"הנעליים הישנות של אדון מינאסה"
תאטרון סיפור בהשראת הספר: "הנעלים הישנות של אדון מינאסה" מאת רונית חכם.
הסיפור מספר על אדון מינאסה והמסע שלו מאתיופיה לארץ ישראל, באמצעות הנעליים שלו.
הנעלייים של אדון מינאסה ואדון מינאסה עצמו עברו מסע ארוך וחוויות רבות,
מאתיופיה הרחוקה עד לארץ ישראל.
האם אדון מינאסה סתם כך יזרוק את הנעליים בהגיעו לארץ ישראל וישכח את העבר?
או האם יצליח לשלב בין הישן לחדש?
ואיך בכלל הנעליים מרגישות? האם הן מתגעגעות? האם הן מסכימות שאדון מינאסה יניח אותן בצד?
הנעליים שלנו לפעמים יודעות עלינו דברים מאוד אישיים - איפה דרכנו, טיילנו, רקדנו ועבדנו.
האם הנעליים יכולות לספר את הסיפור שלנו?
ההצגה חושפת את התרבות האתיופית, הלבוש, המוזיקה, חלק ממנהגיה, וגם מעלה את הסוגיה של אנשים רבים שעלו לארץ ישראל מתרבויות שונות ואת היכולת לשלב בין הישן לחדש.
הסיפור מועבר באופן חוויתי, באמצעות מוזיקה, משחק ואביזרים אותנטיים מאתיופיה.
שרון איתם
שחקנית, מספרת סיפורים ומנחת קבוצות בשילוב אומנוית, בוגרת ביה'ס למשחק בית-צבי וביה'ס לתאטרון הגוף, מופיעה בפני ילדים משנת 2002.
משלבת ביצירה תכנים המעודדים מודעות חברתית ומודעות אישית.
ניתן לקרוא הספר "הנעלים הישנות של אדון מינאסה" מאת רונית חכם.
הסיפור מדבר על סיפור העליה האתיופית והשילוב בין הישן לחדש. ניתן להרחיב על כך...
בתחילת המופע, מתוך ארגז יוצאות נעליים ישנות מארצות שונות וגם הן רוצות שיספרו את הסיפור שלהן...
ניתן להרחיב הנושא שמאחורי כל אדם שהגיע לארץ ישראל מחו"ל יש סיפור מרתק עם נופים ותרבות שונה, ולעודד הילדים לקבלת השונה, להתעניין באחר וכך להתרחב, לגרות בילדים סקרנות שישאלו במשפחתם מהיכן הגיעו ההורים, הסבים, לשמוע הסיפורים ולהביאם למסגרת החינוכית.
אם יש בין הילדים כאלו שמשפחותיהם הגיעו מאתיופיה, להתעניין בסיפור המסע שלהם.
התרבות האתיופית, השוני בין התרבויות, האפשרות לשלב גם וגם בלי לפסול או להמעיט בערך העבר, הישן, אלא לשלבו בחדש.
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.