האריה והעכבר-רן אסולין

תחום: תיאטרון
תת-תחום: מופע תאטרון
משך זמן המופע: 50
סגנון:
שם הרכב:
סיווג:
שם המפיק: רן אסולין
קהל יעד: גן - א
כמות קהל מקסימלית: 80
הסעה: הסעה כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל 20/09/2022

משל למשל – האריה והעכבר
מבית תיאטרון פנדה (מבית היוצר של תיאטרון הכפכף)

עמוק ביער קסום ומסתורי מתרחש מפגש מפתיע בין עכבר קטנטן ופחדן לבין אריה גדול וגאוותן, מלך החיות.

מה שנראה כמו סוף דרכו של העכבר כארוחה טעימה, הופך לשיעור מעצים על חוכמה, אומץ וחברות אמת.

דרך סיפור מרתק ושובה לב נגלה שאין זה משנה אם אתה חזק או חלש, קטן או גדולחברות ואמון יכולים להתגבר על כל דעה קדומה ולפתור כל מכשול.

חוויה משעשעת ומרגשת לכל המשפחה, המביאה את הקסם של משלי איזופוס אל הבמה, עם מסר על ערכים ועזרה הדדית.

הצגה חינוכית וערכית שמלמדת ילדים על כוחה של חברות, עזרה הדדית וקבלת האחר – ערכים שילוו אותם בחיי היומיום במסגרות החינוכיות ובכלל.

תיאטרון פנדה - צובעים את הבמה 

 


 





רן אסולין וקבוצת תיאטרון פנדה (מבית היוצר של תיאטרון הכפכף) היא קבוצת אמנים שנולדה מתוך מפגש צבעוני בין שחקן, מוזיקאי, תפאורנית ובמאי,
חברו יחד וייצרו ממוחם הקודח שלל מופעי תיאטרון רחוב, הצגות מצחיקות לכל המשפחה, מופעים מוסיקליים עם טוויסט ליצני למבוגרים, דמויות צבעוניות, קרקס, וסדנאות.
ההצגה עלתה בפסטיבל הליצנות בנתניה, תיאטרון הפרינג' ב"ש, היכל התרבות ראש העין ועוד.

מיכל קורמן תיאטרון אורנה פורת שבעת הגמדים ושלגיה, תיאטרון פצפון, צוציקים. פיטר פן, הבית של יעל התיאטרון הקלאסי.
רן אסולין תרנגול שועל=משל, מכשפה טובה, לה פמיליה פורטונה, משפחת בז'וז', מנהל תיאטרון פנדה, יוצר תיאטרון הכפכף, ליצן רפואי - רופאי חלום.

מחזה, עיצוב תפאורה ובימוי: צביקה קורמן כרמון. מוסיקה מקורית ולחנים: עדי רז. 

הפקה: רן אסולין. תלבושות: צביקה דולסה.

להלן רעיונות לדיון עם ילדים בעקבות צפייה בהצגת "משל למשל – האריה והעכבר":


רעיונות לדיון כהכנה לצפייה בהצגה

  1. מהו משל?
    התחילו בשיחה על משמעות המילה "משל".
    • בקשו מהילדים לנסות להסביר מהו משל, האם הם מכירים משלים ומה משותף לכל המשלים.
    • השתמשו בהגדרה פשוטה: משל הוא סיפור קצר עם מוסר השכל – לקח שמלמד אותנו משהו חשוב על החיים.
  2. הכרת דמויות מעולם החיות
    • שאלו את הילדים: אילו בעלי חיים מופיעים לדעתם במשלים?
    • שוחחו על דמויות האריה והעכבר – מה הן מסמלות לדעתם?
      • האריה: חזק, אמיץ, מלך החיות.
      • העכבר: קטן, אולי חלש, אך חכם וזריז.
  3. מהי עזרה הדדית?
    • בקשו מהילדים לחשוב ולשתף מקרים שבהם הם עזרו למישהו או קיבלו עזרה ממישהו אחר.
    • דברו על הרעיון שגם לקטנים ולחלשים יש כוח לעזור לגדולים ולחזקים.

רעיונות לדיון בעקבות צפייה בהצגה

  1. מה למדנו מהמשל?
    • שאלו את הילדים: מה היה המסר המרכזי של הסיפור?
    • הובילו את השיחה לנקודות כמו: עזרה הדדית, חשיבותם של אחרים בחיינו, ושאף אחד לא "קטן מדי" כדי להשפיע.
  2. השוואה בין דמויות האריה והעכבר
    • שוחחו על התכונות של כל דמות.
      • מה קרה לאריה כשהיה זקוק לעזרה?
      • איך העכבר הצליח לעזור למרות גודלו?
    • שאלו את הילדים אם הם ראו פעם מישהו "קטן" עושה דבר גדול.
  3. האם קרה לכם משהו דומה?
    • בקשו מהילדים לספר על מקרה שבו הם עזרו למישהו חזק או גדול מהם, או קיבלו עזרה ממישהו שלא ציפו ממנו.
    • נסו לשלב סיפורים של ילדים על חברות, עבודת צוות ועזרה הדדית.
  4. מה משלים יכולים ללמד אותנו?
    • ספרו לילדים שמשלים נועדו ללמד אותנו דברים על החיים.
    • בקשו מהם לנסות לחשוב על מסרים נוספים שיכולים להופיע במשלים אחרים, כמו שועל וענבים או הצב והארנב.

פעילות יצירתית בעקבות ההצגה

  1. כתיבת "משל חדש"
    • חלקו לילדים דפים וצבעים ובקשו מהם להמציא משל משלהם, עם דמויות מעולם החיות.
    • כל ילד יכול לצייר את בעלי החיים שבסיפור ולהוסיף משפט או שניים שמסבירים את מוסר ההשכל.
  2. מוסר השכל אישי
    • שאלו את הילדים: מה לדעתם היה מוסר ההשכל של המשל?
    • בקשו מהם לכתוב משפט אחד שמסביר מה הם למדו מהסיפור.
  3. ציור הרגע המרגש
    • בקשו מהילדים לצייר את הרגע שהם הכי אהבו בהצגה – למשל, הרגע שבו העכבר שיחרר את האריה.
    • ערכו תערוכה של הציורים בכיתה או בספרייה.

הפעילויות האלו יגרמו לילדים לחשוב, לשתף, ולחוות את ההצגה בצורה מעמיקה יותר.
רן, תיאטרון פנדה
😊

 

שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.
רן אסולין
0546266864

ranasulin@gmail.com

באר שבע

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.