הצגה המספרת את סיפור אהבתם של יטי ויוז'י -זוג אוהבים שהשואה הפגישה ביניהם אך גם קטעה את אהבתם
כעת לאחר 50 שנה הם נפגשים וסוגרים מעגל.
האם ניתן לגשר על הפערים? האם הזכרונות עוד קיימים?
לאורך ההצגה הם נזכרים בדילמות מוסריות שפגשו אותם בתקופת חייהם, בהן היו הם צריכים להחליט החלטות הרות גורל.
כל הדילמות מבוססות על סיפורים אמיתיים בהם התלמידים לוקחים חלק פעיל.
גם כניצבים בעלילה המוצגת וגם בדיון המתנהל לאורך כל ההצגה.
השתתפות המעניקה לתלמידים חוויה מיוחדת ועוצמתית ואפשרות להתקרב ולהזדהות עם קורבנות השואה.
הצגה שקצרה שבחים רבים ומגדילה את המעורבות החברתית של הדור הצעיר.
VIDEO
VIDEO
יוצרת ההצגה היא יפית ונטורה, שחקנית ומפיקה 15 שנה, דור שלישי לשואה.
ב-2017 הקימה יפית תאטרון המנציח את סיפורי השואה-"מקום של תקווה" .
התאטרון הוקם לזכרם של סבה וסבתה וכל הצגותיו מוצגות בשיתוף פעיל של הקהל במטרה ליצור חווית הזדהות מרגשת ומיוחדת.
"התליון" היא הצגה שלישית שכתבה יפית לאחר ההצגות: "להיכנס לנעליים שלהם" , " העולם שתק" הצגות שזוכות לביקורות מצויינות ובשנים האחרונות אף זכו לסיקור תקשורתי נרחב.
אפשר להתרשם באתר התאטרון: https://www.makomshelltikva.com/
את התליון ביים במקצועיות דודי שמאי ואף ערך מוזיקלית את כל קטעי ההצגה, מוזיקה המלווה את העלילות ושואבת את התלמידים אל מסע בזמן באופן אומנותי וייחודי.
דודי שמאי הוא במאי ומנהל בית ספר למחזרות זמר כ-20 שנה.
דילמת המסתור:
ישנם שורדי השואה המספרים כי המסתור שלהם נמשך קרוב לשנתיים.
בקיץ החום היה בלתי נסבל וגרר אחריו מחלות עור מדבקות ובעיות נשימה
ובחורף הקור היה בלתי נסבל וכמות השמיכות הייתה קטנה שלא לדבר על מיטות .
לא לכל מסתתר הייתה מיטה ושמיכה והמזון היה מועט ולא הספיק לכולם.
בתנאים הקשים כשהמסתור מלא באנשים ומגיע יהודי נוסף ומתחנן למקלט האם נעזור לו?
האם בכל זאת ניקח את הסיכון ונסתתר איתו ביחד? האם מוטלת עלינו החובה לעזור ליהודי אחר גם במחיר של לסכן את חיינו?
צירוף של אדם נוסף מצריך מהמסתתרים לוותר על כמות המזון המעטה אותה הם רגילים לקבל
ולחלוק את המקום הקטן שלהם עם עוד מישהו נוסף.
נשאלת השאלה כמה אנחנו מוכנים לוותר ולתת מעצמנו בשביל לעזור למישהו אחר במצב של מלחמה?
דילמת הרפואה
רופאים רבים אף נאלצו למלא את תפקידם תחת גזירות הנאצים ולהתמודד עם דילמות מוסריות קשות ובין הדילמות רחפה באוויר השאלה מי יחייה ומי ימות.
את מי שווה להציל ואת מי לא?
האם כדאי לתת את מעט התרופות לצעירים ולהרוויח כוח עבודה יקר?
איך אפשר להחליט החלטות כאלה לאחר שנשבעים את שבועת הרופאים?
כשהמטרה העיקרים בשבועה הזאת היא הצלת חיים
איך מחליטים למי לתת את התרופה ולמי לא ?
האם חייבים לקבל החלטה או שיש ברירה אחרת?
מה קורה כשלמרפאה נכנס מכר שלכם ? האם הוא יקבל עדיפות על פני אחרים?
דילמה שלישית: הבריחה ליערות
נשאלת השאלה מה עושה קבוצת פרטיזנים יהודית שפוגשת ביהודי אחר פצוע
האם מגישה לו עזרה, מטפלת בו ואז בורחת איתו?
האם בורחת בלעדיו מהחשש שהוא עלול לעכב ולהיות נטל לקבוצה?
האם יהודי חייב להציל יהודי גם במחיר של לסכן את חייו?
מה עושים במצב של מלחמה והישרדות שנתקלים באנשים פצועים שזקוקים לעזרה?
מה יכול להיות המחיר של מתן עזרה בשדה קרב?
מפרט טכני
מפרט טכני:
;
סטנד תאורה, לוח פיקוד ו- 4 פנסי במה צבעוני ולבן
2 רמקולים מוגברים 15W
מיקסר 8 מונו 2 סטריאו
מיקרופונים אלחוטיים ונקים לכל שחקן
מקרן מסך עד 100 ' ;
תלבושות, אביזרי במה
;
;
;
;
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.