הסרט השדה עוקב אחרי יוזמת דיאלוג ופיוס בין פלסטינאים למתנחלים בגוש עציון.
יוזם הפרוייקט הוא עלי אבו עוואד פלסטינאי מבית לחם שאחיו נהרג אש חייל צה"ל.
היוזמה ממשיכה להתקיים גם בזמן שפורצת "אינתיפאדת הסכינים" ב 2015.
הסרט מלווה את הדיאלוגים והפעילויות של היוזמה.
גם למבוגרים וגם קבוצת נוער של בני מתנחלים ופלסטינאים.
בסרט כל צד מביא את הנרטיב שלו ויחד מחפשים את הצד האנושי המשותף כדי לסלול דרך לשלום.
הסרט מביא את האנשים מהשטח ללא סטריאוטיפים וללא דעות קדומות
הסרט הוקרן בפני בני נוער שמצאו בו עניין רב בשיח שאיננו רק התנגשויות אלימות או פוליטיות אלא בצד האנושי שבכל קבוצה.
המחנכים רבים ציינו שזה סרט חובה לכל בני נוער ללא הבדל בדעות הפוליטיות ויש בו כדי לבסס רגשות שיוכלו להביא לעתיד של שלום.
מרדכי ורדי התחיל כמחנך בישיבה תיכונית בירושלים.
בהמשך עבר ללמד בישיבת ההסדר במעלות שבצפון.
ולאחר עמד בראש מסלול תסריטאות בביה"ס לקולנוע "מעלה".
שנים רבות חיבר בין הוראה וחינוך לקולנוע. והקים את מגמת קולנוע באולפנה לאמנויות "הללי" ומסלול קולנוע בביה"ס לאמנות פרדס. במקביל לעיסוק בקולנוע,
משמש כרב הקיבוץ ראש צורים בגוש עציון.
הוא בעל תואר שני בקולנוע מטעם אוניברסיטת תל אביב.
שימש כלקטור בקרנות הקולנוע השונות, הוא במאי תסריטאי צלם ומפיק.
משמש היום כמנהל אמנותי של קרן קולנוע שומרון. כתב ביים והפיק סרטים תיעודיים ועלילתיים.
הסרטים שלו השתתפו בפסטיבלים בארץ ובעולם ושודרו בערוצי השידור השונים
(ערוץ 1, ערוץ 2, יס דוקו והוט 8).
הסרטים מוקרנים ברחבי הארץ במסגרות שונות. ומעוררים דיון באמצעי התקשורת השונים.
רעיונות לדיון :
1. מתנחלים ופלסטינים שני סיפורים שני נרטיבים – האם יכולים להיפגש
2. איך מסירים חומות של שנאה
3. מה גורם לפלסטינים ולמתנחלים לשבת יחד ולדבר
4. איך מורידים את מסך הפחד והחשדנות
5. איך המתנחלים מצדיקים את הכיבוש
6. איך הפלסטינים מגבים את המחבלים
7. מה הפלסטינים באמת רוצים
8. איך הצבא מתייחס ליוזמת הפיוס
9. האם הדת מחזקת שלום או מחזקת מלחמה
10. איך המשתתפים ביוזמת פיוס מתקבלים בחברה שלהם
11. מה עמדת הפוליטיקאים על יוזמות מהסוג הזה ?
12. איך מעבירים את המסר למקומות אחרים ביהודה ושומרון ?
13. איך הסרט מתקבל בארץ ובחו"ל
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.