על רקע המערכה המתמשכת על מקומה וכבודה של האישה במדים ובכלל נולד המופע חצאית כאן קודקוד
המופע, שיוצא מתוך שירי הלהקות הצבאיות ומיני פזמוני גיבוש להעלאת המורל, עובר דרך מסננת אישית של שלוש יוצרות צעירות המבקשות לחשוף את האופן בו עוצבו והתקבעו מערכות היחסים בין גברים לנשים, להעלות שאלות על מקומן של נשים בשורות הצבא הליברלי ולבחון את כוחן של המילים והמנגינות להשפיע על התודעה ולברוא מציאות
המופע עלה בבכורה בפסטיבל אישה בחולון 2017
משך המופע כשעה ובסופו נערך דיון
לצפייה בסרטון
חן לוגסי: במאית, שחקנית, יוצרת. בוגרת המסלול לתואר ראשון בבימוי והוראת תאטרון במכללת סמינר הקיבוצים. מורה בתיכון מוזות
קרן שפט: במאית, שחקנית, מפיקה. בוגרת המסלול לתואר ראשון בבימוי והוראת תאטרון במכללת סמינר הקיבוצים. מנכ"לית איגוד במאי התיאטרון בישראל/ התגייסה לתפקיד מש"קית חינוך בגדוד
התקשוב המטכ"לי 383. התגייסה לתפקיד מש"קית הוראה ופיקוד בחיל חינוך. פקדה על שני מחזורים של חיילי מקא"ם בבסיס מחווה אלון. יצאה לפיקוד בקורס מש"קיות הוראה, בסוף שירותה קודמה לצוות פיתוח הדרכה ולוותה את הקצינים וסגל הפיקוד בקורס יצאה לפיקוד בקורס מש"קיות חינוך. לקראת סוף השירות שרתה כמפקדת בקורס הכשרת מפקדים וקודמה לתפקיד מ"מ בקורס
עדי דרורי: שחקנית, זמרת ויוצרת
בוגרת המסלול למשחק במכללת סמינר הקיבוצים/ התגייסה לגדוד הקרקל במסגרת גרעין נח"ל של השומר הצעיר, שירתה כלוחמת בפלוגת "אופק" בתפקיד מטוליסטית ומפקדת חוליה. לאחר מסלול מלא של שנה וחצי המשיכה עם הגרעין לפרק המשימה הלאומית בחיל חינוך, שנה וחצי נוספת של עבודה חינוכית במסגרות אזרחיות במועצה
עמרי דגן: מלחין, מנהל מוסיקלי, פסנתרן
שירת כלוחם וחובש קרבי ביחידה מיוחדת של משמר הגבול
משמר הגבול במהלך האינתפאדה השניה. סיים את
-
היכרות עם עולם התוכן והשפה התיאטרונית של ההצגה.
-
יצירת זיקה בין התלמיד/ה לבין החומרים האמנותיים, התרבותיים והחינוכיים שההצגה מביאה אתה.
מושגים חשובים להבהרה:
מגדר, פמיניזם, שיווין מגדרי, שירי פולקלור, סאטירה, קברט.
שאלות למחשבה ולדיון ( לא מחייב לפתוח בכיתה. ניתן גם לשלוח את התלמידים עם אחת או יותר מהשאלות לצפות בהצגה ולסגור איתם את הדיון בתום ההצגה) :
כל הטקסטים במופע מתבססים על שירים שנאספו מהשטח ועל הטקסטים המקוריים של שירי הלהקות הצבאיות. היוצרות בחרו שלא לגעת או לשנות את המילים על אף שחלקן גסות , מביכות או לא נעימות. מדוע?
מדוע לדעתכן בחרו היוצרות למקם את ההצגה בצבא , להתלבש כחיילות בלהקה צבאית ? להשתמש בטקסטים שנכתבו בצבא או עבור הצבא כדי לדבר על מגדר ועל יחסים בינו לבינה?
היוצרות משתמשות רק בסטנדים של מיקרופונים לאורך כל ההצגה. כיצד משרתת הבחירה האומנותית הזו את הרעיון הכללי של ההצגה?
נסו לחשוב לאורך ההצגה האם יש משעות לרצף של השירים והקטעים? האם ישנה עלילה/ התפתחות כלשהי? האם נוצר סיפור כלשהו ?
מה חשיבותו ותפקידו של הקהל בהצגה?
מפרט טכני |
הגברה :
3 נקים זהים ללא קשתית(הדבקה בלבד). עדיפות לשור\אודיו טכניקה\סנהייזר
2 מיקרופונים לפסנתר (פרו 35 או שור 58) \\ או DI סטריאו
מיקרופון שירה לפסנתר
מיקרופון ידני אלחוטי להנחייה
מערכת PA ;התואמת את כמות האנשים באולם
מיקסר 16 ערוצים או יותר אפקטים (ריוורב דילאיי)
אקולייזר גרפי למערכת
זוג מוניטורים ; 2 שליחות (אחד במרכז במה, אחד בצד במה לקלידים)
חיבור סאונד למחשב
תאורה :
** על מערכת התאורה להתאים לגודל הבמה ובהתאם לצרכי האולם **
** מערכת התאורה חייבת להיות בשליטה מעמדת התפעול עם אפשרות לדימר **
תאורת פרונט ; אור חם , מינימום 4 פנסי תומאס פאר 64
תאורת צד \ גב במה ; פנסי לד עם שליטה. לפחות 4 פנסים.
פנס ספיישל אחד למרכז במה (ETC\PC)
מכונת ערפל
הקרנה :
מקרן מסך
חיבור למחשב בעמדת השליטה (VGA\HDMI) ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ;
חיבור סאונד למחשב
|
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.