הנסיכה אסטריד

תחום: תיאטרון
תת-תחום: מופע תאטרון
משך זמן המופע: 60
סגנון: אגדה
שם הרכב:
סיווג: הצגה בגודל בינוני
שם המפיק: נעם פורטר וטל גרוץ
קהל יעד: א - ג
כמות קהל מקסימלית: 120
הסעה: הסעה כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל 30/11/2022

מדובר באגדת ילדים מודרנית שעוסקת בנושא של קשיי קשב וריכוז. לנסיכה אסטריד קשה ללמוד את חוקי הממלכה. היא מרחפת, תזזיתית ומאוד סקרנית. מורים שונים מנסים ללמד אותה ולא מצליחים. אסטריד מאוד מתוסכלת ומרגישה שהיא שונה. אמה המלכה לא מבינה את הקושי שלה וחושבת שהיא מפונקת. אסטריד מאוד מפחדת ולא מאמינה בעצמה. הדמויות שסובבות את אסטריד לא רגישות אליה ולא מבינות שלאסטריד יש את הדרך שלה להצליח ללמוד. ליצן החצר הוא החבר הכי טוב שלה והיחיד שמבין אותה. כשאסטריד מגלה שהיא מוזמנת לאירוע חגיגי של המלכה סופיה בו היא תצטרך לנאום ולהציג את הידע המלכותי שלה היא מאוד נלחצת ומנסה להתחמק בכל דרך אפשרית אך ללא הצלחה. לבסוף אסטריד מגיעה לאירוע המלכותי ופוגשת במקרה במלכה סופיה כשהיא לא יודעת שמדובר בסופיה. במהלך השיחה שלהן הן מתחברות ואסטריד שמחה לגלות שיש עוד נסיכות מתקשות כמוה. בסוף השיחה אסטריד מבינה שהיא דברה כל הזמן עם המלכה סופיה. סופיה עוזרת לאסטריד להבין שהיא טובה כמו שהיא. שיש לה הרבה יכולות וחוזקות שאין למלכות אחרות. במהלך ההצגה אסטריד עוברת תהליך בו הביטחון והדימוי העצמי שלה מתחזק. היא מבינה שהחולשה שלה היא החוזקה שלה, שהיא מיוחדת ושהיא יכולה למלוך בדרך שמתאימה לה. היא מבינה שאין דרך אחת להיות מלכה. בסוף ההצגה אמה המלכה ואסטריד משלימות והמלכה מקבלת את אסטריד כמו שהיא.

ההצגה משלבת שירים מקוריים, קטעי תנועה ודיאלוגים שנונים אשר כתובים בצורה קולחת ובגובה העיניים עבור הילדים. ההצגה מעודדת חשיבה ביקורתית ויצירתית ומעלה לדיון את הנושא של קבלת השונה, את המודעות לסביבה שלנו ולתת עזרה למי שצריך אותה. להבין שכולנו שונים, לכולנו יש חולשות וזה מה שמייחד אותנו כבני אדם.




לצפייה בסרטון

על היצירה:

כשתי נשים צעירות אשר מתמודדות עם לקויות למידה שונות וקשיי קשב וריכוז, רצינו לשים זרקור על הנושאים הללו ולייצר הצגה המנגישה אותם עבור ילדים בגילאי היסודי. בתור ילדות חווינו קשיים לימודיים שהפגישו אותנו עם סיטואציות לא קלות ומתסכלות שהשפיעו על הביטחון העצמי ועל המצב הרגשי שלנו. לא פעם קיווינו שיהיה מבוגר שיראה אותנו, יבין את הקושי ויעצים אותנו. חוויות ילדותינו גרמו לנו לרצות לשלב בין אהבתנו הראשונה לתיאטרון לבין הוראה, ואכן כיום בנוסף להיותנו במאיות, שתינו מורות לתיאטרון בגילאים שונים.

מדי יום אנו פוגשות ילדים המתמודדים עם קשיים לימודיים וקשיי קשב וריכוז ועל אף ההתקדמות במודעות והשילוב ישנם ילדים שהולכים לאיבוד בתוך המערכת הבית ספרית. אותם ילדים חווים קושי רב מעבר למצב הלימודי - דימוי עצמי נמוך שמשפיע על המצב החברתי והרגשי.

בהצגה דמותה של אסטריד מתקשה מאוד בלימודים ולא מצליחה לקבל את המענה הנכון והמותאם עבורה. הקושי הלימודי ואף הפחד מלאכזב את הסובבים אותה משפיעים רבות על המצב הרגשי של אסטריד ועל התפיסה העצמית שלה.

הבחירה בדמות ראשית נשית אינה מקרית, בחרנו זאת מתוך רצון להעלות מודעות על הפרעות קשב קרב בנות. גילינו כי הסימנים להפרעות קשב וריכוז שונים מבנות לבנים, ישנם מקרים רבים בהן בנות מגלות (לעיתים מאוחר מדי) שהקשיים שלהן לא נובעים מעצלנות, רגשנות או חוסר מוטיבציה אלא מהפרעת קשב.

בנוסף, בחרנו להציג סוגים שונים של מורים וצורות הוראה שמרניות על מנת להעלות את המודעות ללמידה אחרת, התאמת שיטת ההוראה לצרכי התלמיד וההבנה כי כל תלמיד הוא שונה.

על היוצרים: 

טל גרוץ בימוי וכתיבה: 

בוגרת תעודת הוראה בתיאטרון באוניברסיטת תל אביב (2019). בוגרת תואר ראשון בבימוי תיאטרון באוניברסיטת תל אביב בהצטיינות (2018). בוגרת סדנת בימוי עם חנן שניר (2017). בוגרת מסלול חד שנתי בלימודי משחר בביה"ס האקדמיה לאומנויות הבמה (2016). כיום מורה לתיאטרון ומחנכת בבית ספר "איילון" בתל אביב (2019). 

בין עבודותיה- פסטיבל עכו: "פינטה" בבימוי רוני טוביאס גידעון, בתפקיד מפיקה ועוזרת במאית (2020). "הטקס שלא היה" בבימוי יונתן פרץ, בתפקיד עוזרת במאי, מפיקה ומנהלת הצגה (2018). בית שלום עליכם: מופעי קברט של "אסתרס קאבארעט", בבימוי אסתר ניסים, בתפקיד מנהלת הצגה (2020-2022). תמונע: "הלוואי והיית אישה" בבימוי עירא אבנרי, בתפקיד עוזרת במאי ומנהלת הצגה (2018-2021). "שמואל" בבימוי מולי שולמן, בתפקיד מנהלת הצגה (2021- 2022). תיאטרון היידישפיל: "משפחת מלבסקי" בבימוי עדינה חיימיס, בתפקיד עוזרת במאית (2019). הפקה פרטית בדירה: "4000 מייל", בימוי יובל זהבי, בתפקיד עוזרת במאי ומנהלת הצגה (2019).  הקאמרי: מופע "חתיכות חתיכות" של עמותת מגנטה, במאית איילת רון, בתפקיד מנהלת הצגה. מוזיאון ת"א: "תדגימי" בבימוי דפנה זילברג, בתפקיד מפיקה ומנהלת הצגה (2018). צוותא: פרויקט 14/48 "אס חזק" בבימוי אנה מינייב, בתפקיד עוזרת במאי (2018). אוניברסיטת ת"א: קריאה מבוימת למחזה "אחות" בתחרות כתיבת מחזות קצרים בחסות קרן ארדיטי, בימוי נעם פורטר שרת, בתפקיד כשחקנית- האחות. "בית ברנרדה אלבה" בבימוי רוני טוביאס גדעון, בתפקיד עוזרת במאי ומנהלת הצגה (2017). "בית בובות" בבימוי אנה מינייב, בתפקיד מפיקה (2016). ערב סצנות לזכרה של הבמאית עדנה שביט (2017). האקדמיה לאומנויות המופע: "השפעת קרני הגמא על ציפורני החתול", בבימוי דור פלס, בתפקיד עוזרת במאי, מפיקה ומנהלת הצגה (2015). מיצג תיאטרוני "השמלה- אישה רב תכליתית", הוצג בקאמרי ובמתחם התחנה, יוצרת ובמאית- איילת רון, השתתפות כשחקנית (2015).

נעם שרת פורטר- בימוי וכתיבה: בוגרת תעודת הוראה בתחום התיאטרון באוניברסיטת ת"א (2019). בוגרת תואר ראשון בבימוי תיאטרון באוניברסיטת ת"א, בהצטיינות (2018). בוגרת סדנת בימוי עם חנן שניר (2017). כיום מורה לתיאטרון ובמאית מופע סיום בבית ספר "גבריאלי הכרמל". סדנת כתיבה אצל רועי מליח רשף (2020). בוגרת תעודת הוראה בתחום התיאטרון באוניברסיטת תל אביב (2019). סדנת כתיבת הצגות ילדים אצל יערה רשף (2019), בוגרת תוארת ראשון בבימוי תיאטרון באוניברסיטת תל אביב בהצטיינות (2018). בוגרת סדנת בימוי על חנן שניר (2017). בימוי סצנה מתוך ההמחזה "פקניק בשדה הקרב/ פרננדו אראבאל  במסגרת ערב סצנות לזכרה של הבמאית עדנה שביט (2017).

בין עבודותיה בהפקות: תמונע: המיזנטרופ" בבימוי איגור ברזין, בתפקיד עוזרת במאי ומפיקה (2018). אוניברסיטת ת"א: קבלת מלגה בבימוי בהשתתפות בפרויקט קריאה מבוימת של "קרן ארדיטי לדיאלוג בין תרבותי" (2017), "הנפש הטובה מסצ'ואן" בבימוי נועם שמואל, בתפקיד עוזרת במאי ומנהלת הצגה (2017). כנס "חופש הביטוי" בתפקיד מפיקה (2017). "בית בובות" בבימוי אנה מינייב, בתפקיד עוזרת במאי (2016). "פסטיבל smallbama 13" בתפקיד מפיקה בפועל (2015).

דניאל שפירא (הנסיכה אסטריד): 

 שחקנית בוגרת תואר ראשון ושני באומנות התיאטרון בהצטיינות באוניברסיטת תל אביב (2021). בוגרת סדנת משחק של יורם לוינשטיין (2016) ובסמינר הקיבוצים (2013). בוגרת מגמת תיאטרון בתיכון "אוהל שם" ברמת גן (2012).

מתוך הפקותיה באוניברסיטת תל אביב: שיחקה את מריה בתיאטרון פתח תקווה במחזה "משאלה אחת ימינה"/ אשכול נבו (2021), בתפקיד איבון מתוך המחזה "הנסיכה איבון" (2021), בתפקיד הרמיה מתוך "חלום ליל קיץ", בתפקיד אסטל מתוך "דלתיים סגורות" (2020), בתפקיד אלידה מתוך "האישה מן הים" (2019).

מגמת תיאטרון תיכון "אוהל שם":

שיחקה את ליזיסטרטה מתוך ליזיסטרטה 2000 (2012), שיחקה את אנה מתוך "בידרמן והמצתים" (2011).

קולנוע:

חלל ריק, סרט סטודנטים, בימוי: חן רחום (2020)

הדס מירון (המלכה האם והמלכה סופיה): 

הדס מירון: שחקנית בוגרת תואר ראשון ושני באומנות התיאטרון בהצטיינות באוניברסיטת תל אביב (2021). ציון לשבח מטעם גלעד קמחי ועמית אפטה בתחרות מונולוגים כיתתית (2020), סדנת משחק אצל יגאל אבן אור (2017), קורס משחק בRoyal Academy of Dramatic Arts (2014), בוגרת מגמת תיאטרון בתיכון לאומנויות "רעות", חיפה (2014).

מתוך הפקותיה באוניברסיטת תל אביב: בתפקיד פני לאונר מתוך "ילדי הקיר, מארי המלכה מתוך "הנסיכה איבון", חנן מתוך "הדיבוק", מנהלת הצגה מתוך "שש דמויות מחפשות מחזאי" (2021). תלמה מתוך "לילה טוב אמא", אמנדה מתוך "ביבר הזכוכית", ליהי מתוך "מזרק"- קריאה מבוימת (2020), ג'ואן מתוך מלנכוליה, נחמה מתוך "חד נשואית", תינוק בבטן מתוך "אבסינת" (2019).

פסטיבל עכו (2017): כלנית מתוך "בדרך לפסטיבל עוצרים בוולגריה".

מגמת תיאטרון, תיכון רעות:

בראנז'ה מתוך קרנפים (2014.), שילה מתוך "הבחורים מהדלת ממול" (2013), ליז מתוך "פנדו וליז" (2013), נעמה מתוך "שלמה המלך ושלמי הסנדלר" (2011), מירנה מתוך ליזיסטרטה (2011), אשת ראש העיר מתוך "מעלה קרחות" (2011).

קולנוע:

סרט סטודנטים Woho""- מאיה (2020)

סרט סטודנטים- "עד גיל 21"- דניאלה (2019)

נאור אדיר (ליצן החצר):

בוגר לימודי עריכת וידאו "קאמרה אובסקורה" (2021), בוגר לימודי משחק בבית ספר גודמן (2019),

בוגר מכינה למשחק של יורם לוינשטיין (2016), בוגר סדנת משחק של ששי סמוכה (2016).

תפקידיו בהפקות בית הספר:

קוקלוש (תפקיד ראשי) מתוך "המתלבט", בן מתוך "חמלה", השוטר וולץ' מתוך "שמועות", ג'פרי מתוך "סינדרלה", אלכס מתוך "הכל אודות אמא", נחום הקבצן מתוך "כנר על הגג", טילי מתוך "זה שחוטף סטירות", זאפו מתוך "פיקניק בשדה הקרב".

דוב מתוך "צדפים", הפקה בצוותא.

"לשבור את החזיר"- כתיבה ובימוי בתיאטרון הילדים והנוער בב"ש (2019).

סרטים:

משה מתוך סרט תדמית "המדבר ואנחנו" (2019)

אור מתוך סדרת רשת מקורית "סושי חל"ת" (2019).

גיא אלון: המורים המלכותיים

בוגר מסלול למשחק בסמינר הקיבוצים (2021), בוגר קורס משחק בשיטת צ'בק (2018), בוגר קורס משחק בהנחיית טל עדן (2018), כיתת אמן עם רני סער, לימור שמילה, עודד לוטן וענבר דוד נאור (2018), בוגר מגמת תיאטרון תיכון "בויאר" ירושלים (2014).

שיחק בתיאטרון תמונע בהפקת תנועה "202021"

שיחק בתיאטרון הבימה בהצגה "ילדים של אף אחד"- שירי ילדים בסיכון" מאת יהודה עמיחי.

"עד ראייה", "פיקניק בשדה הקרב"- בסמינר הקיבוצים.

פסטיבל הצגות ילדים בחיפה: "הייד פארק בעקבות המשקפיים העגולים".

טלוויזיה וקולנוע:

סרטי סטודנטים- אונ' ת"א.

הכנה לצפייה:

לפני הצפייה בהצגה כדאי להכין את התלמידים ולהכיר להם את הז'אנר של מעשיות עם/ אגדות ילדים. בנוסף לכך כדאי לדבר עם הילדים על קבלת השונה ועל החשיבות בתמודדות עם קשיים.

לאחר צפייה:

אנו מציעות לקיים מעגל שיח בין התלמידים ליוצרים והשחקנים בסוף ההצגה. נאפשר מקום לשיתוף רגשות ותחושות בעקבות ההצגה, נעלה לדיון שיח על חוזקות וחולשות, כמה חשוב לא לוותר לעצמנו ודגש על אמונה עצמית וקבלת השונה. אנו מקוות שההצגה תאפשר לילדים לאהוב את עצמם כמו שהם, תאפשר להורים לקבל את ילדיהם ולראות את הקושי שלהם (שלב ניפוץ הפנטזיה ההורית והמעבר לראיית הילד והקושי שלו), ותאפשר למורים לחשוב בצורה אחרת על השיעורים שהם מעבירים.  

סוג במה מקצועית
מספר אומנים 4
מספר אנשי צוות 3
מספר הקבוצות במקביל 1
זמן הקמה 60 דק
מאיזה שעה שעה לפני המופע
עד איזה שעה שעה לפני המופע
שפת המופע עברית
סאונד כן
תאורה כן
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.

ממליצים

לינק לצפיה
נעם פורטר וטל גרוץ
0525757337 נועם

p.astrid2022@gmail.com

,

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.