ההצגה מבוססת על ספרו רב-המכר של ג'ק קנט, "דרקון? אין דבר כזה".
גיבורי ההצגה הם גילי ואמו, שחיים חיים שגרתיים, בבית רגיל ובשכונה רגילה. עד שבוקר אחד גילי מתעורר ולהפתעתו מוצא בחדר השינה שלו דרקון קטן וכתום!
לאחר הרתיעה הראשונית, הוא שמח מאוד לאמץ את החבר הקטן,ולאחר שהם משחקים ומשתובבים ביחד, גילי מציג בשמחה את חברו החדש בפני אמו.
להפתעתו הרבה-אמו לא רואה כלל את הדרקון. אמא לא מאמינה בדרקונים ולכן לא רואה אותו.
הדרקון מתחיל לגדול והוא ממשיך לגדול ולגדול בתקווה שהאם תראה אותו. שום דבר לא עוזר, והדרקון, שהבית כבר קטן מלהכיל אותו, מרים את הבית על גבו ויוצא למסע הרפתקאות יחד עם גילי ואמא.
רק בסוף ההצגה,לאחר הרפתקאות מסחררות, אמא מאמינה שאכן הדרקון קיים- ומאותו רגע גם היא מצליחה לראות אותו.
ההצגה עוסקת בנושאים הבאים:
1. בעזרת הדמיון ניתן להגיע למחוזות רחוקים.
2. התמודדות לעומת הכחשה. התכחשות שלנו לדברים מפחידים,מכעיסים,מוזרים ויוצאי דופן רק גורמת לדברים לגדול ולהתעצם ובסופו של דבר לצאת משליטה ולא מאפשרת לנו להתמודד איתם "כשהם קטנים".
3. לפעמים אין אנו רואים את מה שנמצא ממש מתחת לאף שלנו.
4.מוטיב הדרקונים בספרות ילדים- פיתוח הנושא ע"י היכרות עם יצירות נוספות.
תהליך העבודה של הגננת בעקבות הצפייה בהצגה:
1. שיחה על ההצגה - באיזה אופן הוצגה ההצגה?מה המיוחד בתאטרון צלליות? הגדלה והקטנת צלליות בצורת האור והמרחק ממקור האור.
2. פיתוח דיאלוג עם הילדים על הנושאים העולים מן הספר-
מדוע גדל הדרקון?
איך יכול להיות שאמא לא ראתה את הדרקון?
בסוף הסיפור הדרקון חוזר לגודלו הראשוני , למה?
4. היכרות עם ספרים נוספים בנושא "דרקונים"