עפ"י סיפור מאת המשורר והסופר הדני הנס כריסטיאן אנדרסן.
כאשר מלך ממלכת "ביגוד", המלך אהוד, חושב שבגדים הם העיקר, מגיע לעזרתו ירון, האח הקטן של החייט המלכותי ומאיר את עיניו להבחין בין עיקר לטפל.
השאלה המרכזית העולה מההצגה היא האם "הבגד עושה את האדם "או שמא "האדם עושה את הבגד".
שני הפתגמים מציגים שתי השקפות שונות. האחת מדגישה את חשיבותו של הבגד היפה והשנייה מדגישה את חשיבותו של האופי הפנימי.
הבגד בהצגה יוצר סיווג חברתי ומשמש לזיהוי והבדלה בין המלך לשאר הדמויות.
VIDEO
עיבוד מקורי: עודד אהרליך בימוי: יאיר מוסל
טרמטורגיה : יעל טילמן
יעוץ אומנותי : טל בן בינה
תלבושות ותפאורה: לימור הרשקו
עריכה מוסיקלית: סתיו נחום
שחקן: עודד אהרליך
שאלות לדיון והכנה לפני הצפייה בהצגה - פעילות מקדימה:
האם לדעתך הבגד מעיד על מי שאתה?
האם אתה לובש בגדים לפי מצב הרוח בו קמת באותו היום? (לדוגמה כשאתה שמח אתה לובש בגדים צבעוניים?)
מה ההבדל בין בגדים למדי עבודה?
אם חבר לובש בגד שאני לא אוהב, האם אני כבר לא חבר שלו?
שאלות למחשבה בזמן הצפייה בהצגה:
נסו לזכור את הדמויות בהצגה ואת שמותיהן. המלך ,הילד ,השוטרת וכדומה ...
כיצד ניתן לזהות שהשחקן החליף דמות?
איך ניתן לזהות בעלי מקצוע כגון כבאי ,דוור ,רופא ,טבח ,שוטר ,בלרינה ליצן ועוד...
איך הרגשת כשהמלך בכה כשגילה שהוא עירום?
האם ניתן לדעת על פנימיותו של אדם העומד מולנו רק לפי הבגדים אותם הוא לובש? על תכונות אופיו? האם הוא הגון ,שובב, רגיש,שמח ,עצוב וכדומה
רעיונות לדיון ופעילות אחרי ההצגה:
הושיבו את הילדים בחצי גורן מול כיסא ריק. הכיסא יכונה בשם: "כיסא המחמאות". במהלך הפעילות ישב כל ילד על הכיסא וכל אחד מהילדים יאמר בתורו דבר טוב על הילד היושב על כיסא המחמאות. חשוב מאוד להאיר את עיניהם של הילדים ולכוון אותם להחמיא על התוכן הפנימי ולא החיצוני. (גרסה מלאה להורדה מלווה בחומרי הכנה מצורפת תחת לשונית ההמלצות)
סוג במה
לא מקצועית
רוחב
3
עומק
3
גובה
2
מספר אומנים
1
זמן הקמה
00:40
שפת המופע
עברית
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.