אריג' עסאף דאמוני

תחום: ספרות
תת-תחום: מפגש עם סופר או משורר
משך זמן המופע: 50
סגנון:
שם הרכב:
סיווג:
שם המפיק: אריג עסאף דאמוני
קהל יעד: א - ו
כמות קהל מקסימלית: 80
הסעה: הסעה לא כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל 06/01/2021

תיאור המפגש:
בדקות הראשונות של המפגש, במטרה לשבור את הקרח, אני מציגה את עצמי בפני התלמידים. אנחנו מדברים על חשיבות של קריאת סיפורים וגם על כתיבת סיפורים. ואז אני שואלת את הילדים על סוגי בעלי החיים שהם אוהבים, ומאלה הם מפחדים, מה הסיבה לפחד? (5 דקות)
לאחר מכן אנו קוראים את הסיפור הטיפולי העוסק בבעיית פחד מבעלי חיים בילדים, "ורד והעכביש". (10 דקות)
ואז נדון בתכני הסיפור, בדמות שאהבו ומדוע? מה הבעיה בסיפור? מה התלמיד היה עושה אם זה היה המיקום של הדמות הזו, יראה כמה תמונות של הסיפור במחשב, ידבר על אירועי הסיפור. (20 דקות)

ובסוף אנו פותחים את הדלת לתלמידים לשאול את שאלותיהם על הסיפור, וגם לי ככותבת עצמה. ( 15 דקות)



ניתונים אשיים :

שם : אריג' עסאף- דאמוני

עבודה: מורה בהתמחות חינוך לשפה (ערבית), סופרת נשית וסופרת ילדים.

מקום מגורים: נצרת

תאריך לידה :28/08/1988

נייד :052-4533441

דואר אלקטרוני :areeg.assaf@gmail.com

 

כישורים אקדמיים:

  • 2019 חוקרת בתחום הספרות המודרנית (ספרות פמיניסטית- נשית) במטרה לסיים טאזה באוניברסיטת בר אילן
  • 2015 עד 2019 מורה לתיכון וחטיבת בניים בשפה הערבית בבית הספר התיכון לאחיות פרנציסקניות - נצרת.
  • 201/2014 בוגרת תואר שני בחינוך לשוני (שפה ערבית) מהמכללה הערבית לחינוך בחיפה בהצטיינות.
  • 2012/2013 קבלת תעודת הוראה בחינוך לשוני, ערבית ועברית ממשרד החינוך ומשרד העבודה.
  • 2011/2007 : בוגרת  התואר הראשון בחינוך לשוני (ערבית ועברית) מהמכללה הערבית לחינוך בחיפה בהצטינות.

 

הישגים מקצועיים:

  • 2019 כתיבת סיפור טיפולי לילדים תחת הכותרת "וורד והעכביש": ספריית "כל שאי" – חיפה (مكتبة "كل شيئ"-حيفا)
  • 2019 כתיבת רומן " אני יוצת מן הכלל- תיזהר" (أنا استثناء - فاحذر) , ספריית "כל שאי" – חיפה (مكتبة "كل شيئ"-حيفا).
  • 2018-2019 חברת הוועדה לאישור מבחני המיצ"ב לכיתה ח'
  • 2012-2014  מורה ורכזת בגרות (המחלקה לחינוך מבוגרים) לדוברי ערבית במכללת "אונליין" - סניף נצרת.
  • 2010-2014 מורה ורכזת חינוך לשפה הערבית בבית הספר היסודי הרומי-קתולי נצרת. מחנכת כיתה, רכזת פרויקט "דיאלוג וזהות" - מפגש עם תלמידים ערבים ויהודים - בבית הספר.
  • 2012-2013 השקת סדרת הרצאות דרך Youtube העוסקת בלימוד טקסטים בהבנת הנקרא, ופתרון שאלות בפרק המילולי של הבחינה הפסיכומטרית.
  • 2012-2013 מדריכת פסיכומטרי של חברת "אנפיניטי" לבחינת הפסיכומטרי במגזר הערבי בהתמחות הבנת הנקרא והבעה בכתב.
  • 2012-2013 כתיבת ספר " רעיונות ההבעה בכתב" לבית הספר העל יסודי ולפסיכומטרי  - במסגרת העבודה בחברה לפסיכומטרי "אינפיניטי".

 

 

על היצירה:

סיפור ילדים "ורד והעכביש" מאת אריג 'אסף-דמוני

סיפור זה נחשב לסיפור טיפולי לילדים, הוא עוסק בבעיית הפחד של ילדים מחרקים, בעיקר הבנות, וכיצד להתמודד אם הילד פוגש חרק בטבע או בבית.

גיבורת הסיפור היא ילדה בשם וורד, שהיא בת 3. היא נכנסה לשירותים וראתה עכביש בכיור, והיא התחילה לצרוח ולקרוא לאמה. האם הרגיעה מפחד בתה ועזרה לה למצוא דרך להיפטר מהעכביש אך מבלי לפגוע בעכביש. האם הביאה קופסה קטנה והניחה את העכביש בתוכה וביקשה מהבת שלה ללווה אותה לגינה,

פתחה האם את הקופסה והעכביש יצא ממנה, ראתה וורד ( הילדה) איך הוא טיפס אל העץ והניח את מיתריו על העץ, וכך הכירה וורד את היצור הזה והיא אהבה את מה שהוא עשה וראתה בזה נס, אז היא חיכתה לחזרת העכביש כל יום עד שהוא יאבד דרכו שוב ויחזור לכיור.

לפיכך, הפחד מהעכביש הפך לרצון, ציפייה והמתנה לפגוש אותו שוב.

 


סיפור ילדים שני "וורד אוהב את הטלפון של אמא"

הסיפור סובב סביב וורד, ילדה בת 4 שקשורה מאוד לטלפון של אמא, והיא יושבת שעות ארוכות מאוד עם הטלפון של האמא בידה, המורה התחילה לגלות על הילדה תגובות והתנהגויות מוזרות. אשר  וורד התחילה לסבול מבעיות ראייה ודיבור בגלל ישבתה שעות ארוכות מול הנייד, וורד המתינה לסוף כל יום כדי לחזור הביתה לשחק בטלפון. המורה ידעה על כך, ולכן המורה החליטה לעזור לוורד לפתור את הבעיה, ולכן המורה הקריאה לתלמידים סיפור שכותרתו "וורד אוהבת את הטלפון של האמא" וכך וורד הכירה והגיבה לסיבה העיקרית מאחורי הבעיות שלה.  לכן החליטה וורד להתעלם מהטלפון במשך שבוע שלם, וראתה עד כמה מצבה השתפר, ואחר כך התחילה וורד לחזור לשגרה כגון לשיחק עם חברים, ולהשתתף בפעילויות בבית הספר.

 

שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.
אריג עסאף דאמוני
0524533441

areeg.assaf@gmail.com

נצרת, areeg.assaf@gmail.com

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.