אביב מקבלת מתנה מאביה כדור,
לא כדורסל ולא כדורגל את כדור הארץ.
אביב מזלזלת במתנה ואינה מבינה מה לה ולכדור הזה ולמה בכלל היא צריכה לשמור עליו.
במהלך ההצגה היא תפגוש בחצר את כל אותם בעלי החיים החולקים איתה את המגרש, שבו היא כל כך אוהבת לשחק
ותגלה שכל אחד מהם הוא עולם שלם של יופי וחיים ואם היא לא תשמור עליהם ועל החצר אותה הם חולקים הם יאבדו את החצר האהובה וכולם יפסידו.
VIDEO
הכתיבה במחזה מביאה את שפת בעלי החיים ומאנישה אותם על מנת לאפשר לילדים להזדהות ולהתקרב לעולמו של כל אחד מן היצורים החולקים את הסביבה.
הקיפוד , הנמלה, הדבורה, הצרצר
הקיפוד מאופיין בתלבושת של נער מתבגר עם קסדה קוצנית נכנס לבמה כאשר לכלוכים ושקיות ממתקים תקועים לו בקוצים והוא במצוקת ראייה.
הנמלה המאופיינת בתלבושת של מדריכה מסודרת ובמשרוקית .
מגלה כי משהו סתם לה את הקן אחרי כל העבודה הקשה שהיא וחבריה השקיעו בבניית ביתם.
הדבורה הפרחונית מגלה כי לא נותרו פרחים בחצר יותר, ולכן היא נאלצת לעזוב וכך לא יפרחו יותר פרחים נוספים.
והצרצר הכנר, בעל חליפת הקונצרטים איבד את קולו ולא יוכל יותר לשיר בגלל שהענקים בונים ובונים והאויר נהיה מזוהם מיום ליום.
אביב תגלה שעל מנת להציל את החצר האהובה
היא תצטרך להקשיב לסביבתה ולאלו החולקים איתה את הכדור
ותבין שבסופו של דבר הכדור בידיים שלנו.
שאלות להעמקה-
הסתכלו בסביבת ביתכם
האם יש שם בעלי חיים ?
האם שמתם לב אליהם קודם?
החורים שנמצאים בחולות ובאדמה
למי לדעתכם הם שייכים?
איך לדעתכם אפשר לשמור על הסביבה שלנו?
איך לדעתכם נוכל לשמור יותר על בעלי החיים בסביבתינו?
הציעו הצעות איך כל אחד מכם יכול לטפח את הסביבה שלו
ולשמור יותר על המקום בו אנו חיים?
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.