמה, שמתאספות יחדיו למונולוג פנימי
של אדם אחד.

נקודות לדיון למורה לפני ואחרי המפגש:

- האם באמת יש לנו שליטה על מה שקורה בחיים שלנו?

- האם העובדה שהחיים זמניים מעניקה משמעות לדברים?

- איזה צד אתם מרגישים שדומיננטי אצלכם? או מאיזה צדדים האישיות שלכם מורכבת?

- מה מניע אותנו בחיים? פחדים? חלומות? אהבות?

- מהי זהות וממה היא מורכבת? איך אתם מגדירים את עצמכם? מי אתם?

שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.
תאטרון האינקובטור
052-6546484 אסתר

esther@incibator.org.il

ירושלים, מסילת ישרים 18

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.