שולמית זילברברג/פלופי הדולפין בממלכת הירח - זום - היצע נוסף

תחום: ספרות
תת-תחום: ספרות
משך זמן המופע: 50
סגנון: פרוזה
שם הרכב: סופרים ומאיירים
סיווג: מפגש ספרות
שם המפיק: שולמית זילברברג
קהל יעד: גן - ב
כמות קהל מקסימלית: 100
הסעה: הסעה כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל 07/02/2021

במפגש אני מקריאה את ספרי פְלוֹפִּי הַדּוֹלְפִין בְּמַמְלֶכֶת הַיָּרֵחַ (בליווי שקופיות איורי הספר) בו מסופר על דולפין סקרן שיוצא למסע אל עבר הר מסתורי, מגלה עולם חדש ולומד שפה חדשה, אך אז מגלה ששכח את שריקת הדולפין שלו.  הַאִם יַצְלִיחַ פְלוֹפִּי לָשׁוּב אֶל הַשְּׁרִיקָה שֶׁלּוֹ? כל זאת ועוד, הילדים יגלו במהלך המפגש.
כמו כן אני משתפת את הילדים ב:

* איך הגעתי לעולמי הספרותי: כילדה כתבתי לעצמי שירים וסיפורים, והספר שאהבתי יותר מכל בילדותי היה "המסע אל האי אולי" מאת מרים ילן שטקליס. האם סיפור המסע הזה השפיע עלי לכתוב אודות המסע של פלופי הדולפין? למה אהבתי את הכתיבה של מרים ילן שטקליס....ועוד.

* בסיפור שמאחורי הקלעים של הספר (בליווי מצגת) – מאין בא הרעיון לכתיבת הסיפור, מה זאת ההעין הדמיונית שלי ואיך הפעלתי אותה בתהליך הכתיבה, כיצד בתהליך הכתיבה נפגשו יחד דמיון ומציאות, על עולמם המופלא של הדולפינים שגיליתי כתוצאה מחקר שעשיתי לפני הכתיבה, על דמות הגיבור פלופי הדולפין, ודמות משנית קוקו התרנגול (שבגרסה הראשונה של הסיפור בכלל לא היה קיים.. ולמה הוספתי אותו בהמשך), מה בין הסופר והמאייר, איך משתלבים האיורים לצד הטקסט ועוד.



על היוצרת 

קוראים לי שולמית זילברברג, נולדתי בשנת 1963 באיראן, בגיל שלוש עליתי לארץ, גדלתי והתחנכתי בשכונת דורה בנתניה והיום אני גרה בתל-אביב, אמא לשלוש בנות.
כשהייתי ילדה קטנה אף פעם לא חלמתי להיות סופרת או משוררת. גדלתי בבית שלא היו בו כמעט ספרים אך הספרים היו בתוכי. כתבתי שירים וסיפורים בכל הזדמנות ולא העזתי להראות למבוגרים, והאמת שגם אף אחד לא התעניין בזה. היה זה האוצר הסודי שלי.
מלבד שירים וסיפורים אהבתי גם לכתוב מכתבים וברכות לחברות הכי טובות שלי עם ציורים יפים וצבעוניים, ואפילו את ההזמנה לבת המצווה שלי כתבתי ועיצבתי בעצמי.
בתקופת התיכון למדתי אלקטרוניקה (צריך ללמוד "מקצוע טוב" אמא היתה אומרת לי) ותמיד מצאתי הזדמנויות לכתוב למרות שהלימודים היו תובעניים. זכור לי במיוחד המכתב שכתבתי לראש ממשלת ישראל דאז מר מנחם בגין, בעקבות ביקור סאדאת, ואף זכיתי ממנו למכתב תשובה שאני שומרת עד היום!  כיום אני מנחה כתיבה יוצרת לילדים ונוער, הוצאתי לאור את הספר פְלוֹפִּי הַדּוֹלְפִין בְּמַמְלֶכֶת הַיָּרֵחַ וגם את ספר השירים לילדים מַפְתֵּחַ עִם כְּנָפַיִם. ובנוסף אני גם נוהגת מעת לעת להגיע לבתי ספר יסודיים כמורה מחליפה... המשך קריאה בדף אודות אתר הסופרת: http://www.words4idea.com/about.html

תקציר הספר (מתוך גב עטיפת הספר):

בַּיָּם הָרָחוֹק שֶׁבְּמַמְלֶכֶת הַיָּרֵחַ גָּר פְלוֹפִּי, דּוֹלְפִין סַקְרָן. דּוֹלְפִין אַמִּיץ.

פְלוֹפִּי אָהַב לִקְפֹּץ בֵּין גַּלֵּי הַיָּם עִם חֲבֵרָיו הַדּוֹלְפִינִים, מוֹלִי וְדוֹלִי.

יוֹם אֶחָד הֵם זִנְּקוּ מַעְלָה וְצָלְלוּ, זִנְּקוּ וְצָלְלוּ לְמַעֲמַקֵּי הַיָּם.

"שְׁרִיק שְׁרִיק. שְׁרִיק שְׁרִיק," שָׁרַק פְלוֹפִּי, זִנֵּק גָּבוֹהַּ מֵעַל חֲבֵרָיו וְרִחֵף מֵעַל גַּלֵּי הַיָּם.

לְפֶתַע רָאָה קֶרֶן אוֹר אֲרֻכָּה עַל פְּנֵי הַמַּיִם, וּבִקְצֵה הַקֶּרֶן מִתְנַשֵּׂא הַר גָּבוֹהַּ. כָּל הַלַּיְלָה חָשַׁב פְלוֹפִּי וְחָשַׁב: מְעַנְיֵן מִי גָּר עַל הָהָר הַזֶּה?

פְּגַשְׁתֶּם פַּעַם דּוֹלְפִין שֶׁיּוֹצֵא מֵהַיָּם וּמְטַפֵּס עַד רֹאשׁ הַר גָּבוֹהַּ?

פְלוֹפִּי הַדּוֹלְפִין בְּמַמְלֶכֶת הַיָּרֵחַ הוּא סִפּוּר הַרְפַּתְקָאוֹת מֻפְלָא, עַל דּוֹלְפִין סַקְרָן שֶׁיּוֹצֵא
לְמַסָּע אֶל עֵבֶר הַר מִסְתּוֹרִי, וְשָׁם פּוֹגֵשׁ קוֹסֵם.
פְלוֹפִּי מְגַלֶּה עוֹלָם חָדָשׁ וְלוֹמֵד שָׂפָה חֲדָשָׁה, אַךְ אָז מְגַלֶּה גַּם שֶׁשָּׁכַח אֶת שְׁרִיקַת
הַדּוֹלְפִין שֶׁהֶעֱנִיקָה לוֹ אִמּוֹ.
הַאִם יַצְלִיחַ פְלוֹפִּי לָשׁוּב אֶל הַשְּׁרִיקָה שֶׁלּוֹ?
עַל כָּךְ בְּסִפּוּר קָסוּם זֶה הַמְּעוֹרֵר אוֹתָנוּ לַמַּחְשָׁבָה: הַאִם אָנוּ חַיִּים בְּהֶתְאֵם לַמַהוּת שֶׁלָּנוּ

פעילויות אפשריות כהכנה לפני המפגש:

  1. קוראים וחוקרים על עולמם של הדולפינים: כיצד הם חיים, מה מייחד אותם, איך מתבצעת התקשורת של הדולפינים, כיצד הם מאותתים אחד לשני בעת מצוקה, כיצד הם נושמים, כיצד הם ישנים, ועוד...
  2. להעלות לדיון את השאלה הבאה: האם דולפינים יכולים לצאת מהמים?
  3. להעלות לדיון: מהו סיפור מסע? מהו דמות הגיבור בסיפור, דמות משנית.. האם הם אוהבים דמויות שהן בעלי חיים בסיפור? או בני אדם?
  4. ניתן להוריד איורים לצביעה מאתר הסופרת: www.words4idea.com/MyPen.html
  5. ניתן להציג ציורים שציירו ילדים וילדות בעקבות מפגשים על הספר.
  6. ניתן להציג סרטון קצר של מפגש בספרייה לילדי גן על הספר  https://www.words4idea.com/Gallery.html 
מפרט טכני המפגש עם הסופרת יועבר דרך זום. בסיום המפגש הסופרת תקצה זמן לשאלות הילדים.
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.

טופס המלצה- פלופי הדולפין בממלכת הירח-זום- מיראלה גרין בהס גולדה מאיר כפר סבא

לינק לצפיה

טופס המלצה פלופי הדולפין בממלכת הירח -זום - מיכל אהרוני בהס גולדה מאיר

לינק לצפיה

טופס המלצה פלופי הדולפין בממלכת הירח -זום - הדס אייזנשטט- בהס גולדה מאיר

לינק לצפיה
שולמית זילברברג
050-7325401

shulamit@words4idea.com

יפו-תל אביב, רחוב רבדים 8א

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.