איזה מין דבר זה - היצע נוסף

תחום: תיאטרון
תת-תחום: תיאטרון
משך זמן המופע: 50
סגנון: ארוע תאטרוני
שם הרכב: שפת-התאטרון
סיווג: הצגה בגודל בינוני
שם המפיק: איבגי הפקות
קהל יעד: י - יב
כמות קהל מקסימלית: 300
הסעה: הסעה כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל 23/01/2018

ההצגה עוסקת בנושא הנפיץ של מין אצל בני נוער. למרות ואולי בגלל שהנוער מוצף באין ספור מסרים מיניים והרשת מספקת גישה קלה מאד לפורנו עדיין יש הרבה בורות, מבוכה וקושי לגעת בנושא הזה.

ההצגה מלווה נער ונערה שהגיעו ל"גיל שבו אפשר להתחיל" בדרך אל החוויה של קיום יחסי מין בפעם הראשונה. הפחדים, החששות, הלחץ החברתי, הסטראוטיפים והציפיות החברתיות, המבוכה ובעיקר ההבדלים הניכרים בין הבנים לבנות.

ההצגה מנסה לאפשר דיון פתוח בהבדלים הללו מתוך הבנה שדרך התקשורת והדיבור הפתוח על החששות, המעצורים או הקונפליקטים שיש בין המינים ניתן יהיה לייצר קשר בריא יותר ולהגיע אל הרגע הזה מוכנים ובשלים מתוך גישה שמין הוא דבר נפלא וטוב כאשר יש תקשורת בריאה ונכונות לכבד ולהבין אחד את השני.

הצגה עדכנית ומרגשת הנוגעת בנערים ונערות ומשקפת את רחשי ליבם ויחסם למין.



ההצגה עוסקת בנושא הנפיץ של מין אצל בני נוער. למרות ואולי בגלל שהנוער מוצף באין ספור מסרים מיניים והרשת מספקת גישה קלה מאד לפורנו עדיין יש הרבה בורות, מבוכה וקושי לגעת בנושא הזה.

ההצגה מלווה נער ונערה שהגיעו ל"גיל שבו אפשר להתחיל" בדרך אל החוויה של קיום יחסי מין בפעם הראשונה. הפחדים, החששות, הלחץ החברתי, הסטראוטיפים והציפיות החברתיות, המבוכה ובעיקר ההבדלים הניכרים בין הבנים לבנות.

ההצגה מנסה לאפשר דיון פתוח בהבדלים הללו מתוך הבנה שדרך התקשורת והדיבור הפתוח על החששות, המעצורים או הקונפליקטים שיש בין המינים ניתן יהיה לייצר קשר בריא יותר ולהגיע אל הרגע הזה מוכנים ובשלים מתוך גישה שמין הוא דבר נפלא וטוב כאשר יש תקשורת בריאה ונכונות לכבד ולהבין אחד את השני.

הצגה עדכנית ומרגשת הנוגעת בנערים ונערות ומשקפת את רחשי ליבם ויחסם למין.

הצעות והכוונה למעגלי שיח אחרי הצפייה

ההצגה "איזה מין דבר זה?" נוצרה מתוך הבנה, שלחוויה המינית הראשונה ,יש משמעות וחשיבות גדולה, ושהיא משפיעה מאד על  דפוסי התנהגות עתידיים.

גם דפוסי הדינאמיקה בין בנים לבנות  נקבעים בגיל מאד צעיר וממשיכים ללוות אותנו בהמשך חיינו הבוגרים.

בהצגה עולות הרבה נקודות חשובות שכדאי להרחיב ולתת עליהן את הדעת.

הרעיון הוא להציג את הנושא ברוח מיטבית . להציג קשר טוב ובריא כדי לתת בסיס טוב לנערים ונערות מתבגרים שעומדים לחוות את ההתנסות המיניות הראשונה שלהם.

קשר טוב מתחיל מתקשורת. יש דגש בהצגה על היכולת של הדמויות לתקשר את הרגשות שלהם ,את הקשיים והפחדים שלהם. חשוב לכל נער ונערה להבין כמה זה משמעותי בתוך קשר. [כל קשר]

# מין מזדמן מול מין בתוך קשר-התמונה הראשונה מציגה סיטואציה בה הבחור [תומר] מעוניין רק במין ולא ממש אכפת לו מרוני. יש מקום פה להרחיב ולדבר על למה זה בעייתי ומה נדרש בתוך קשר על מנת שניתן יהיה לחוות ביטחון. מין מזדמן הוא דבר שקיים ויש לכל אחד את האפשרות לעשות בחירה לגבי דבר כזה. בתמונה הראשונה בהצגה, לרוני ברור, שבפעם הראשונה היא ממש לא מוכנה שזה יקרה ככה.

מה נחשב- בן מרגיש נחות מול תומר "השמיניסט" ומול הביטחון שלו. למרות שהוא מזהה את היחס שלו לבנות כמגעיל.

יש מקום פה להרחיב [בעיקר עם הבנים] מי נחשב "תותח" כזה שכובש בנות או זה שבאמת מסוגל להיות גם רגיש ומתחשב. בגיל הצעיר הזה כבר נקבעים דפוסים של מי שרגיש הוא "פחות גברי" ויש מקום לדבר על נושא – הרושם- לעומת מה שקורה במציאות.

הרצון במגע- ההבדל בין בנים לבנות- זהו גיל של התעוררות ורצון לחוות, יחד עם זאת יש הבדל גדול בין הבנים לבנות. הדחף של הבנים מאד חזק ונדרשת מהם החזקה ומשמעת שמאד לא קלה להם.

הבנות למעשה בשלב מאד מוקדם בתוך הדינאמיקה המתהווה, מוצאות את עצמן במצב של הדיפה אל מול היצר החזק של הבנים.

יש מקום לדבר ולהרחיב על ההבדלים האלה. לתת לבנים לבטא את התחושות שלהם, שקיימות ,אך הם צריכים להסתיר את מה שהם באמת מרגישים כי זה "סוטה" מול הבנות. בינם לבין עצמם הם מרשים לעצמם לדבר על כך.

לתת לבנות לבטא את התחושות שלהן לגבי ההתמודדות עם היצר של הבנים וגם כמובן היצר שלהן.

איך מוצאים את שביל הזהב.

התפתחות הקשר-אלמנט הזמן- יש דגש בהצגה על הקשר שמתהווה לאורך זמן, שבו מכירים אחד את השני מבלים ביחד ובונים קשר וחיבור .

כדי להגיע למין חשוב להבין שצריך לתת את הזמן להתחבר ולהקשר. חשוב שכל צד  בתוך הקשר ירגיש נוח ובטוח.                                                  בגיל הזה בגלל חוסר הניסיון והבגרות, יתכן שהם לא יבינו כמה זה חשוב, בעיקר לבנות ,להרגיש בטוחות ונינוחות. כמה מצב של לחץ וחוסר ביטחון יהפוך את החוויה ללא נעימה ולעיתים אף טראומטית.

פורנו- הנוער היום חשוף לפורנו באופן גורף. הם מתייחסים לזה בקלות ראש כנורמה מקובלת. זה ממש לא ביג דיל מבחינתם. יש מקום לדבר על המשמעות היותר עמוקה של הפורנו. איזה דימויים יש שם.                                    בפורנו אין קשר ,אין רגש ,אין יחסים. יש רק מין. מאד מכני מאד טכני. איך זה משליך על היחס שלהם אחר כך. הם טוענים שברור להם שזה לא מציאותי, אך חשוב לדבר ולתת דגש על איזה מושגים הם מקבלים על מין. האישה מוצגת כאוסף של איברים.ולא כדבר שלם. גם הגבר הוא רק איבר. חשוב לעשות את האבחנה מול המציאות גם לגבי הערכים שמובילים אותנו במין. כבוד הדדי, אכפתיות רגישות.

דימוי גוף- השינויים הפיזיים המתרחשים בגיל צעיר יותר והתגובות של החברה על השינויים האלה משפיעים מאד על תחושת הביטחון העצמי והקבלה העצמית. אצל הבנות השינוי ניכר וחיצוני, וכמו שרוני מספרת כשזה התחיל היא התביישה וחשה צורך להסתיר. יש מקום לשאול את המשתתפות/ים על החוויה הזאת. ההבדל בין מה שקורה פיזית למה שקורה מנטאלית. כשהחברה מתייחסת לנערות צעירות כנשים למרות שמנטאלית הן עדיין ילדות. יש מקום לדבר על הפרסומות והדימויים שנמכרים לנו באמצעי התקשורת השונים. הקונפליקט בין הרצון להראות בוגר/ת לבין המציאות.

מה קורה אחרי..- חלק מהצופים/ות רצו לראות מה קורה אחר כך. ההצגה נגמרת באופן פתוח. יש מקום לדבר על מה הם חושבים שקרה. מה התרחישים האפשריים. ההצגה משקפת את ההתפתחות של הקשר עד להחלטה, ויש רצון שהנערים והנערות יבינו שבין אם זה קרה או לא, הקשר היה מספיק משמעותי ועמוק ושהוא ימשיך. זאת הזדמנות להציף דוגמאות שונות של סצנות "אחרי" ולדבר על כך שסביר להניח שזה עוד לא מושלם ושגם בתוך מערכת שהיא מינית מתקיים תהליך של למידה הקשבה ותקשורת.  שכל דבר שקורה פעם ראשונה כרוך בפחדים וחוסר ביטחון, וזה בסדר.

מפרט טכני חלל שניתן להחשיך אותו. הגברה כולל נק-מייקים ; תפאורה: 2 רגליים שחורות 2X2 תאורה: 2 עמודי תאורה עם 2 קוורצים ותומס על כ ' ;א מהם ; מחשב נייד תלבושות ;
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.

איזה מין דבר זה המלצה סל תרבות ארצי1

לינק לצפיה

איזה מין דבר זה המלצה סל תרבות ארצי3

לינק לצפיה

איזה מין דבר זה המלצה סל תרבות ארצי2

לינק לצפיה
איבגי הפקות
054-4341510

hafacot@zahav.net.il

חולון, ת.ד. 6143

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.