מופע מחול עם ועל טלפונים, שמתחיל בשיחת טלפון, עובר דרך דמויות מאפליקציות ומשחקים ונקלע למשבר כשנגמרת הסוללה. בסיומו הופכות הרקדניות בעצמן ל-"דור החדש" של הטלפונים החכמים.
קבוצת במה בוחרת לעסוק בעבודות המחול שלה לילדים בחומרים זמינים ונגישים הרלוונטיים לעולמם של הילדים בימינו. הילדים של היום מגלים משיכה רבה לטלפונים חכמים - הקטנים משחקים בטלפון של ההורים והגדולים, יש להם טלפון משלהם שהוא לעיתים "חברם" הטוב ביותר. הרקדניות, מפעילות מהטלפון הנייד שלהן במהלך המופע - מוסיקה, משחקים (Engry Birds Fruit Ninja ) וגם אפליקציות שונות. כל אלו מהווים השראה למחול. למשל, אפליקציה שמקליטה את הקהל והופכת את השיחה עם הקהל לשיר ראפ קצבי ומרקיד. הקהל שותף לתהליך שעוברות הרקדניות- גם חפצי הקהל הופכים לטלפונים וגם הם יוצאים מהמופע משודרגים - הם הופכים להיות בעצמם ה-"דור החדש".
צילומים : עידן לוי
* כוריאוגרפיה - נימה יעקובי
* מוסיקה מקורית – ישראל ברייט
* רקדניות – נימה יעקובי, וויקי זאו
* תלבושות ואביזרים - ענבל בן-זקן
* ניהול חזרות – ישי כרסנתי
VIDEO
צילומים : עידן לוי
* כוריאוגרפיה - נימה יעקובי
* מוסיקה מקורית – ישראל ברייט
* רקדניות – נימה יעקובי, וויקי זאו
* תלבושות ואביזרים - ענבל בן-זקן
* ניהול חזרות – ישי כרסנתי
היוצרים
נימה יעקובי - כוריאוגרפית ורקדנית
רקדה בלהקת המחול הקיבוצית ובתיאטרון מחול ענבל. בוגרת תואר שני MA בלימודי מחול בCentre - Laban בלונדון. עבודותיה לילדים במסגרת קבוצת במה עלו בפסטיבל חיפה להצגות ילדים, פסטיבל צלילי ילדות בתיאטרון חולון וברחבי הארץ ובחו"ל בפסטיבלים ברומניה, הונגריה, פינלנד, פולין, אנגליה וטורקיה וזכו לפרסים לציונים לשבח.
ויקי זאו - רקדנית
ילידת סין 1988, למדה מחול מגיל 3 בבתי ספר למחול בסין ובארה"ב. בעלת תואר שני במחול מודרני באוניברסיטת יוטה בארה"ב ותואר שני בלימודי מחשב באוניברסיטה לטכנולוגיה בסין. השתתפה בתכנית בינלאומית לרקדנים במסגרת להקת ורטיגו. יצרה כוריאוגרפיות סול וכוריאוגרפיות לפרסומות בעיר סצ'ואן בסין וזכתה למלגות שונות במסגרת לימודיה בסין ובארה"ב.
ישראל ברייט - מלחין וכותב
הלחין מוזיקה להצגות רבות ומופעי מחול וזכה בפרסים רבים על עבודתו בתיאטרון בקולנוע ובטלוויזיה (פרס אופיר, פרס אקו"ם, פרס התיאטרון, נוצת הזהב ועוד..). הוציא מספר רב של אלבומי מוסיקה ביניהם להקת 'השמחות'. בעל תארים במוסיקולוגיה, קומפוזיציה ופילוסופיה.
קבוצת במה מופעי מחול לילדים ולכל המשפחה. הקבוצה הוקמה בשנת 2006 על ידי נימה יעקובי וישראל ברייט. הקו האמנותי של הקבוצה הוא שימוש בחומרים פשוטים, נגישים ויום יומיים ליצירת קסם על הבמה. קבוצת במה מגישה מופעי מחול מקוריים ובאיכות גבוהה לילדים בכל מקום, מתוך הקפדה על שימוש בחומרים פשוטים המוכרים לכל ילד, דבר שהופך את המופעים למפגש יצירתי ומלא דמיון עם הקהל. ממופעיה - "מסע קופסא", "הריקוד של סינדרלה", "מסובב המכנסיים" ו "ארץ הקופסאות". הקבוצה חברת עמותת הכוריאוגרפים ונתמכת על ידי משרד התרבות, המדור למחול, קיבלה מענקיםממפעל הפיס וקרן יהושוע רבינוביץ'. מופעיה מאושרים בסל תרבות ארצי ועולים על במות בכל רחבי הארץ ובחו"ל. הקבוצה עובדת בשיתוף פעולה עם עמותת "נוער מוסיקלי בישראל".
הצעה לשיחה עם הילדים לפני המופע:
אפליקציה היא מילה בלועזית, מה זה בעצם "אפליקציה"?
אפליקציה היא יישום. יישום של רעיון או תכנית.
במקרה של הטלפון היא תכנת מחשב שמתאימה ליישום רעיון כלשהו.
איזה אפליקציות אתם מכירים?
משחקים, וויז, הזמנת פיצה, ווטסאפ ועוד...
בכל אחת מהדוגמאות נסו לראות איזה רעיון עומד מאחוריהם.
למשל - את הוויז המציאו כדי שאנשים ימצאו בקלות את הדרך וגם שיקבלו מידע בזמן אמת על העומס בכבישים.
אפליקציית הפיצה - כדי שאנשים לא יחכו זמן ממושך למענה טלפוני. ווטסאפ - עדכונים מיידים וכו...
בהתחלה קראו לטלפון פלאפון. אולי כי הוא נראה לאנשים כמו טלפון פלא.
למה המציאו אותו, בשביל מה היה צריך את הטלפון הזה למה הוא הומצא?
אפשר לקיים בעקבות השאלה הזו דיון בכיתה ולאחריה לשתף את הילדים בסקירה ההיסטורית
סקירה היסטורית -
בשנת 1931 חזה אריך קסטנר בספרו "שלושים וחמישה במי" את הרעיון של הטלפון הנייד. בשנות ה-40 החלו לפתח טלפונים ניידים לשימוש במכוניות. בשנות ה-70 פותחו הטלפונים הניידים הראשונים, הם היו כבדים, מסורבלים ויקרים מאוד. בשנות ה-90 הם חדרו להפצה המונית אבל היו מוגבלים לשיחות והודעות בלבד. רק בתחילת שנות ה2000 הומצא הדור ה-3 שיש לו יכולות מתקדמות.
היום קיימים רשתות תקשורת סלולרית גם במקומות נידחים בעולם. מה שהופך את העולם לכפר גלובלי שבו כולם יכולים לתקשר עם כולם.
הצעה לפעילות עם הילדים לפני המופע:
- המורה מוזמנת להוציא את הטלפון שלה. המורה יכולה לתת דוגמה או כמה דוגמאות מתוך האפליקציות שנמצאות בטלפון שלה. לפתוח אפליקציות שונות כגון - סלפי, מחשבון, מוזיקה, משחק, וויז וכד'... להשמיע אם אפשר או לספר עליהן לילדים. למשל, למה כל אפליקציה משמשת ומתי היא משתמשת בה.בעקבות כך, המורה יכולה להזמין ילדים לפי תור. כל ילד/ה מציג/ה בתנועה או בפנטומימה שימוש כלשהוא בטלפון או אפליקציה מסוימת. שאר הילדים צריכים לנחש למה הוא התכוון. בסיום הילד/ה או המורה כותבים על הלוח את שם האפליקציה.
מתחלקים לקבוצות של 4 תלמידים - כל קבוצה בוחרת אפליקציה שאותה היא מפעילה באמצעות הטלפון של הילדים או בדמיון. בעקבותיה הילדים יוצרים קטע בתנועה או פנטומימה משותפת ומראים לשאר הכיתה. למשל - ילד אחד הוא הקריין של הוויז והשאר זזים בחלל לפי ההוראות. אפשר גם להשמיע הוראות מצחיקות כמו - "בפנייה השנייה צא לגלידה" או "בעוד 200 מטר תהפוך לצפרדע". דוגמה נוספת, אפליקציית סלפי בה הילדים יוצרים בעצם את התמונות בעזרת תנוחות הגוף. או משחק בטלפון אותו הילדים "מעבירים" לתנועה במרחב הכיתה. וכו'...
לסיום אפשר לקיים דיון בשאלה איזה עוד דברים ימציאו בתוך הטלפון?
ואיך יהיה או איך יראה הטלפון בעתיד?
זמן הקמה
20 seu,
שפת המופע
אפליקציות - מפגש מחול
ציוד הקרנה
אין צורך
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.