הסיפור על מפלצתול (הצגת יחיד)

תחום: תיאטרון
תת-תחום: מופע תאטרון
משך זמן המופע: 40
סגנון:
שם הרכב:
סיווג:
שם המפיק: תיאטרון עלמא - גיא גרמן
קהל יעד: גן - גן
כמות קהל מקסימלית: 80
הסעה: הסעה כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל 29/04/2019

 

הצגת יחיד בהשראת הסיפור המוכר "מסעות גוליבר". בעזרתו של גוליבר, הענק המסתורי, והגעתו המקרית אל ממלכת ליליפוט, ילמדו מלכת הליליפוטים, התושבים והקהל הצעיר על סובלנות, קבלת השונה ומי הוא מפלצתול שכולם כל כך מפחדים ממנו. ההצגה עוסקת בחשיבות השוני והגיוון בחברה, מול הצורך של כולנו להרגיש שייכים. הצגה סוחפת בשלל צבעים, שמשלבת דמויות ובובות, חרוזים עגולים ותנועה מעולם הפנטומימה והסלפסטיק.

ההצגה ​​​מתאימה לגילאי 3-6 ואורכה כ-45 דק'

בימוי: ליאת שטרן | כתיבה: גיא גרמן וליאת שטרן | הלחנת מוסיקה מקורית: יהונתן מגון | עיצוב תפאורה ותלבושות: ליאת שטרן | עיצוב תנועה ומשחק: גיא גרמן



 

היוצרים:

 

בימוי, עיצוב תפאורה ותלבושות: ליאת שטרן 

כתיבה: גיא גרמן וליאת שטרן 

הלחנת מוסיקה מקורית: יהונתן מגון 

עיצוב תנועה ומשחק: גיא גרמן

הכנה לקראת צפייה בהצגה

 

על ההצגה:

הספר "מסעי גוליבר" נכתב על ידי ג'ונתן סוויפט בשנת 1726 ויועד במקור למבוגרים. לאחר שהפך לרב מכר בן לילה, עובדו שני חלקיו הראשונים לסיפור לילדים. במרכז חלקו הראשון של הספר -המסע לארץ ליליפוט, עומד סיפור הגעתו המקרית של גוליבר לארץ הליליפוטים, ותגובתם של הליליפוטים הקטנים לשוני בין האורח המסתורי לבין תושבי המקום. בהצגה נעשה שימוש במספר אלמנטים מתוך הסיפור על מנת לעסוק בסובלנות וקבלת השונה, תוך כדי חיזוק תחושת הכבוד לכל אדם באשר הוא אדם. ההצגה מבקשת לעודד את ההכרה בכך ששוני הוא דבר חיובי ותורם.

 

לקראת הצפייה בהצגה:

ניתן להקריא לילדים את הסיפור "מסעי גוליבר- המסע לארץ ליליפוט"

 

שאלות לדיון והכנה לקראת הצפייה בהצגה:

# דמיינו גן ילדים, שבו כל הילדים נראים אותו הדבר. לכולם יש את אותם הבגדים, אותם הפנים, ואותו השיער. מה לדעתכם קורה בגן כזה? שבו לכל הילדים יש את אותו המראה?

#האם הייתם רוצים להיות בגן כזה? מדוע?

#האם את/ה היית רוצה להראות בדיוק כמו כולם? או שאת/ה אוהב/ת שכל אחד שונה? מדוע?

 

שאלות למחשבה לאחר הצפייה בהצגה:

# מה מיוחד בארץ ליליפוט?

# מה גוליבר לא מסכים לעשות? ומדוע?

# מי הוא מפלצתול? ומדוע מלכת הליליפוטים סילקה אותו מהממלכה?

# גוליבר, צייד הפטריות, ומפלצתול- כולם סולקו ממלכת ליליפוט. מה, לדעתכם, שלושתם מרגישים?

# האם גם לכם קרה פעם משהו שגרם לכם להרגיש כמו שהרגישו גוליבר, ומפלצתול?

# מה הדבר שבו אתם שונים ומיוחדים מאחרים? (זה יכול להיות תכונה שלכם, משהו במראה החיצוני, משהו שאתם אוהבים לעשות או טובים בו במיוחד) האם אתם שמחים שיש לכם משהו מיוחד משלכם?

# האם הייתם רוצים שיתייחסו או יתנהגו אליכם כשונים ומיוחדים? ולמה?

# האם גוליבר עוזר למפלצתול? כיצד?

# מדוע לדעתכם ההצגה נקראת "הסיפור על מפלצתול"?

 

פעילות לאחר ההצגה:

#חלקו את הילדים לזוגות, ובקשו מהם למצוא דבר אחד שבו שני הילדים דומים, או שמשותף להם, ודבר אחד שבו שני הילדים שונים.

לאחר מכן כנסו את הילדים ובקשו מכל זוג לספר איזה דברים הוא גילה.

לסיכום ניתן לערוך שיחה על סוגי הדברים שהילדים מצאו- האם התייחסו לצורה חיצונית, לתכונות אופי, לדברים שכל אחד אוהב או לא אוהב, או לדברים אחרים (למשל- לאמא של שתינו קוראים באותו השם, לשנינו יש חתול).

סוג במה לא מקצועית
עומק 3
מספר אומנים 1
זמן הקמה 1:00
שפת המופע עברית
סאונד כן
מסך כן
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.

חוברת הכנה לצפייה_הסיפור על מפלצתול-מוקטן

לינק לצפיה
תיאטרון עלמא - גיא גרמן
ליאת שטרן 050-7471121

alma.puppet.theater@gmail.com

יפו-תל אביב, רמה 2 דירה 98

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.