גליה שילוח והסרט מזרחים בקיבוץ

תחום: קולנוע
תת-תחום: מפגש עם יוצר וסרטו
משך זמן המופע: 90
סגנון:
שם הרכב:
סיווג: מפגש עם יוצר וסרטו
שם המפיק: גליה שילוח
שנת הסרט: 2022
קהל יעד: י - יב
כמות קהל מקסימלית: 120
הסעה: הסעה לא כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל 11/03/2024

הייתי רק כבת שש כשעזבנו את קיבוץ כיסופים בכאב. אבי וחבריו הבריחו גבולות מסוריה לא"י ב-1943-4 והתגלגלו לשכונת-התקווה, בת"א. במהרה הפכו לנערים עובדים קשי-יום, שפירנסו את הוריהם. הם היו ה"לוּמְפֶּנְ-פְּרוֹלֶטַרְיָיט" - "פרולטריון הסחבות" בהתגלמותו, כהגדרתם. משום כך, כבשה האידיאולוגיה הסוציאליסטית את ליבם, כשנאספו אל קן תנועת "הנוער העובד והלומד". שם הפכו לגרעין "אייל" - ה-גרעין המבטיח של התנועה הקיבוצית, דאז. לאחר תקופת הכשרה בקיבוץ בית-השיטה, נשלחו ב-1954 לקיבוץ כיסופים הצעיר, שעל גבול רצועת-עזה, כשהם נחושים להצילו. למרות שהיו מעמודי התווך שלו, הם עזבו אותו בשיברון-לב. הסרט הוא מסע, גיאוגרפי ונפשי, לתוך הפצע, הממאן להירפא מאז. את החשבון הם עורכים עם המדריכה המיתולוגית שלהם - שורי מיינרט, מקיבוץ בית-השיטה, אך מסרבים להגדרות של "קיפוח ואפליית מזרחים". אחרי כל השנים הללו הם עדיין משוכנעים שהקיבוץ הציל אותם.

לחצו כאן לברושור הסרט.




גליה שילוח

  • בימאית ותסריטאית

  • מרצה ומורה על נושאים מגוונים בקולנוע:  מגדר, שואה, קולנוע ישראלי - עלילתי ודוקמנטרי, אסיאתי, איראני, זרמים שונים ובמאים שונים.

  • מנהלת מגמת קולנוע

 

השכלה אקדמית

 .M.A. תואר שני בהצטיינות - החוג ללימודי מגדר, אונ' בר-אילן 

 B.A.תואר ראשון - החוג לקולנוע וטלוויזיה, מסלול בימוי והפקה, אונ' תל-אביב.

לימודי צילום סטילס - "קמרה אובסקורה".

 

ניסיון מקצועי (רשימה חלקית)

 "מזרחים בקיבוץ" (דוקו, 72 דק') -  תחקיר, תסריט ובימוי (נתמך ע"י קרן רבינוביץ') (הוקרן בסינמטקים ברחבי הארץ ובאירועים קולנועיים שונים).

 "קו החיים" (דוקו, 53 דק') - תחקיר, תסריט ובימויסיפור הצלתם של כ-100,000 יהודים בהונגריה בתקופת השואה ע"י מחתרת תנועות הנוער הציוניות. (ערוץ 2)

"אולין - אגדה דוקומנטרית" (דוקו, 50 דק') - תסריט ובימוי עריכה -  סיפורה של הדולפינה הבודדה בסיני שקשרה עצמה לשבט המזינה (ערוץ 8) 

"בכוחות עצמן" (דוקו, 55 דק')  – תחקיר, תסריט ובימוי - סיפורן של ארבע נשים ערביות ישראליות המסמנות תחילת תהליך עצמאותן של הנשים הערביות בישראל. (ערוץ 1).

"אישים דגולים ביהדות"  - סדרה דוקומנטרית על בן-גוריון, גולדה מאיר, ארתור רופין, משה דיין  - תסריט ותחקיר, (ערוץ 2).

 "פראנץ קפקא - אמן התענית" (דוקו-דרמה, 50 דק') - תסריט ובימוי עריכה, קו-פרודוקציה- ערוץ 1  הישראלי והטלוויזיה הממלכתית הצ'כית.    

        

מערך מפגש עם הסרט "מזרחים בקיבוץ"

מטרות המפגש 

היכרות עם תהליכי יצירה של סרט דוקומנטרי אישי, שצולם משך כ-10 שנים

היכרות ושיח על נושא הסרט עצמו - כפרק בתולדות התעצבות פניה של החברה הישראלית וייחודו של הסרט, הבוחר להציב אנטי-תיזה לנרטיב המקובל 

בתום הקרנת הסרט 

אבקש מהמשתתפים להביע רגשותיהם ותחושותיהם לגבי הצפייה בסרט (אציע להתייחס גם לכך שהקיבוץ נפגע קשות באירועי ה-7/10/23 ושהסרט עוסק גם בניסיונות השרדותו לאורך השנים על גבול רצועת-עזה. מניסיוני  - מתפתח בד"כ דיון מרתק, גם בקרב בני-נוער, המנסים להבין את תופעת הקיבוץ ואף מתייחסים למושגים של "אפליה", "קיפוח", "מזרחים", "אשכנזים" וכו)

משך המפגש

אספר על תהליך יצירת הסרט - צילומי הסרט ארכו במשך כ-10 שנים - אסביר מדוע לקח לנו כ"כ הרבה שנים לצלם אותו, מתי החלטנו להתחיל לצלם ברצינות, כי לפני כן תיעדתי את גרעין "אייל" במפגשים השונים - למעשה - אסביר מתי יוצר חש שיש לו "סיפור" בידיים ומהי הדרך שעברנו בהצבת הגירסאות השונות של ההצעות ששלחנו לקרנות עד שקיבלנו "קרן".

אסביר ואספר - מה היו ההתלבטויות הקשות במהלך 10 שנות הצילומים - וכיצד מאבדים את הדרך ומוצאים אותה חזרה.  

אסביר ואדגים - קטעים כפי שצולמו בשלמותם, וכיצד החלטנו לערוך אותם בגירסה הסופית של הסרט. אסביר אילו שיקולים מרכזיים היו לנו בתהליך הארוך והקשה של עריכת הסרט מתוך חומרים של יותר מ-100 שעות צילום

אסביר ואדגים - קטע או שניים מגירסה אחרת שהכנו לסרט - שהיא "גירסת חברים". זוהי גירסה שערכנו רק עבור חברי הגרעין ומשפחותיהם - כיצד החלטנו אילו מהחומרים שיש בגירסה זו צריך להשמיט בגירסה שהוקרנה לציבור הרחב ומדוע.  

אסיים - בהתלבטות שלי לגבי החשיפה שלי את עצמי, כבמאית, ואת הסיפור הפרטי שלי בסרט, שלא נעשתה בקלות (על גירסה שלמה של סרט שגנזנו שלאורכו נשמעת קריינות אישית שלי). אתייחס לסרטיי הקודמים (המופיעים ב"רזומה"), שהיו הרבה פחות אישיים מ"מזרחים בקיבוץ", ועדיין אישיים  גם הם

הערה חשובה: ברצוני לציין שאני מנהלת מגמת קולנוע מזה כ-25 שנים, ומעבירה שיעורים ומפגשים עם בני-נוער במיומנות רבה, ואף שולטת בשפה הקולנועית ובהוראת הקולנוע בכלל - כך שאוכל לקחת את הסרט הזה לכל כיוון בקולנוע הדוקומנטרי והזרמים שבו, תוך התייחסות ל: - תחקיר, תסריט, בימוי, הפקה, צילום, עריכה, רקע חברתי והיסטורי, ואף לחברו ולהשוותו ליצירה של קולנוע עלילתי

ציוד הקרנה מסך 3X4 מטרים לפחות, מתחבר למחשב עם כבל HDMI + מערכת הגברה ו/או רמקולים טובים.
החשכה כן
סאונד כן
מסך כן
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.
גליה שילוח
0523599455

galsea1@gmail.com

רעננה, התחייה 3

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.