שלוש דמויות יוצאות לקרב. נחושות לפרק ולהרכיב מחדש דימויים קדומים שנחרטו בגופן ובנפשן עוד מילדות. המלחמה על האחרות עקובה מדם, תחושת האשמה שמחלחלת מרעילה, מצופה להתאים בכל מחיר. ההקרבה הופכת לפצע שמעלה מוגלה ומבקש להתנקז ולהתרפא. מתוך תקווה ורצון לחגוג אפשרויות חדשות הן מנסות להתבונן בעבר בחמלה ובקבלה. ההתמודדות היא הליכה על קו דק בין הקומי לטרגי כאשר במהלכה נחשפת התנועה הנזילה בין תקופות, עולמות ומגדר.
היצירה נוצרה במסגרת פסטיבל הרמת מסך 2019 בניהולם האמנותי של מאטה מוראיי ואיציק גלילי.
ילדים טובים
מאת: שרון וזנה
רקדנים שותפים: עידו גדרון, שמואל חלפון, טל נוף
מוסיקה:
Walt Disney's "Cinderella" - A Dream is a Wish Your Heart Makes Frédéric Chopin - Les Sylphides: Prélude, Berceuse in D - Flat Major Op. 57 Jacques Offenbach - Orpheus in the Underworld: Can Can
עיבוד ועריכה מוסיקלית: רעות יהודאי
עיצוב תלבושות וביצוע: בית האופנה "שחר אבנט"
תפירת תלבושת נוספת: חיה גיימן
ניהול חזרות ויעוץ אמנותי: נועה שילה, מלני ברסון
ליווי טקסטואלי: מעין אבן
עיצוב תאורה וחלל: נדב ברנע
עיצוב שנדליר: יותם חדד
תודות: לעמותת הכוריאוגרפים, לנאווה צוקרמן, לרן בראון, ללהקת הבלט הישראלי, לשירה גנור, לעדי סלנט ולמגמת המחול ע"ש תלמה ילין, ללי ארבל ולביה״ס לבלט קלאסי, למשה יחיאל, ליהודה פורת, לחני בן טוב אורן, לתמר סון, לדנה ספיר ולעמית זרצקי.
תקציר קורות חיים של הכוריאוגרפית
יצירותיה של וזנה הוזמנו להופיע ברחבי אירופה וארה"ב. וזנה היא בעלת תואר שני בכוריאוגרפיה מהאקדמיה למחול ע”ש רובין בירושלים ותואר ראשון מהאקדמיה למחול רוטרדם, הולנד. היא רקדה בין השאר בלהקת המחול בלט קולברג בשבדיה ובלהקת המחול הקיבוצית. יצירותיה זכו בפרסים בתחרות הכוריאוגרפיה של תאטרון הפרינג' באר שבע 2018, במלגת עידוד היצירה ע"ש דודו דותן ז"ל מטעם קרן אמ"י ובנק הפועלים 2016, בתחרות הכוריאוגרפיה MASDANZA שבאיים הקנרים, ספרד 2013. היא יצרה עבור להקת המחול Delattre Dance Company בגרמניה, וב-2021 תיצור עבודה חדשה ללהקת המחול ענבל.
צפיה במופע ושיח -
מטרות -
1- ללמד את התלמידים כיצד הדמויות ביצירה ילדים טובים מאת שרון וזנה מייצגות את האחר/ת והשונה מבחינה חברתית, מגדרית ותרבותית. וכיצד התלמידים כקהילה כיתית ובית ספרית יכולים וצריכים לקבל דמויות אחרות ושונות שנמצאות בסביבתן.
הדבר מתחיל בקבלת העצמי, למרות שונות מגדרית וחברתית ואז ניתן להרחיב את הראייה ואת הלב לראות אנשים אחרים סביבם גם אם הם זרים/ות ושונים/נות אך תוך קהילתם.
כמו כן נלמד כיצד הדמויות הן דמויות מעוררות השראה והתפעלות בעקבות רוחב ליבם, תמימותן וייחודן בנראותן ובאופי שלהן.
נחבר את העקרונות שנלמד דרך הצפיה ביצירה ילדים טובים
- עקרון קבלת האחר אל תוך קהילה וקבוצה
- עקרון יחס לחלשים ושונים מאיתנו
נשוחח על נסיון חיים אישי של התלמידים מתוך מקרים שחוו בעצמם. הן בהתבוננות בסיטואציות בהם הרגישו בעצמם תחושת אחרות בקבוצה. והן מתוך התבוננות בסיטואציות בהן הם עצמם היו חלק מקבוצה שהתייחסה באופן מקבל או מחרים כלפי האחר/ת שבתוכם.
אשאל אותם מספר שאלות על מה שחוו וראו ביצירה:
- מה הם חושבים/ות על הדמויות שהוצגו ביצירה?
- מה כל אחת מהדמויות מייצגת ואיזה קונפליקט היא מביאה אל הבמה?
- מה היחסים בין הדמויות ביצירה? האם יחסים של קבלה או זרות?
- מה הם חושבים על הסוף של היצירה?
- מה המסר שמועבר לדעתם ביצירה?
- מה התלבושות מספרות לנו על הדמויות? ומה עיצוב החלל מספר?
- איזה דיאלוג מנהלת המוסיקה עם התנועה? ואיזה משמעות היא מוסיפה לריקוד?
לאחר מכן נעשה חיבור למה שראו ואשאל:
- מתי בחייכם/ן הרגשתם/ן שאתם אחרים/ות או שונים מהקבוצה? בבית הספר, בצופים, בקהילה שלכם/ן במקום שאתם/ן גרים/ות בו?
- מתי בחייכם/ן הייתם/ן חלק מקבוצה שהתייחסה באופן מקבל לאחר ובאופן לא מקבל ואפילו מחרים לאחר?
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.