סינדרלה - מפגש (A)

תחום: מחול
תת-תחום: מפגש מחול
משך זמן המופע: 50
סגנון: תאטרון תנועה
שם הרכב:
סיווג: מפגש
שם המפיק: נוער מוזיקלי
קהל יעד: גן - ג
כמות קהל מקסימלית: 60
הסעה: הסעה לא כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל

במפגש המחול מספרת הרקדנית את סיפור סינדרלה באמצעות תנועה, תלבושות ואביזרים.

המפגש מלווה ביצירה המוזיקלית של פרוקופייב לאותו סיפור. סינדרלה מוצגת כסינדרלה העכשווית, הישראלית המצליחה בזכות עצמה. עם הרבה הומור, אביזרים מקסימים והפתעות לילדים/ות ולגננות/ים(: 

רקדנית: נימה יעקובי




מפגש סינדרלה מציג את הגרסה הישראלית לאגדה סינדרלה. סינדרלה הישראלית מצליחה להפוך לנסיכה לא בעזרת ניסים, אלא באמצעות חכמתה, דמיונה וכשרון הריקוד שלה. סינדרלה אוהבת לרקוד. תוך כדי ריקוד היא מנקה את הבית והופכת את הסמרטוט לשמלת נשף מפוארת, את הדליים לאנשי חצר ואפילו את המטאטא לנסיך... 

 

הרקדנית מחליפה דמויות מול עיניהם של הילדים – היא הופכת לאימא הטובה, לאימא הרעה, לדמות גיגית, לפיה, לשעון ועוד. הרקדנית מפעילה את הילדים בתנועה במהלך המפגש -למשל, הילדים "הופכים" לשעונים שבארמון. למעשה, הצופים הם גם 'שותפים' ביצירת המופע הנרקם מולם.

 

המפגש מלווה במוסיקה מאת ס. פרוקופייב, בקריינות, בובות - אחיותיה של סינדרלה, תלבושות ואביזרים מרהיבים.

טריילר:    https://www.youtube.com/watch?v=RkIYdlaasII

לקראת המפגש אנחנו מאוד ממליצים שהגננות יקריאו את סיפור סינדרלה או לכלוכית בשמה העברי של האחים גרים לילדים.

במפגש עצמו, האגדה האהובה והמוכרת מוצגת לילדים בעיבוד מקורי ונועז: סינדרלה היא גיבורה עכשווית שאינה מחכה לניסים, אלא מגשימה את חלומותיה בכוחות עצמה. באמצעות דמיון ותנועה, הרקדנית מעוררת לחיים חפצים פשוטים ושימושיים ובובות תיאטרון, שהופכים לדמויות השונות שבסיפור.

לאחר הקראת הסיפור וכשהילדים כבר מכירים את הדמויות ואת הלך הרוח מומלץ להראות להם את הסרטונים הבאים באמצעות מסך בזום או במסך המחשב בגן. כדאי להדגים להם באמצעות קטעים קצרים כדי שהם לא יאבדו את הריכוז ולכם אנו ממליצים לכם על הקישורים הבאים:

https://youtu.be/TZBOaSjOZ-8 - בסרטון המצויר רואים גם את המלחין בתחילת הסרט שיוכל לקרב ולהמחיש יותר עבור הילדים על המלחין המוכשר שכתב את המוסיקה לסיפור הקלאסי. הקטע, מהסרט ההוליוודי "סינדרלה", הוא קצר ומתאים מאוד לילדים אורכו בקירוב כ- 4 דקות.

https://youtu.be/zI9oB_oCRlc - כאן אותו הקטע בביצוע של רקדני בלט. סינדרלה/לכלוכית רוקדת עם הנסיך למורת רוחם של האחיות החורגות שוב עם המוסיקה הנפלאה של פרוקופייב. אורך הסרטון כ- 3 דקות.

הצעות לפעילות לקראת המפגש:

1. בתנועה –  כל ילד/ה בתורו/ה מדגים בפנטומימה /מחול / משחק לשאר ילדי הגן/הכיתה קטע מתוך הסיפור למשל: מנוסת סינדרלה ואיבוד הנעל, שעון שהראה חצות, פניהן הזועפות של האחיות, עבודה משק הבית של סינדרלה ועוד ועוד... שאר הילדים צריכים לנחש איזה קטע מהסיפור הומחש.

2. ביצירה – הילדים מקבלים מהגננת איור בשחור לבן של נעל הזכוכית ועל כל אחד מהילדים לקשט את נעל הזכוכית באביזרים המצויים בבית/בגן/בכיתה כגון – נצנצים, קונפטי, טושים זוהרים, צבעי פסטל, כזו שתהיה כפי שהם דמיינו את הנעל של סינדרלה. איור לשכפול או משלוח לילדים ראו מצ"ב.

3. בדיון –

לפני המפגש – בעקבות הקראת הסיפור והצפייה בסרטונים אנחנו מציעים לשוחח עם הילדים על התרשמותם מהסרט המצויר ומהביצוע הבלטי. להדגיש עבורם כי הבלט היא שפה שיכולה לספר סיפור בתנועה, כאשר הרקדנים מתרגמים את העלילה והרגשות שלהם לתנועות. לנסות להדגים בצורות שונות כיצד ניתן להביע רגש ללא מילים. רצוי גם להרחיב ולפתח את הדיון על ההבדלים בין המחול הקלאסי למחול המודרני- שבעוד שבמחול הקלאסי, יש מבחר מצומצם של תנועות שלכל תנועה יש שם (למשל, פוינט, פירואט, פלייה, רלווה, וכו'..), במחול המודרני ניתן להביע את הסיפור והרגש במגוון בלתי מוגבל של תנועות.

לאחר המפגש – לשאול את הילדים איזה דמות או קטע בסיפור הם הכי אהבו. לשוחח עם ילדים על הגשמת חלומות, בהשראת סינדרלה שהגשימה את חלומה והפכה לנסיכה באמצעות הדמיון והתושייה. אלו חלומות הם היו רוצים להגשים ואיך הדמיון יכול לעזור להם בהגשמת חלומותיהם.

 

סוג במה לא מקצועית
רוחב 6
עומק 4
מספר אומנים 1
זמן הקמה 00:45
שפת המופע עברית וערבית
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.
נוער מוזיקלי
054-5313966

aviyouth@gmail.com

תל-אביב, יהודה המכבי 79

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.