מפגש בו אני מציגה בפני התלמידים דימויים מתוך עבודות שלי ואספר על תהליכי היצירה שלי ועל זליגה מתחום אמנות אחד לאחר במהלך היצירה, לדוגמא מופע בין תחומי שהביא לעבודה משותפת על אלבום מוזיקה.
במהלך המפגש אדגים כיצד אני מציירת קריקטורה, אציג את תהליך העבודה שלי שחייב להיות מהיר, מִשחקי ותמציתי, ואדגיש את חשיבות המשחקיות וההומור בפרקטיקה.
אספר על מקורות ההשראה ליצירה ואיך ציור יכול להיוולד גם תוך כדי פעולה, מתוך רגישות לרגע ולחומרים הספציפיים העומדים לרשותי, וללא צורך ברעיון מִקדמי מוגדר.
אתאר כיצד אני מוציאה מתוק מעז ומשתמשת בהומור כדי לדבר על נושאים שקשה או כואב לדבר עליהם.
בהמשך התלמידים יתנסו בטכניקת ציור מהפרקטיקה האמנותית שלי: התלמידים יקבלו דפי ציור עם כתמי צבע מים שהוכנו מראש וייצרו ציור מתוך ובהשראת הכתמים: טכניקה זו מאפשרת לעקוף את ההגבלות שלנו לגבי מה אנחנו חושבים שאנחנו יודעים לצייר ומאפשרת ליצור עולם דמיוני במעט חומרים וללא כל ידע מוקדם.
שמי אנה זקרבסקי ואני אמנית בין תחומית וציירת קריקטורות, בוגרת בית הספר לתיאטרון חזותי בירושלים. אני מציירת ויוצרת מיצגים,עבודות תיאטרון מופעי ציור ומוזיקה מקורית. כמו כן אני מציירת קריקטורות של אנשים בירידים בארץ ובעולם מזה 17 שנים, בין השאר ביריד נחלת בנימין בתל- אביב, בשוק העתיק בברוז' (בלגיה) ובמשרדה של השרה לענייני שוויון מגדרי בממשלת אוסטריה.
אפשר לדבר עם התלמידים על שימוש בהומור:
הומור ככלי עוצמתי להתמודדות עם נושאים שקשה או כואב לדבר עליהם.
הומור עצמי וקבלה עצמית באמצעותו.
הומור ככלי להעביר ביקורת.
כמו כן אפשר לדבר על האפשרות להשתמש במגבלה או טעות, כמו דף ציור שכבר יש עליו כתם, לטובתנו וליצור משהו שלא היה יכול להיווצר ללא המגבלה.
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.