מוריס הוא איש קטן שמתגורר בארגז כלים בבית-מלאכה.
כל בוקר הוא נוסע לעבודה בגן-החיות ופוגש את חבריו הטובים: הפיל הגמיש, הצב הזריז, הקרנף המצונן, הפינגווין שמדבר פינגווינית והינשוף שפוחד מהחושך.
כמו תמיד כשמוריס מגיע, גן-החיות מתעורר לחיים: מוריס בודק, מחבק, משחק וצוחק, מעודד ומודד, מקלח ומקנח (את האף) וגם שר שיר ערש על ענף. כשיום אחד, מוריס לא הגיע לעבודה, החיות המודאגות החליטו לעשות מעשה...
סיפור על חברות לא שגרתית בעולם קטנטן מלא קסם.
עיבוד לסיפור מאת פיליפ ס. סטיד ואיורים מאת ארין א. סטיד
VIDEO
יצירתן המשותפת של מעין רזניק ואיילת גולן
שפה חזותית, עיצוב, ומשחק: מעין רזניק
כתיבה: ציפור פרומקין
בימוי: איילת גולן
מספר: יהונתן בן חיים
מוסיקה, עריכת סאונד ועיצוב תאורה: דן קרגר
עיצוב ובניית השולחן: גלעד נרדי
ייעוץ וליווי אמנותי: נעמי יואלי, מרית בן-ישראל
הפקה: תיאטרון הקרון
מין הביקורות:
"עיבוד נאה לספר ילדים מקסים... הבובנאית הצעירה והמוכשרת מעין רזניק והבמאית הרגישה איילת גולן יצרו הצגה הנאמנה מאוד לסגנון האיורים של הספר... המופע מתרחש על שולחן עבודה גדול שהופך בהדרגה לעולם המופלא של מוריס... זוהי יצירה מלאה קסם והמצאות, המחיה סיפור קטן, מרגש ומחמם לב. היא נהנית גם מתרומתו של יהונתן בן חיים, מוותיקי הקרון, שבקולו החם והאירוני מלווה את ההצגה כמספר". שי בר-יעקב, ידיעות אחרונות
השתתפה בפסטיבל The International Festival of Puppet Izmir, Turkey 2016, הפסטיבל הבינלאומי לתיאטרון בובות, ירושלים
פסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים
הכנה לצפייה
מומלץ לקרוא עם הילדים את הספר.
נושאים לדיון בעקבות הקריאה:
מה מוריס עושה כשהוא קם בבוקר? האם גם לכם יש שיגרה מסודרת, דברים שאתם עושים כל יום בבוקר? מה אתם הכי אוהבים לעשות במהלך היום? מה הדבר שאתם הכי אוהבים לחזור עליו כל יום?
מה מוריס וחבריו עושים יחד? מה נותן מוריס לחברים שלו? מה הם נותנים לו?
מה אתם אוהבים לעשות עם חברים?
מה אתם עושים כשחבר נמצא במצוקה? איך אתם מעודדים אותו ועוזרים לו?
לו יכלו החיות לדבר, מה הן היו אומרות כשמוריס לא הגיע לגן-החיות?
איזו חיה הכי אהבתם? מה התכונה הבולטת שלה?
אילו חיות נוספות מופיעות בספר? אפשר לצלם לילדים חלק מן הציורים ולתת להם למצוא את החיות הקטנות ש"מסתתרות" בו ולצבוע אותן.
באותו אופן- לחפש את הבלון שעובר בין הדפים ולצבוע אותו. הבלון מופיע גם בהצגה ומסמל את האהבה והקשר בין החברים.
פעילות הכנה:
איך נראה גן החיות? איך נראה הבית של מוריס? איך נראית הדרך מהבית לגן-החיות? אפשר לתת לילדים לצייר את המקומות המתוארים בסיפור, ולצייר "מפה" של גן החיות בה כל חיה גרה באזור אחר.
כל ילד יכול לצייר את החיה האהובה עליו נפגשת עם מוריס.
בעקבות הצפייה
שאלות לשיחה עם הילדים:
מה היו ההבדלים בין הספר להצגה?
מה מוריס עשה עם החיות בספר ומה בהצגה?
מה הייתה התפאורה בהצגה? לספר לילדים מה זה בית מלאכה - מקום שבו בונים בובות, כלים ורהיטים, ומתקנים דברים שנשברו. עובדים עם כלי עבודה, עץ וברגים. אפשר להראות להם בורג, דיקט, סרט-מדידה ומכחולים. להסביר לילדים שההצגה התרחשה על שולחן עבודה, ולשאול אותם ממה היו עשויות החיות, ממה עשויים המקומות השונים בסיפור ואיפה החיות ומוריס מתגוררים.
האם זיהיתם את החומרים מהם הכל היה עשוי?
איזו חיה הכי אהבתם ומדוע?
מה הרגישו החיות כשמוריס לא בא? האם גם אתם רציתם פעם שמשהו ייקרה והוא לא קרה, כפי שקרה לחיות כשמוריס חלה? מה עשיתם?
מה עשו החיות כשמוריס לא הגיע?
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.