הרפתקאות חמור שכולו תכלת

תחום: תיאטרון
תת-תחום: מופע תאטרון
משך זמן המופע: 60
סגנון:
שם הרכב:
סיווג: הצגה גדולה
שם המפיק: תאטרון עירוני חיפה
קהל יעד: א - ד
כמות קהל מקסימלית: 500
הסעה: הסעה כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל

זהו סיפור על חמור, חמור אפור ופשוט שאיש לא רצה בו, אפילו לא אדונו שקיבל אותו במתנה. החמור מתהלך בודד בין שדות הקוצים, עד שיום אחד מחליט הוא לזקוף ראשו, לפרוס רגליו, לחצות את גבול המושבה ולדהור בנתיב הפלאות אל עבר גורלו.

מכאן מתחיל חמורנו במסע פיוטי, מצחיק ונוגע ללב, אשר במהלכו פוגש החמור שלל דמויות המגלות לו את סגולותיו. זהו סיפור על גורל, על שליחות, על המשמעות שלנו בעיני עצמנו ובעיני אחרים, על הדברים הקטנים בחיים ועל המשמעות העמוקה שהם טומנים בחובם.

עיבוד לספרו של סופר הילדים, הצייר והפסל נחום גוטמן

עיבוד ובימוי: שי פיטובסקי

תפאורה: ניב מנור       

תלבושות: נטשה טוכמן-פוליאק       

תאורה: זיו וולושין

מוסיקה: אלברטו שוורץ        

עיצוב בובות: אמירה פנקס וגילי אולמר-קוזין        

כוריאוגרפיה: שרון גל

בהשתתפות: שחקני "החיפאית": קרן אור, ארז ביטון, יואב בר לב, נגבה מאור, מיטל נר,

ולדי פסחוביץ', רון ריכטר, ארז שהרבני בליווי אקורדיון וחליל צד

ומפעילי החמור: גוני פז/אופיר צויבל

 



עיבוד לספרו של סופר הילדים, הצייר והפסל נחום גוטמן.

עיבוד ובימוי: שי פיטובסקי

תפאורה: ניב מנור      

תלבושות: נטשה טוכמן-פוליאק      

תאורה: זיו וולושין

מוסיקה: אלברטו שוורץ       

עיצוב בובות: אמירה פנקס וגילי אולמר-קוזין       

כוריאוגרפיה: שרון גל

בהשתתפות: שחקני "החיפאית": קרן אור, ארז ביטון, יואב בר לב, נגבה מאור, מיטל נר,

ולדי פסחוביץ', רון ריכטר, ארז שהרבני בליווי אקורדיון וחליל צד

ומפעילי החמור: גוני פז/אופיר צויבל

 

נקודות לדיון:

1. ההבדל בין סיפור להצגה – אילו אלמנטים בהצגה יכולים לעזור לנו להבין יותר טוב את הסיפור?  כדאי להתייחס לתפאורה, מוסיקה, דמויות, תלבושות וכו'

2. הקשבה – האם אנחנו מרגישים לפעמים שמישהו לא מקשיב לנו? מתי כל אחד מאיתנו היה צריך שיקשיבו לו או שיראו את המצוקה שלו ולא שמו אליו לב? 

3. קבלת השונה בחברה - איך אנחנו מתנהגים לילד שהוא שונה מאיתנו או שיש לו מוגבלות כלשהי? איך היינו רוצים שיתנהגו אלינו אם היינו במקומו?

4. חסרונות והשלמה איתם - החסרונות של החמור, כמו למשל: אוזניים ארוכות ונעירה - הופכים בהצגה ליתרונות – האם יש מישהו מושלם? אילו איברים או תכונות שבי אני לא אוהב? איך ניתן להפוך אותם ליתרונות?

5. החמור כחיית בית – ציירו חמור ודונו באיזו סביבה הוא חי? האם יש לכם חיית בית/מחמד? איך אתם מתייחסים אליה?

6. בהצגה, תושבי העיר הפכו את החמור ל"כוכב" -  האם "כוכבים" הם מודל לחיקוי עבורנו? כמה השפעה חיובית או שלילית יש להם עלינו? האם קיימת סכנה באיבוד "עצמי" לטובת רעיונות ורצונות של מישהו אחר?

7. המושג בית - איך יודעים שבית הוא בית? מה מגדיר אותו? מה יש בו שאין באף מקום אחר?

8. המשמעות של מסע - למה לצאת למסעות? מה מחפשים בהם? האם חוזרים מהם אחרת ולמה?

9. נחום גוטמן – מחבר הספר, היה צייר, פסל וסופר ישראלי, שזכה בפרס ישראל לספרות ילדים.

גוטמן אמר "כשיש בי הרגשה של שפע, של טעם החיים, אז אני כותב או מצייר".

אילו תחביבים יצירתיים יש לכם? מהי ההשראה שגורמת לכם ליצור?

סוג במה מקצועית
רוחב 11
עומק 8
גובה 9
מספר אנשי צוות 11
מספר פזות 3
זמן הקמה 06:00
החשכה כן
חדר הלבשה כן
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.
תאטרון עירוני חיפה
054-6623077 גי

gilats@ht1.co.il

חיפה, פבזנר 50

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.