עיבוד חדש לסיפרו הקלאסי של ז'ול וורן, אשר בו נפגשים פספרטו, ילד יתום מלא חיים המשתוקק לבית, ומר פוג, אדון אנגלי קפדן הסולד מחברת אנשים. המפגש בין הפכים אלו יוצר סיטואציות קומיות ודרמטיות המשמשות כמטאפורה ליחסי הורים-ילדים ,לאחר שיתגברו יחדיו על המכשולים ויסיימו את המסע , יבינו שניהם כי הפרס האמיתי שזכו בו, הוא משפחה.
מחזה – יובל ברגר
בימוי – יעל טילמן
תפאורה- סשה ליסנסקי
תלבושות- שירה וייז
מוסיקה- רועי ירקוני
תנועה- קים גורדון
שחקנים:
דולב אוחנה, יערה פלציג, רון ביטרמן, יפתח קמינר, ליאור חקון, גילי בית הלחמי.
VIDEO
לצפייה בסרטון
המסע של השניים מסביב לעולם , מועבר בשפה בימתית עשירה: מזוודות הופכות לרכבות מתחלפות, שני שחקנים הופכים לפיל, סערה בים, ארצות שונות, כולם מומחשים ע"י עבודת הצוות התנועתית של השחקנית ותפאורה מסוגננת מינימלית, המשאירים מקום לדמיון של הצופה .
הסופר ז'ול וורן נודע כחדשן –הוא כתב על צוללות וחלליות לפני שאלו הומצאו. המחזה משמר את אותה התלהבות מהקידמה, הוא מציג לילדים של זמננו עולם שבו כל המצאה טכנולוגית עוררה התפעלות "יום אחד תהיה מכונה שתעוף בשמים ואנייה שתצלול עשרים אלף מיל מתחת למים"- אומר במחזה מר פוג לקול צחוקם של הספקנים סביבו. ילדי העידן הנוכחי נחשפים לעולם " אחר ומוזר" בו שום דבר אינו מובן מאליו , תוך תקווה כי מה שהצית את הדמיון והצחיק אלפי הילדים לפני דור המסכים יכבוש גם את ליבם.
מחזה – יובל ברגר
בימוי – יעל טילמן
תפאורה- סשה ליסנסקי
תלבושות- שירה וייז
מוסיקה- רועי ירקוני
תנועה- קים גורדון
שחקנים:
דולב אוחנה, יערה פלציג, רון ביטרמן, יפתח קמינר, ליאור חקון, גילי בית הלחמי.
מידע נוסף על ההצגה והיוצרים נמצא בלשונית ההכנה והדיון
חוברת PDF ובה מידע על ההצגה והיוצרים ורעיונות להכנה ועיבוד מצורפת בלשונית ההמלצות וניתנת לשמירה והדפסה.
לפני הצפייה:
מומלץ לקרוא את הספר "מסביב לעולם ב-80 יום" לפני הצפייה בהצגה.
1 .מי היה ז'ול וורן? 2 .האם אתם מכירים את ספריו?
מומלץ לצפות בסרטון ההכנה
לאחר הצפייה:
1 .מה היה יחסו של פוג לפספרטו בתחילת המסע, מה בסופו, ומדוע השתנה?
2 .באילו ארצות עברו פוג ופספרטו מסביב לעולם?
3 .פוג ופספרטו סיימו את המסע 24 שעות לפני הזמן המתוכנן. כיצד זה קרה?
4. אילו דברים למדו פוג ופספרטו אחד מהשני במהלך המסע?
5.אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בתוכו" - כיצד לדעתכם פתגם זה מתקשר לעלילת ההצגה?
6 .מה למד הבלש פיקס מבתו שרלוט?
7 .יחסיהם של שרלוט ופספרטו עברו מהפך במהלך המסע. כיצד הם התחילו ולאן הם הגיעו?
8 .האם המצבים בין פספרטו ופוג, או בין שרלוט ואביה הזכירו לכם מצבים מהחיים עם הוריכם? אילו מצבים?
9 .אילו מסרים חשובים הועלו בהצגה? (לדוגמא: דבקות במטרה, הגשמת החלום, אמונה במשימה, "אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו)
https://www.youtube.com/watch?v=6Y8vQ9oOicM
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.