אם אני יכולה לדבר אני יכולה לכתוב - אבל איך אני יודעת להפעיל את האינטואיציה שלי לגבי מה שכתבתי? איך אני יודעת לזהות מה עובד לי ולמה? מתי להוריד טקסט ומתי להוסיף? איך מחברים שורות ביחד?
מלאכת העריכה היא הלב של הכתיבה. היא עוזרת לנו לקבל כלים לדייק את האמירה שלנו. היא עוזרת לנו להבין את עצמנו טוב יותר. היא מכוונת ומשפרת את הביטחון שלנו בעצמנו וכך פותחת פתח לחקר העצמי.
עריכה נחוצה לנו בכל סוגי הכתיבה וגם בדיבור. זהו כלי שאין עליו מספיק דגש והוא חשוב מאין כמוהו.
במפגש נכיר וננתח שירים קלאסיים הנוגעים לתרבות יהודית של זלדה מישקובסקי וכן שירים עכשווים של ישי ריבו, שולי רנד ועוד. בנוסף, תוכן הכתיבה יחול סביב מעגל השנה, החגים והמועדים. מתאים מאוד גם לחודש אלול - התשובה והסליחה.
בעזרת השירים נחדד את עבודת הזיהוי והאינטואיציה לגבי מה עובד לי, מה מעניין, מסקרן - ולמה?
בהמשך נכתוב טקסט ונערוך אותו יחד באופן חוויתי ומשחקי על מסך גדול כדי לחדד את העבודה על טקסט אישי.
https://www.sharonroter.co.il/
שרון רוטר היא זמרת ויוצרת, אשת תקשורת, מראיינת, עורכת וכותבת. מנהלת אומנותית בפסטיבל וערבים לחומרים מקוריים של נשים אורתודוכסיות. שופטת בקולות קוראים ובפרס תרבות יהודית. קיבלה מענקי יצירה ממשרד התרבות ומפעל הפיס. היא בעלת תשובה, רעיה ואמא לחמישה ילדים.
גדלה בבית הנושם תרבות לאמא אומנית, עולה מארגנטינה, בוגרת המדרשה לאומנות, יוצרת סרטים תיעודיים ואוצרת.
בוגרת תיכון עירוני א' במגמת קולנוע.
בוגרת מקהלת הקונסרבטוריון הישראלי למוסיקה בתל אביב.
בוגרת מכון וינגייט במסלול מורים בכירים ליוגה.
השתתפות בסדנאות כתיבה שונות - אשכול נבו, ליאור אנגלמן, טל גורדון, רמה בורשטיין.
בוגרת קורס דיבוב בהוראת יפה גבאי.
כותבת בעיתונים (פנימה, שביעי, אתר vlu ועוד) בעלת מדורים, כתבות וטורים אישיים. ערכה בעבר מגזינים והוציאה שלושה אלבומים.
בשנים האחרונות היא עוסקת בין השאר בהנחיית סדנאות כתיבה בספריות, במסגרות פרטיות, בבתי ספר ועוד.
איפה בחיים שלנו אנחנו משתמשים או נזקקים לעריכה?
איזה ערכים ומידות אנחנו קונים בזכות הכלי הזה?
מה הלימוד העיקרי שלנו בעבודה הזאת?
למה הדיוק והזיהוי הוא משמעותי ללמידה שלנו את עצמנו?
מה זה אינטואיציה ולמה היא חשובה?
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.