יותם הוא ילד קצת מיוחד
הוא לא מדבר עם אף אחד.
וזה לא בגלל שהוא לא רוצה
ליותם זה פשוט לא ממש יוצא.
לקחו אותו לכל המומחים להיבדק,
אבל אף אחד לא גילה למה הוא שותק.
עד שיום אחד סבא זרח הקירח,
הביא ליותם מירושלים את "ירח".
מי זה "ירח"?
ואיך הוא נהיה חבר,
שרק אתו יכול יותם לדבר?
ומה קרה ליותם וירח בכיתה של המורה שולמית ורדימון?
מחנכת הכיתה ומורה ללשון חשבון התעמלות ו...תיאטרון?
ואיך בסוף ילדה קטנה בשם שמש, הצילה את המצב?
את כל זה תוכלו לראות בהצגה עכשיו.
הצגה בחרוזים מצחיקה וקלילה
שתלמד את הילדים על נושא "הכלה".
"להכיל" זה לדעת לקבל את האחר,
לפעמים לוותר לפעמים להתפשר,
לדעת שלאחר יש גם כן רגשות
ולפעמים גם הוא מלא חששות.
את ההצגה ניתן להעלות בכל מקום ובכל זמן
בבית הספר, בכיתה ואפילו בגן.
ודבר אחרון קטן שהובא לידיעתי
במשרד החינוך זה הנושא השנתי.
לצפייה בסרטון
יואב מיכאלי - מחזאי, במאי
B.A במשחק ו-M.F.A התמחות בבימוי מהחוג לתיאטרון באוניברסיטת תל אביב. מורה בגודמן –ביה"ס למשחק בנגב ומנהל אמנותי וממייסדי תיאטרון הפרינג' באר שבע. בין עבודותיו: "פוקר" באנסמבל הרצליה, "משפחה ברכבת" פסטיבל תיאטרון קצר צוותא ת"א, "אנרכיסט מפוקפק" ו"קנדיד" בתיאטרון הספרייה ובבית צבי, "ספק" ו"צ'כוב בשואו- ביזנס" בסטודיו למשחק בחולון, אותם גם תרגם. בגודמן ביה"ס למשחק בנגב ביים את "שבת, ראשון, שני" (הפקת הבכורה של גודמן), "ים", "ליסיסטרטה", "צריך פיאט בחיים". ביים במסגרות רבות ושונות בפסטיבל תיאטרונטו, בתיאטרון "מראה", תיאטרון אוניברסיטת ת"א, תלמה ילין ועוד. ב2007 הקים את קבוצת התיאטרון שלו, במסגרתה העלה בשיתוף עם בית ציוני אמריקה בתל אביב את מחזהו הראשון "ביגמיסט". המחזה "פרינסס מרי 7", מחזהו השני הועלה בתיאטרון בית ליסין.
בתיאטרון הפרינג': "לא משלמים יותר", "התמכרות", "משחק באש", "השיקוי הסודי של איילת", "הגבול שבפנים" (כתיבה), "האביר המכשפה ולילוש הנסיכה", "הבן של היהודי האחרון".
ההצגה מדברת על הכלה וקבלת השונה-
לכן כדאי לפני ההצגה להסביר לילדים מה זה "להכיל", ברמה הפשוטה ומותאמת גיל.
לאחר מכן- אפשר לשאול את התלמידים שאלות שבעזרתן ניתן להעמיק את הנושא עוד יותר-
מדוע זה חשוב להכיל את מי שהוא שונה?
האם כולם שונים זה מזה? איך זה מתבטא?
להבין איפה הילדים פוגשים את הנושאים האלה בחיי היום יום שלהם (בית ספר, חוגים, מפגשים חברתיים וכו')
לבדוק האם יש ילדים שרוצים לשתף בחוויות שקרו להם או לקרובים שלהם?
לנסות למצוא פתרונות לקשיים שהועלו בכיתה.
לאחר ההצגה - ישנה אפשרות לדבר עם הילדים על הסיבות שבגללן לא הצליח יותם לדבר?
האם אחת הדמויות שסבבו את יותם יכלה לעשות משהו נוסף שיעזור לו?
באיזה "כלים" השתמשה שמש , חברתו של יותם, כדי לעזור לו?
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.
אנסמבל עיט - תיאטרון הפרינג' באר שבע
052-3938388 אפרת זיו-אספיס(מנכ"לית
raz@fringeb7.co.il
באר שבע, החלוץ 49