איך כותבים את הספר? מאחורי הקלעים של התהליך והדוגמאות.
סיפורה האישי של הסופרת ליאת רוטנר, שהחלה כילדה חולמנית לכתוב ספרים עבים בכיתה ג', ודרכם למדה להבין את העולם ולדמיין אותו מנקודות מבטן של דמויות נוספות. בגיל 16, ללא ידיעת ועזרתם הוריה, התקבלה לסופרת הדגל של הוצאת 'ידיעות' , ולצד ההצלחה הגדולה שהצטרכה להתמודד עם הביקורות על גילה הצעיר וקשיי גיל ההתבגרות. איך מתחילים לכתוב בגיל צעיר, עם בעיות קשב ובעיות חברתיות?
סיפור הילדות מועבר בצורה תיאטרלית הומוריסטית, עם סודות ותובנות לגבי היכולת לדמיין ולכתוב ספרים בגיל צעיר, להאמין בעצמך, לגלות את היצירתיות שבך ולהשתמש בדמיון ובסובלנות כדי להבין אחרים דרך סיפור.
תהיה הקראה מתוך הספר "תיכון ברנסון" העוסק בחבורת ילדים בחטיבת ביניים שנרשמו לתיכון אמנויות מצליח, ומנהלים ביניהם תחרות כישרונות שהופכת גם לתחרות "מקובלים-דחויים". הסיפור הוא מנקודות מבטן של דמויות שונות, שכל צד שופך אור חדש . כולנו שונים ובאמצעות הסובלנות והדמיון אנו מגלים שכל אחד הוא עולם. הגיבורה היא אבישג, ילדה שעברה חרם והצקות בעברה וכעת עושה הכל כדי להיות "הכי טובה", לצד ליאב, הילד שמתחרה בה אך יש לו סוד שהוא פוחד שיגלו. הסיפור מחבק את הדמויות ואת קשייהן, והסופרת מסבירה לילדים כיצד נכנסה לנעליהן.
ליאת תקדיש זמן לשאלות התלמידים על נושאי הספרים החברתיים, על התמודדותה כ"ילדה-סופרת" ועל דרכי יצירה של ספר, באופן שיוכלו כולם להתנסות בו בעצמם אפילו.
לצפייה בסרטון
לצפייה בסרטון
ליאת רוטנר היא סופרת מגיל 16, כתבה עד כה 18 ספרי נוער, מתוכם ארבעה ספרי זהב ושני ספרי פלטינה, שלושה במצעד הספרים של משרד החינוך.
כיום במקביל להמשך הכתיבה מעבירה מופעי משחק, הרצאות וסדנאות כתיבה יוצרת לילדים ונוער.
על היצירה: תיכון ברנסון, ספר לגילאי 10-16.
אבישג, ילדה בחטיבה, מגלה שלבית ספרה נוסף תלמיד חדש, ליאב אותו היא מזהה מילדותה מהשכונה בה גדלה לפני שנים: הוא נהג להתעלל בה וללעוג לה והתקופה הייתה טראומה עבורה ונטולת חברים.
כיום אבישג נמצאת במקום אחר בחיים. היא מנהיגת הרקדניות בתיכון לאמנויות והפכה למלכת הכיתה היפה. למרות כל זה היא נדהמת לגלות שבחברתו של ליאב הכוחני במילותיו היא הופכת פתאום להיות שוב ילדה מפוחדת, חסרת ביטחון, שלא מעיזה להרים קול או להתערבב חברתית, ושאר הילדים בכיתה נדהמים לנוכח השינוי לרעה שמתחולל בה פתאום. אנו מבינים את סיפורו האישי של ליאב ושיש סיבות למעשיו. אנו גם מכירים את חבריה ואויביה של אבישג, לכל מהם צד משלו בסיפור, והאופן שבו הוא מפרש את המצב - משפיע על כל העלילה.
כעת זה תלוי באבישג, בליאב ובחבריהם, להבין את המצב שמתרחש, לגלות בגרות, סובלנות והבנה.
מה משפיע על הביטחון העצמי שלנו ולמה אכפת לנו מה אומרים עלינו?
האם המציאות תיראה אחרת אם נביט בה דרך עיניו של האחר?
האם אפשר לכתוב ספר בגיל צעיר, לדמיין ולהמציא דמוית?
מה התועלת של כתיבה וקריאה בגיל צעיר ואיך בזכותה אפשר לפתח את היכולת להבין טוב יותר את הסביבה ואת עצמנו?
דרכים להתמודדות עם שינויים בביטחון העצמי בגיל ההתבגרות
דרכים להתמודד עם קשיים חברתיים.
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.