שמי נועה רום, סופרת לנוער משנת 2008, בעלת תואר בתקשורת והוראה.
הספרים שלי עוסקים בהתבגרות, נוגעים בנקודות הרגישות של החיים, התמודדות עם קשיים (גירושין , משבר במשפחה, הסתגלות ללימודים) התמודדות עם מעברים (בית ספר חדש), תחושות ורגשות בגילאי ההתבגרות, הערכה עצמית, היחסים עם החברות, עם המשפחה, בריונות וביוש בעידן הרשתות החברתיות .ושאלת השאלות –מי אני? זוהי תקופה מכוננת בחייו של בן -בת אדם, לא ילדים עדיין לא מבוגרים, נוער ששואל, תוהה , חכם ונבון אך גם מבולבל.
במהלך ההרצאה אני משתפת את התלמידים בתהליך כתיבת הספר, מקורות ההשראה שלי, הסיפור שמאחורי הסיפור, היחס בין הסיפור למציאות, הנושאים הנידונים בספרים: חוויות מתהליך הכתיבה, הקשיים, ההתלבטויות, ההצלחות, השלב שבו הספר יוצא לעולם, התגובות ולסיום - שאלות ותשובות.
אני בת 41 , בעלת תואר B A בתקשורת מהמכללה האקדמאית נתניה, ותעודת הוראה מסמינר הקיבוצים.
אני עובדת בתחום התקשורת למעלה מעשור, עבדתי במשך חמש שנים בעיתון פנאי פלוס , כתבתי באתרים שונים בתחום המשפחה כגון סלונה , בעלת טור קבוע באתר XNET משפחה
עד לאחרונה עבדתי במשך שנתיים ברדיו קול נתניה 106 FM בתוכנית נועה מדברת עם נוער - בה דיברתי עם מאזינים ומאזינות על הנושאים המעסיקים את חייהם.
אני מורה בהכשרתי ועבדתי כמורה ומחנכת בבתי ספר יסודיים.
ספרי הראשון -עד הבת מצווה זה יעבור (הוצאת רימונים) יצא בשנת 2008 ( נכנס למצעד הספרים תש"ע)
ספרי השני כמה שאת נהדרת (הוצאת רימונים ) יצא בשנת 2010
ספרי השלישי והאחרון בסדרה הנוכחית- נוגה ( הוצאת רימונים) יצא בשנת 2012
הספר הרביעי תראו אותם (הוצאת רימונים) יצא בשנת 2011
בשנת 2013 יצא הספר הראשון מתוך סדרת החיים החדשים שלי : המעבר (נכנס למצעד הספרים תשע"ה) (כתר -רימונים)
בשנת 2014 יצא הספר החיים החדשים שלי : התסריט (כתר -רימונים)
בשנת 2015 יצא הספר האחרון בסדרת החיים החדשים שלי: הסיפור האמיתי (כתר -רימונים)
השנה ,2017 יצא ספרי החדש, סוגרים חשבון (הוצאת כתר -רימונים) ספר ראשון מתוך סדרת 'חברות'
הספרים עוסקים בהתבגרות, נוגעים בנקודות הרגישות של החיים, התמודדות עם קשיים (גירושין ,משבר במשפחה, הסתגלות ללימודים) התמודדות עם מעברים (בית ספר חדש), תחושות ורגשות בגילאי ההתבגרות, הערכה עצמית, היחסים עם החברות, עם המשפחה, בריונות וביוש בעידן הרשתות החברתיות
כוחה וחולשתה של הטכנולוגיה, עד כמה היא יכולה לקדם אותנו וכמה היא יכולה להיות מסוכנת
ביוש ,חרם, הדרה של תלמידים ותלמידות, איך נוכל למנוע את החרם הבא, איך אפשר ליצור מעגלים חברתיים
גיל ההתבגרות -הערכה עצמית, דימוי הגוף ,חוסר ביטחון -אני משתפת מהחוויות האישיות שלי כילדה -נערה שלא הייתה מקובלת, סבלה מהצקות והתמודדה עם קשיים חברתיים עד שמצאתי את מקומי בתיכון .
חברות -היחסים עם החברים שלי, מי הם החברים שלי? מה קורה כשעוברים בית ספר, כיתה, מעבר מבית ספר יסודי לחטיבה. התחושה שאנחנו לעיתים מרגישים בודדים ושקופים
משפחה -היחסים עם ההורים, האם אנחנו משתפים אותם בבעיות שלנו, האם הם קשובים לנו, איפה אנחנו בתוך המשפחה
תהליך היצירה :
איך נולד ספר ? למה בחרתי לכתוב לנוער, איך אני מכירה ומבינה אותם, עבודת התחקיר שאני עושה לקראת כל ספר
מקורות ההשראה שלי, הסיפור שמאחורי הסיפור
היחס בין הסיפור למציאות,
חוויות מתהליך הכתיבה, הקשיים, ההתלבטויות, איך בונים את שלד הסיפור, העלילה ,הדמויות
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.