במופע היחיד של רן ורד, הוא מגיש לקהל הילדים מבחר עיבודים מאת ספריו של סופר הילדים הקלאסי, אריק קסטנר, אשר להם איכות על זמנית. ורד הוא שחקן ומספר סיפורים. הספרים עמם מפגיש ורד את הילדים/ות הם; "הברון מינכהאוזן", "חכמי שילדה", "דון קישוט" ו"טיל אוליינשפיגל". ורד עושה שימוש בכלי המלאכה העומדים לרשותו כמספר סיפורים, ובלוויית מוסיקה, משחק והומור מצליח לרתק אליו את הילדים ולהעביר אותם חוויה ייחודית.
רן ורד יליד 1950, בן קיבוץ עין דור שבגליל העליון. כיום מתגורר במודיעין ואב לשלושה. בוגר החוג לאמניות הבמה במכללת סמינר הקיבוצים, שם השלים את לימודיו בשנת 1975, ובוגר בית הספר לאמניות הבמה בית צבי, שם סיים בשנת 1978. ורד השתתף במחזות שהועלו מעל בימות שונות, בהן הקאמרי, תיאטרון חיפה ותיאטרון לילדים אורנה פורת. בנוסף הוא בוגר סדנת מספרי סיפורים בבית אריאלה ומעביר השתלמויות במשרד החינוך, לצוותי גננות ומורים ברחבי הארץ. ורד הוא מספר סיפורים מעל לעשרים שנה, במסגרות רבות ומגוונות; בתי ספר, גני ילדים, אירועים פרטיים ובספריות ציבוריות. במהלך השנים השתלם ורד בסדנאות מספרי סיפורים במדינות שונות והחל להעביר סדנאות למספרי סיפורים במסגרת משרד החינוך, כחלק מפרויקט מחויבות אישית, קורסי הדרכה ועוד. נוסף על אלה, רן מלמד דרמה במסגרת חוגי העשרה ומביים הצגות ומסיבות סיום בית ספריות. בעבר ניהל תיאטראות קהילתיים.
מופעיו של רן ורד אהובים מאוד על הילדים ומהווים מקור להנאה ועידוד הקריאה. אהבתו של ורד לספריו של אריך קסטנר וזיכרונות ילדותו כקורא המוקסם מספריו, הביאו אותו לבנות מופע ייחודי המנגיש את סיפוריו של קסטנר לילדים של המאה העשרים ואחת.
הצעות לדיון לקראת מפגש:
- כהכנת הילדים לצפייה במופע, ניתן לקרוא לפחות קטע מאחד מספריו של קסטנר, ולאחר מכן לשאול – האם הסיפור סקרן אתכם? מה דעתכם על השפה שבה מסופר הסיפור?
- ניתן לשאול את הילדים האם שמעו על סופר בשם אריך קסטנר, ולספר להם מעט על הסופר ועל ספרים שכתב. האם לדעתכם ספרים כל כך ישנים עשויים בכלל לעניין אתכם? למה כן? ומדוע לא? ניתן לפתח דיון בנושא.
- ניתן לשוחח על מלאכתו של מספר הסיפורים – מה זה אומר לספר סיפורים? איזו מין עבודה זו ולמה היא חשובה בעיניכם? האם אתם מכירים ילדים שמספרים סיפורים? האם שמעתם על ילדים שלא מספרים סיפורים בכלל? ניתן להזמין את הילדים לחשוב על סיפור פשוט וקטן מחיי היום יום שלהם, סצנה ביום (קימה בבוקר, התארגנות לבית הספר, משחק במחשב, ארוחה משפחתית, טיול עם הכלב וכולי) ולספר את הסיפור בפני כל הכיתה. לאחר מכן ניתן לפתח דיון; מה בעיניכם הופך סיפור למעניין? האם התוכן של הסיפור חשוב יותר, או אולי האופן בו אנו מספרים את הסיפור? איזה השפעה יכולה להיות לסיפור עלינו?
הצעות לדיון לאחר מפגש:
- האם נהניתם מהמופע? אילו דברים חדשים למדתם?
- יש ספר מסוים של אריך קסטנר שהייתם רוצים לקרוא?
- נסו לחשוב איזה ספר או סדרת ספרים שאתם נהנים לקרוא היום, יוכלו לעניין ילדים בעוד המון שנים. מה יש בספר לפי דעתכם שיכול לרתק ילדים בכל תקופה שהיא?
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.