שתי חברות וסוס אחד

תחום: תיאטרון
תת-תחום: מופע תאטרון
משך זמן המופע: 60
סגנון:
שם הרכב:
סיווג:
שם המפיק: אורתו-דה
קהל יעד: י - יב
כמות קהל מקסימלית: 500
הסעה: הסעה כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל 08/11/2022

מלי שאבו, מתראיינת לרגל צאת ספרה המגולל את סיפור חזרתה בתשובה, כשהיא מקבלת שיחת טלפון שמטלטלת את עולמה.
נינה ארביב, חברת ילדותה שעמה היא בנתק שנים, מבקרת בבית החולים את אמה מחוסרת ההכרה, כשהיא צופה בקטע מתוך הריאיון המשודר וליבה מחסיר פעימה.
שתיהן נשלחות אל זיכרונות העבר שלהן כחברות בלב ובנפש בשכונת עמידר של שנות השבעים. זיכרונות של נערות הנמצאות בסיכון, המתמודדות עם המצוקה תוך כדי צחוק וכאב, משחק והרפתקאות, הרבה חלומות ושבועת נצח אחת. מה קרה בין השתיים שהפר את השבועה? האם ממרחק שלושים שנה מילדותן בשכונה אפשר לאחות את הפצע שנפער?
דרמה אנושית המפגישה בין עולמות של עבר והווה, דת וחילוניות, אהבה ומוסר והבטחה אחת גדולה.





על היוצרים והיצירה: 

זהו שיתוף פעולה מיוחד ופורה בין אילנית לנסקי - שחקנית ויוצרת חוזרת בתשובה

לבין יפעת זנדני צפריר - יוצרת חילונית שיחד כתבו מחזה המשלב זכרונות ילדות והווה מורכב. 

המחזה, כמו המפגש בין היוצרות, משלב בהרמוניה שאלות על דת ואמונה, מוסר ואהבה, קבלה ונתינה

שבו הדמויות, כמו גם היוצרות, נעות בתוך תודעה של חשבון נפש עם עברן ועם ההווה 

ועם הדרך הייחודית שבה כל דמות, כמו גם כל יוצרת, מפרשת את המציאות ומתמודדת איתה. 

המפגש בין היוצרות הוליד מחזה אנושי שבו המרקם החברתי העדין של החברה הישראלית נפרש בפני הצופים כמו מניפה צבעונית של שונות ודמיון ושל חגיגה של אנושיות. 

רעיונות לדיון, הכנה ועיבוד ההצגה : 

- מהי החוויה החזקה ביותר שאת/ה לוקח/ת איתך מההצגה ? 

- האם את/ה מבין/ה מדוע פעלה מלי כפי שפעלה ? האם אפשר היה לפעול אחרת ? 

- מה דעתך על מצבה של נינה בעבר ובהווה ? האם יכלה לפעול אחרת ולהגשים את חלומה ? מדוע לדעתך לא עשתה זאת ? 

- איזה דפוסי חשיבה נותרו אצל הגיבורות כמו בעברן ? אילו דפוסי חשיבה השתנו ? 

- האם הגיבורות הצליחו לתקן בהווה שלהן את טראומות העבר ? האם יש דפוסים שנשארו או עברו לדור הבא ? ( לילדים של נינה ) 

- מה היית מוכן/ה לעשות למען חבר/ה ? מה לא היית מוכן/ה לעשות ? 

- האם האירועים שקרו יכולים היו לקרות בשכונה אחרת או במשפחות אחרות ? 

- האם אפשר היה להתמודד עם הקשיים של הגיבורות בילדותן בצורה אחרת ? 

- מה היית מציע/ ה להן היום לעשות ? 

- מה הגבולות שבהם יכול חבר/ה להתערב בחיי השני ? 

- מושג האימהות בהצגה ? איזה ביטויים הוא מקבל ? האמהות של הבנות בילדותן לעומת תפיסת האימהות בהווה שלהן 

- מה המשמעות של החלומות שיש לנו והרצונות שברצוננו להגשים ? 

 

 

סוג במה חצי מקצועית
רוחב 5
עומק 5
גובה 40
מספר אומנים 2
מספר אנשי צוות 5
זמן הקמה 3 שעות
שפת המופע עברית
החשכה כן
סאונד כן
תאורה כן
חדר הלבשה כן
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.
אורתו-דה
הלנה פסטרנק 0547411463

office@orto-da.com

יפו-תל אביב, בורלא יהודה 6

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.