סתם בצחוק - היצע נוסף תשפא

תחום: תיאטרון
תת-תחום:
משך זמן המופע: 45
סגנון: חברתי
שם הרכב: שפת-התאטרון
סיווג: הצגה קטנה
שם המפיק: רות גנאל
קהל יעד: ה - ו
כמות קהל מקסימלית: 35
הסעה: הסעה כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל 02/09/2020

סתם בצחוק- תשפא- ההצגה מגיעה לכיתה : פורמט מיוחד  מונגש לקבוצות קטנות של עד 40 תלמידים בעידן מגבלות התכנסות בקורונה 

המופע עוסק בתופעת הסכנות ברשת האינטרנט ובסלולרי בקרב תלמידים הניצבים בראשית  גיל ההתבגרות.

ערוצי תקשורת ברשת  מציעים לנוער קצב מהיר, נוחות ואינטראקטיביות שמושכים אותם להגביר את השימוש במסכים  בצד סיכונים  וחשיפה לתכנים שאינם מותאמים לגיל המשתמשים. לעיתים קרובות מדי מתבצעות פגיעות חברתיות ברשת ע"י מתבגרים  כאשר הפוגעים התכוונו רק לצחוק ולהשתעשע  מבלי להיות מודעים להשלכות מעשיהם.

 המופע מציג 2  סיפורים הלקוחים מתוך חיי הצופים:

הסיפור הראשון עוסק במעין מבחן אומץ ברשת בהשראת סרטונים מיוטיוב המסתיים בפציעה.

הסיפור השני מציג סיטואציה של שיימינג וחרם בעקבות סרטון פוגע שקבוצת בנות העלתה לרשת

בין הסיפורים משולבים קטעי הדרכה קצביים המעלים  למודעות נושאים כגון: לחץ חברתי והרצון להרשים, גבולות וסיכונים ברשת, השמצה ופגיעה, דימוי עצמי, חשיפה אישית מוגזמת, זיהוי מצבים בעייתיים, מינונים, כללי זהירות  ועוד. השילוב בין המישור הרגשי- חוויתי  למישור הקוגניטיבי תורם להפנמת המסרים.

המופע מיועד לתלמידי כיתות ה-ו

 

בנוסף:  מערך סדנא אשר תועבר ע"י המחנכים בכיתות לעיבוד ההצגה- ישלח למזמיני הפעילות.

המופע מתאים גם לקהל דתי.

המחיר המשתלם הוא ל-3 סבבים בפורמט כיתתי המותאם  למגבלות ההתכנסות בקורונה

 




מחזאית: רות גנאל

הפקה: רות גנאל

שחקן : תמר מלאכי/ הילה קסטלר

 המופע נבנה ב"שיטת המעלית" שפיתחה רות גנאל-  M.A. במינהל החינוך, קרימינולוגיה וסוציולוגיה, מרצה, מנחת קבוצות, עוסקת בהדרכת הורים קבוצתית ופרטנית, עוסקת בשילוב מגוון כלים יצירתיים בטיפול והנחיה: פלייבק, פסיכודרמה,  גשטלט, טרילותרפיה ועוד.

שיטת המעלית מתייחסת למעלית דמיונית שעולה ויורדת בין הראש ללב.

הראש- זקוק לידע, נתונים, עובדות

הלב- מחפש התרגשות, הזדהות, סיפור שאפשר להתחבר אליו

חיבור בין הראש והלב יוצר השפעה לטווח ארוך, משפיע על עמדות ועל התנהגות.

המופע כולל שלושה מונולוגים סוחפים  כאשר אחרי כל מונולוג יש קטע הנחיה  הכולל כלים להתמודדות עם סיטואציות שונות.

המעבר בין מונולוג הנחיה לסירוגין שומר על רמת קשב גבוהה של הקהל, סקרנות וענין.

המופע מדבר אל בני נוער ובשפה של בני נוער וכאשר צופים בו הורים- הם מקבלים הצצה לעולמם של המתבגרים ויכולת להבין מה מניע אותם, מה הם מחפשים, ממה הם מפחדים.

הרקע הטיפולי והניסיון ארוך השנים של רות גנאל בעבודה עם נוער והורים מאפשר להוציא הרבה מאד חומר לשיח עם מתבגרים בעקבות המופע- יש בו שכבות של שכבות של נושאים- מגוון דמויות וסיפורים שאפשר להזדהות איתם ומתוך כך- אפשרות להקיף מגוון היבטים של תופעת הסכנות והפגיעות ברשת  בקרב ילדים בראשית גיל ההתבגרות.

המופע מלווה במערך  פעילות שנשלח לבית הספר בכדי שתוכלו לקיים עם התלמידים  שיח משמעותי לאחריו. 

תרגיל פתיחה: לבחור רגע אחד מתוך הפעילות שנשאר איתי גם אחרי שהשחקנית הלכה

למה דווקא הרגע הזה או המשפט הזה נגע בי?

 

בשלב השני: כל תלמיד מתבקש לכתוב על פתק בעילום שם את ההודעה הכי פוגעת/ מעליבה שקיבלתי אי פעם

ולתאר במשפט נוסף את הסיטואציה- מי כתב, מה סוג הקשר ביננו, מה קדם לזה

מניחים את הפתקים המקופלים בערימה במרכז

המורה מערבב את כל הפתקים- כל תלמיד שולף פתק של מישהו אחר

בסבב- כל מי שרוצה להשתתף  אומר כיצד היה מתמודד אם הוא היה מקבל את ההודעה הזו

מפרט טכני לאור הקורונה הפעילות מתקיימת בכיתה . יש להצמיד את כל השולחנות לצדדים או לפנותם החוצה. התלמידיםיושבים על כסאות בצורת ח ' ; .אין צורך באבזור נוסף.
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.

תמיר ראשון לציון

לינק לצפיה

חקלאי עין כרם, הרי יהודה

לינק לצפיה

גני יער לוד

לינק לצפיה
רות גנאל
0507514918

ganelruth@gmail.com

גבעת שמואל, התומר 18

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.