מוזאון חיפה לאמנות

תחום: אמנות פלסטית
תת-תחום: מפגש עם אמן
משך זמן המופע: 90
סגנון:
שם הרכב:
סיווג: הדרכה בתערוכה
שם המפיק: מוזיאוני חיפה
קהל יעד: גן - יב
כמות קהל מקסימלית: 40
הסעה: הסעה כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל 01/09/1995

מוזיאון חיפה לאומנות

מאז הקמתו בשנת 1951 מוזיאון חיפה לאמנות אסף והציג אמנות עכשווית בתערוכות מתחלפות ובתערוכות קבע. הביקור במוזיאון חיפה לאמנות מזמן מפגש פנים מול פנים עם יצירות אמנות מראשית האמנות הישראלית, וכן עם אמנים עכשוויים ישראליים ובינלאומיים.

עונת התערוכות הנוכחית מציגה שש תערוכות של אמניות מהצפון, העוסקות במציאות הישראלית. דווקא בעת הזו המוזיאון עורך מחווה של אמון ותמיכה בכוחות היצירה, היופי והחיים המְפעמים בצפון הארץ- תוך התעסקות בנושאים בוערים.

ילדי גן / כיתות א'-ב' - "חוקרי אומנות צעירים": מהו מוזיאון? מהו אוסף? מדוע לאוצר קוראים "אוצר"? מה הופך אותך לאמן? בחצי הראשון של המפגש הילדים יכירו את העולם המופלא של המוזיאון תוך משחק, התבוננות והפעלת הדמיון בתערוכת האוסף. נתבונן יחדיו בציורים בתערוכה תוך הכרות עם מושגים מעולם האמנות. בחצי השני של המפגש הילדים יתנסו בפינות יצירה המוקדשות למושגים השונים שגילינו בתערוכה.

בי"ס יסודי - "שפת האומנות": אמנות היא שפה. ככל שפה יש לה מערכת סימנים וסמלים, חוקיות והקשרים - שאם רק נתבונן בעיניים סקרניות נוכל "לקרוא" ולפרש. במהלך ההדרכה נתרגל את שרירי ההתבוננות, נתעמק בחומר ובצורה, נשאל שאלות ונצא למשימות חיפוש ברחבי המוזיאון. ניתן משמעות ופרשנות אישית דרך העיניים שלנו ליצירות אמנות, ונראה כיצד יצירות אמנות במוזיאון יכולות לדבר אלינו בשפת האמנות.

גילאי חט"ב/תיכון - "אומנות חברתית": נסייר בתערוכות של אמנות עכשווית ישראלית ובינלאומית,  ונעמוד על הקשר בין דרך ההבעה האמנותית, התקופה, המקום, התרבות ובין הנושאים החברתיים הבוערים העולים מן היצירה. נבחן הקשרים גלויים וסמויים בין חברה ומקום ונשאל את עצמנו כיצד המקום בו אנו חיים משפיע ומעצב את הזהות האישית שלנו.

מיוחד!

יסודי-תיכון

"רוח צפונית": סדנת הכנת אריחים בעקבות סיור בתערוכת הקבע של מוזיאון חיפה לאמנות:

נבקר ביחד בתערוכת הקבע של מוזיאון חיפה לאמנות - "רוח צפונית". נלמד ונתבונן, נרשום ונצייר בעקבות יצירות שמעוררות בנו השראה. לאחר הסיור, בסדנת הקרמיקה שלנו, על משטחי חימר, נצייר, נטביע, נקשקש, נחרוט, נגרע, נדפיס ונתנסה בשלל שיטות עבודה בחימר. מן המשטחים נכין אריחים שונים שניתן אחר כך לתלות בבית הספר או בבית. 

סיור בוואדי ניסנאס: סיור בעקבות האמנית חיה תומא ולאחר מכן סדנה בהשראת יצירותיה:

חיה תומא הינה אמנית קרמיקה ייחודית ופעילת שלום אשר חיה ויצרה בוואדי ניסנס. נצא ביחד לסיור בואדי ניסנאס בעקבות עבודותיה, ולאחר מכן נחזור אל הסדנה וניצור בהשראתה אריחים ושלטים לבית בעיצוב אישי.

 

מגמות אמנות

ביקור בתצוגת הקבע של אמנות ישראלית ובתערוכה מתחלפת, בדגש על אמנים ואמנות ישראלית.

נסקור מגמות אמנותיות בתקופות שונות, לאור ההקשר התרבותי המקומי והבינלאומי.

יצירה - אמן - חברה

ננדוד בין תערוכות המוזיאון - בין מקומיות לבינלאומיות

ונעמוד על הקשר בין דרך ההבעה האמנותית, התקופה, המקום, התרבות ובין הנושאים החברתיים הבוערים העולים מן היצירה.

 

מסורת וחדשנות

לאורך השנים אנו רואים שינוי בתפיסה של מהו אמן ותפקידו בחברה. השינוי מתבטא וגם מושפע מההתפתחויות הטכנולוגיות, דרכי העברת המידע והמדיה הפופולרית.

נבחן את תפקיד האמן דרך הכרות עם אמנים ישראליים בולטים מהעבר וגם מהווה המוצגים בתערוכות המוזיאון.

איך אוצרים תערוכה?

נלמד על תפקיד האוצר, נבחן לעומק את שיקולי האוצר בתערוכה הנוכחית ונתנסה בעצמנו ביצירת הקשרים בין יצירות ובניית תערוכה.

 

סדנאות

ללמוד מהמאסטרים: סדנת רישום בחללי המוזיאון. נתבונן לעומק ונרשום יצירות מקור בתוך חללי התצוגה במוזיאון.

אורבן סקצ’ינג: סדנת רישום עירוני ושוטטות. נשוטט ביחד בוואדי ניסנאס ונתנסה ברישום בהליכה, רישום השוק, נלמד על מסורות שונות של מסעות רישום ותיעוד. נרשום בעיפרון, דיו וצבע רישומים מהירים ואחד ארוך ונלמד על ההיסטוריה של הוואדי.

צילום תוך כדי תנועה: נצא לצלם בואדי ניסנאס וננסה לתפוס רגעים חד פעמיים בהשראת המושג "הרגע המכריע" אותו תבע הצלם אנרי קרטייה ברסון. נעמוד על ההבדל בין צילום מבוים לצילום סטריט תוך שימת דגש על קומפוזיציה, נקודות מבט וזוויות צילום.

נריקומי: אחת משיטות העבודה בחימר, היוצרת צורות שונות בחימר דרך עבודה בשכבות, היא "טכניקת נריקומי" זוהי שיטת עבודה שמקורה ביפן המשמשת ליצירת דוגמאות מורכבות וצבעוניות בחומר קרמי. העיקרון הבסיסי שלה הוא שימוש בצבעים שונים של משטחי חומר,  שיכוּבָם זה על גבי זה בצורות שונות, וחיתוכם ליצירת פרוסות עם דוגמאות זהות. מהפרוסות יוצרים משטחים ססגוניים, ומהם ניצור.

 

מיוחד!

מפגש אוצר: במפגש נדבר על תפקיד האוצר במוזיאון ותהליכי עבודתו, החל מגיבוש רעיון ראשוני לתערוכה, דרך מחקר מעמיק ועד לבניית סיפור חדש.

מפגש אמן: הזדמנות ייחודית לפגוש אמן.ית פעיל.ה, לשמוע על תהליכי יצירה ולשאול שאלות.



מספר הקבוצות במקביל 2
שפת המופע עברית וערבית
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.
מוזיאוני חיפה
0547792316 עדינה מנהלת הדרכות

education@hms.org.il

חיפה, שבתאי לוי 26

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.