המוזיאון הימי - למגזר הדתי
צוות
צוות החינוך של מוזיאוני חיפה מתמחה בלמידה במוזיאונים, למידה חוץ כיתתית המבוססת על תערוכות המוזיאון. אנו מבצעים על בסיס קבוע השתלמויות של כלים פדגוגיים חדשניים ויצירתיים. בנוסף הצוות כולו בכל אחד מהמוזיאונים בעל רקע אקדמי בתחום התוכן הרלוונטי (כמו לימודי אמנות, לימודי מזרח אסיה, מורשת ישראל ועוד) בהתאמה למוזיאונים. חילופי התערוכות במוזיאונים מוביל לצוות מנוסה בפיתוח תכנים מגוונים מספר פעמים בשנה. בנוסף, הצוות מנוסה בהדרכה לאוכלוסיות מיוחדות, נוער בסיכון, קבוצות דו-לשוניות ועוד.
תכנית התערוכות והאמנים המציגים בהן בשנה זו, בשנה החולפת ובתכנון לשנה הבאה.
המוזיאון הימי הלאומי עוסק בקשר ביננו לבין הים התיכון, בתולדות הספנות והנמלים בישראל, טבע ימי וקיימות. דרך תערוכות ייחודיות נתוודע לחיי האנשים שחיו בעבר בחופי הים התיכון, נתעמק בחשיבות האקולוגית של הים והצורך לשמור עליו, ונגלה ממצאים ארכיאולוגיים כגון: פסלים, פסיפסים, כלי נשק, מכשירי ניווט ועוד.
תערוכות הקבע:
ילדי גן: "המוזיאון הראשון שלי": מהו מוזיאון ימי היסטורי ולמה הוא נחוץ? מאיפה הגיעו המוצגים אל המוזיאון וכיצד כל מה שמוצג בו קשור לים? ההדרכה משלבת פעילויות משחק, תנועה והתנסות.
בי"ס יסודי: תערוכת "מסע בזמן" -בתערוכת הקבע בקומה השלישית נגלה אוצרות מתרבויות עתיקות ומרתקות כגון מצרים העתיקה, יוון , רומא ועוד, ונלמד עליהן דרך ממצאים ארכיאולוגיים מקוריים וספינות משוחזרות. בתערוכה גם נכיר את האתר הארכיאולוגי החשוב ביותר של חיפה הנושק לים: "שקמונה-תל הדגים". נלמד מי היה פה לפנינו, מדוע בחרו במקום זה וכיצד חיו. נתבונן במפות וכלי ניווט - דרך המפה נכיר את העולם ואת החברה האנושית, נלמד על מכשירי ניווט ועל תקופת התגליות הגדולות בימאות.
*ניתן לבחור את הנושא בו תרצו להתעמק בהדרכה בהתאם לתכנית הלימודים בבית ספרכם.
"הצילו!"- היחסים בין האדם והים, סוגיות סביבתיות, אלי ים מהעת העתיקה, אמונות ימאים ופעילי סביבה ימית בימינו. לאורך ההיסטוריה בני האדם ביקשו מאלים שונים הגנה מפני איתני הטבע ומסכנות הים, כיום, התהפכו היוצרות ועלינו להגן על הסביבה הימית ולשמור עליה."פיראטים וימאים"- מה אמת ומה אגדה אודות הפיראטים המפורסמים? נלמד על החיים בספינת פיראטים, שודדי ים מפורסמים, ועל מנהגים ואמונות של יורדי ים. התערוכה מלווה בפינות התחפושות ומשחק.
ניתן לשלב מספר נושאים / תערוכות בסיור אחד.
גילאי חט"ב/תיכון:"מסע בזמן" - סיור מודולארי שניתן להתאמה למגמות לימוד שונות בבתי הספר: היסטוריה, גיאוגרפיה, תנ"ך ועוד, ומפגיש את התלמידים עם ממצאים ארכיאולוגיים נדירים. נושאים מרכזיים:"ניווט" המפה ככלי להכרת העולם והחברה האנושית, מכשירי ניווט ותקופת התגליות הגדולות בימאות. "גוף ונפש ביוון העתיקה" ערש התרבות המערבית כפי שמשתקפת בממצאים עתיקים. "שקמונה-תל הדגים" האתר הארכיאולוגי החשוב ביותר של חיפה, הנושק לים."ספנות עברית": הספנות העברית וההיסטוריה שלה; ראשיתה, תרומתה לבניית הארץ, דמויות מרכזיות בה וסיפורים מאחורי הקלעים."שודדי הים" - מי באמת היו הפיראטים, סיפורים ועלילות מחייהם של השודדים העתיקים."הצילו!" - תערוכה המחברת בין אלי ים מהעת העתיקה לבין אקולוגיה ימית. תערוכה חשובה ששמה דגש על הים, ושמירתו.
מיוחד!
חט"ב/ תיכון: "סדנת ארכיאולוגים": סדנא חוויתית בארכיאולוגיה, נלמד על עבודתו של הארכיאולוג: ממציאת הממצא ועד הפרסום והתצוגה לקהל. נחקור ממצאים ארכיאולוגיים ונתחקה אחרי התרבות והתקופה ממנה הגיעו ומה ניתן ללמוד מהם.
איש קשר:עדינה פרלמן ורדי
049115944
קורות חיים של: האוצר/ת, מנהל/ת מחלקת ההדרכה, צוות ההדרכה הרלוונטי.
עדינה פרלמן ורדי
נייד: 0547792316, מייל: adinapearlman@gmail.com
מושב שורשים, מ.א משגב
השכלה:
2022: תוכנית פרסיץ למנהלי מוסדות תרבות, עיריית ת"א, עמיתה
2012-2014: האוניברסיטה העברית, מוסמך בניהול מלכ"רים M.A
2011-2008: המדרשה-פקולטה לאמנויות, המכללה האקדמית בית ברל, בוגרת בהצטיינות תואר ראשון בהתמחות באמנות פלסטית, תעודת הוראה בין מסלולי א-י"ב, B.Ed.F.A
2007: לימודי תואר ראשון בחינוך ובאמנות, אוניברסיטת חיפה
2003, 2005, 2010 ניו יורק: MIMI FIRTZ GALLERY, ויטאלי קומר ואלכס מלמיד- סטאז', Arts Students League
ניסיון מקצועי:
2023-היום, מנהלת החינוך והחממה לאמנות מקום, מוזיאוני חיפה
• ניהול אגף החינוך (40 עובדים)
• פיתוח תוכן חינוכי, ותוכן דיגיטלי לתערוכות
• ניהול המרכז החינוכי "החממה לאמנות מקום", כולל תכנית רזדנסי לאמנות קהילתית לאמנים.
• בניית תקציב וניהול
• גיוס כספים
2014-2023, מנהלת גלריית המדרשה - הירקון 19 ת"א, המכללה האקדמית בית ברל:
- תוכן:
- תכנית עבודה שנתית הכוללת אירועים, סדנאות, ופעילויות, אחריות על שווק ויח"צ
- יצירת שיתופי פעולה - תוכניות אמנות וחינוך לאמנות בשיתוף משרד החינוך, עיריית תל אביב ופקולטות המכללה.
- בניית קשרי קהילה, עבודה עם אוכלוסיות מגוונות ויצירת פעילויות משותפות.
- הנחייה והדרכת סטודנטים, צוותי מורים, ותלמידים.
- יצירה ושימור קשרים עם גופים חיצונים, כגון: שגרירויות, משרד החינוך, משרד התרבות, עיריית תל אביב.
- לוגיסטיקה:
- ניהול צוות הגלריה, תקציב, הפקת תערוכות.
- ממשקי עבודה: אוצר הגלריה, דיקאן הפקולטה, ראש המינהל, הנהלת המכללה, עיריית תל אביב.
- גיוס משאבים
2012 מנהלת, תוכנית מכינת כנפיים צעירים, עמותת כוונים:
- ניהול - תכנית לקידום צעירים עם צרכים מיוחדים, ליווי צוות הדרכה, צוות מתנדבים וליווי חניכים והוריהם.
2011 גלריית STG ART:
- איתור מקומות תצוגה, הקמה וארגון אירועים.
- יצירת שיתופי פעולה עם עסקים ברחבי הארץ, ועם אמנים מקומיים ובינלאומיים.
- עוזרת הוראה, מדרשה- פקולטה לאמנות, המכללה האקדמאית בית ברל:
- מחלקה לקרמיקה- הוראה, ניהול סטודיו, יצירת גלזורות.
- מחלקה לציור- סדנה פתוחה בציור.
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.