המזוודה של אורן - החלילן מהמלין

תחום: תיאטרון
תת-תחום: מופע תאטרון
משך זמן המופע: 50
סגנון:
שם הרכב:
סיווג:
שם המפיק: אורן דסאו
קהל יעד: גן - ב
כמות קהל מקסימלית: 120
הסעה: הסעה כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל 13/05/2024

ההצגה מספרת את סיפור  "החלילן מהמלין" שגירש להקת עכברים מכובדת מהעיירה ולמרות שראש העיר הבטיח לשלם לחלילן על עבודתו, הוא מיאן בסוף לשלם.
בתחילת הצגה אני פותח את המזוודה בפני הילדים ומציג להם את הכובעים והאביזרים אשר ישמשו אותי במהלכה וכך אני מנצל את ההזדמנות להסביר לילדים על עולם התיאטרון, עולם הדמיון והאפשרויות האין סופיות הגלומות בהם; למשל איך שחקן אחד מציג כמה דמויות. ההצגה ומבוססות על שחקן ללא תפאורה מתוך האני מאמין שלי שהוא לתת לילדים את החופש והשקט לדמיין בעולם בו הם מוצפים בגירויים בלתי פוסקים.
ההצגה היא ללא קיר רביעי ומוצגת לילדים בגובה העיניים וכך הם מרגישים בתוך סיפור העלילה ומדי פעם אף משתתפים פעילים בה; דבר שמאוד מחבר אותם למופע. 

 




על היוצר

סיימתי את לימודיי בשנת 2003 בבית הספר לאמנויות הבמה בית צבי. בשנים שלאחר מכן הופעתי בהצגות פרינג' בתיאטרון הסמטה, בתיאטרון הערבי עברי ביפו ובהצגות ילדים. למדתי משחק מול מצלמה אצל רותי דייכס וכתיבה בבית הספר לתסריטאות של עידית שחורי. כמו כן עבדתי במוזיאון הילדים בחולון ושם גיליתי את האהבה שלי לעבודה עם ילדים; כמה השפעה יש לי עליהם ולהם עלי. החלטתי לשלב בין שתי האהבות שלי: תיאטרון ועבודה עם ילדים. עיבדתי אגדות עם שאהבתי בתור ילד להצגות יחיד שאיתם אני מופיע כבר מעל לארבע עשרה שנים בימי הולדת, ספריות, מרכזים קהילתיים, גני ילדים ובתי ספר. 

על היצירה

בעולם בו הילדים מוצפים בגירויים ורעשים בלתי פוסקים, אני מרגיש שאני נותן לילדים בהצגות שלי את החופש והשקט לצלול לעולמות הדמיון. ההצגה היא הצגת שחקן המשתמש בכובעים ואביזרים להצגת הדמויות והעלילה. בהצגה אין קיר רביעי וכך הילדים נסחפים אל תוך הסיפור. החלפת הדמויות נעשית באמצעות כובעים שונים ושינוי שפת גוף וקול ונעשית מול עיני הילדים בלי שימוש באחורי קלעים ובכך מעוררת את דמיון הצופים. בהצגות נעשית שימוש בשפה עשירה ואיכותית ושומרת על עברית תקנית.

 

ההצגה היא הצגת שחקן המציג את ההצגה לבד עם מעט אביזרים והמון דמיון. אפשר להכין את הילדים לפני ההצגה בשאלות המעוררות את הדמיון.

1. מה הציפיות שלכם מהצגה עם שחקן אחד? 

2 .איך הצגה שלמה יכולה להיכנס למזוודה אחת בודדת?

3 .איך אפשר להציג הצגה באמצעות שחקן אחד בלבד?

4. איך שחקן אחד יכול לגלם את כל הדמויות בהצגה?

5. מה תפקיד הדמיון שלנו בהצגה שכזו? 

לאחר ההצגה אפשר לדבר עם הילדים על הציפיות שהיו להם לפני ומה היה בפועל.

ההצגה מספרת על החלילן מהמלין שגירש להקת עכברים מכובדת מהעיירה ולמרות שראש העיר הבטיח לשלם לחלילן על עבודתו, הוא מיאן בסוף לשלם.

בתום ההצגה אפשר לשאול את הילדים על סיפור העלילה:

  1. מה היה החלק האהוב עליכם בהצגה ולמה?
  2. מה היתה הבעיה של תושבי המלין בתחילת הסיפור?
  3. למה אתם חשובים שראש העיר לא שילם לחלילן?
  4. מה הלקח שלמד ראש העיר בסוף הסיפור?
  5. האם החלילן מהמלין הוא גיבור?
  6. אם אתם הייתם החלילן, מה הייתם עושים?

ולשאול אותם גם על דמיון:

1. איפה הרגשתם שהדמיון שלכם פעל ביותר?

2. האם היה ניתן להציג את ההצגה בכל מקום? בחוץ? בחדר קטן? באולם גדול?

3. איפה היתה הבמה?

4. האם היה ניתן להציג את ההצגה עם שני שחקנים?

 

 

שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.
אורן דסאו
0525543714

odessau@gmail.com

יפו-תל אביב, שח"ל 5

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.