ביקור בצלמנייה יפגיש את התלמידים עם עולמות הצילום וההיסטוריה דרך תערוכות צילומים מתחלפות וייחודיות ומוזיאון מצלמות מרתק. במהלך הסיור, התלמידים ייחשפו לתהליך האבולוציוני של הצילום – מהמצאותיו הראשונות ועד למצלמות דיגיטליות.
במוזיאון המצלמות יגלו התלמידים אוסף נדיר של מצלמות היסטוריות מכל רחבי העולם, שנאספו באהבה רבה והן מוצגות באופן שמעורר את הדמיון. חלל המוזיאון חשוך, עם תאורה ממוקדת על כל מצלמה, בדומה לחדר חושך של צלם – דבר המאפשר לתלמידים להתחבר לתחושת ההתרגשות והגילוי שבעולם הצילום.
הביקור מאפשר לתלמידים להבין כיצד צילום משפיע על ההיסטוריה, התרבות והזיכרון.
גואל דרורי הוא יוצר ואוצר בעל היסטוריה עשירה בתחום הצילום. יצירותיו מתמקדות בתיעוד ההיסטוריה והתרבות המקומית, עם דגש על באר שבע, העיר בה צילם לאורך השנים. בעזרת מצלמת ה-ROLLIEFLEX שלו, תיעד את השינויים שחוותה העיר באר שבע בשנות ה- 70, ושמר בזיכרון צילומי את המעבר מעיר קטנה למטרופולין צומח.
בגלרית הצילומים אנחנו מארחים אמנים מקומיים ובינלאומיים.
רעיונות לדיוני הכנה לביקור:
* הציעו לילדים לחשוב ולדון כיצד צילום יכול להשפיע על אנשים. שאלו אותם אם לדעתם תמונה יכולה לשנות דעות או לעורר רגשות, ושתפו דוגמאות מצילומים מפורסמים שהשפיעו על ההיסטוריה.
* הזמינו את הילדים לשתף מהי אמנות עבורם, וכיצד צילום משתלב בתחום זה. אפשר לשאול אם הם רואים בצילום כלי אמנותי להבעת רעיונות ורגשות.
* הכינו את הילדים לנושא הביקור על ידי הסבר על הקשר שבין צילום לתיעוד היסטורי. נסו להבין מה הם יודעים על צילום ככלי לתיעוד זיכרון וחברה.
* שאלו את הילדים כיצד לדעתם שונה חוויית הצילום כיום לעומת התקופה של מצלמות פילם. ניתן לדון בהבדלים בין מצלמות דיגיטליות למצלמות אנלוגיות, ואיך זה משפיע על הצילום כיום.
רעיונות לעיבוד הביקור:
* בקשו מהילדים לשתף איזו תמונה מהסיור הכי ריגשה או עניינה אותם, ולמה. שאלו מה הם חשו כשראו את התמונות מתקופות שונות.
* הזמינו את הילדים לדמיין ולספר מה הסיפור של התמונה שהם ראו, או מה היו רוצים לדעת על הסיטואציה שבה צולמה התמונה. אפשר לבקש מהם לבחור תמונה ולבנות סיפור משלהם עליה.
* שאלו את הילדים על תפקיד האמנות והצילום בחיים שלנו היום. כיצד צילום יכול לשמר זיכרונות ולספר את סיפורם של אנשים, קהילות ומקומות?
* שוחחו על איך הצילום עוזר לנו לזכור רגעים אישיים חשובים, וגם על האופן שבו הוא משפיע על הזיכרון הקולקטיבי שלנו כחברה.
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.