משוגע על עגנון

תחום: ספרות
תת-תחום: מפגש עם סופר או משורר
משך זמן המופע: 50
סגנון: שירה ודרמה
שם הרכב: מספרים ומוזיקאים
סיווג: תכנית מיוחדת
שם המפיק: בן אברהם ליאור
קהל יעד: יא - יב
כמות קהל מקסימלית: 80
הסעה: הסעה לא כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל

המופע המוזיקלי-תיאטרלי "משוגע על עגנון" כולל הגשה משחקית של סיפורת ושירה מיצירת עגנון לתקופותיה, כשהדגש הוא על עגנון הסופר, המשורר והסטיריקן. את המופע יצר השחקן ליאור בן אברהם והקטעים משוחקים על ידו. לצדו מלווים בשירה ונגינת גיטרה המוזיקאי, אורי וייס והמעבד המוזיקלי, ירון זיו. המופע כולל קטעים מתוך "סיפור פשוט", "האדונית והרוכל", "פרנהיים" ו"מעשה העז".



ליאור בן אברהם, יליד שנת 1967, גדל והתחנך בקיבוץ מנרה. בשנת 1993 סיים את לימודיו במגמת משחק במכללת סמינר הקיבוצים והצטרף כשחקן ל"אנסמבל עתים" של הבימאית והכוריאוגרפית רינה ירושלמי. בין יתר ההפקות בהן השתתף: "רומיאו ויוליה", "ויאמר-וילך", "מפגש עם שייקספיר", "וישתחו-וירא". בין השנים 2000-2002 שיחק בהצגה "קן הקוקייה" בתיאטרון "הבימה". בן אברהם עורך, מביים ומשחק במופעים ספרותיים-תיאטרליים-מוסיקליים שונים, כשהמכנה המשותף בין כולם הוא המשוררים והסופרים העבריים אשר על יצירתם מבוססים המופעים; חיים נחמן ביאליק, אברהם חלפי ועוד. בנוסף, בן אברהם מרצה בנושא עידוד קריאה מטעם משרד החינוך.

משחק והנחיה: ליאור בן אברהם; גיטרה ושירה: איל שטינברכר / אורי וייס.

  1. סגנון כתיבתו של עגנון הושפע רבות מן הספרות היהודית לדורותיה – התנ"ך, המשנה והתלמוד, האגדה והמדרש וחוכמת הסוד. לאור זאת, האם בעיניכם/ן אנחנו עדיין יכולים למצוא רלוונטיות בספרים ובסיפורים של עגנון? האם הם עדיין נגישים לנו?
  2. לקראת הצפייה במופע הספרותי-תיאטרלי-מוזיקלי המבוסס על כתבי עגנון, חשבו כיצד ניתן ליצור מופע עכשווי המבוסס על כתבים שהשפה בהם היא לעיתים קשה והעולם המתואר בהם כבר התרחק במובנים מסוימים מעולמנו. האם העובדה שהטקסטים יעובדו לבמה, תצליח להאיר אותם בצורה רלוונטית ועכשווית יותר?
  3. בעידן בו עליית הפופולריות בהאזנה לספרים קוליים צוברת תאוצה, איזו חוויה לדעתכם מבקשת מאיתנו הקריאה בספר בשונה מהאזנה לו או צפייה במופע ספרותי על בסיסו?
  4. במהלך הצפייה, שימו לב לשירים שמבוצעים בצמוד לטקסטים של עגנון ונסו לחשוב על הקשר בין היצירות. באילו אופנים הן מתכתבות זו עם זה? למה בחרו היוצרים דווקא בשירים אלו באותם קטעים?

 

הצעות לדיון לאחר מפגש

  1. האם המופע ענה על ציפיותיכם? האם הוא סקרן/חידש/הפתיע אתכם? האם הצליח בעיניכם להנגיש את הטקסטים של עגנון ולקרב אותם לעולמנו?
  2. לאורך המופע שובצו קטעי שירה של פזמונים עבריים מודרניים. האם מצאתם קשר בין השירים ובין קטעי ההקראה? הסבירו. איזו חוויה העניקו השירים המולחנים לכלל המופע?
  3. רעיון למשימה: חשבו על יצירות ספרות הקרובות אל לבכם/ן וחפשו טקסט המתכתב עם אותה היצירה, עם חלקים ממנה או עם כולה (שיר, פזמון, קטע פרוזה, סרט קולנוע, ציור וכולי).
מספר אומנים 2
זמן הקמה 00:45
שפת המופע עברית
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.
בן אברהם ליאור
050-5844757

lior0505844757@gmail.com

רחובות, רח' מרדכי בשיסט 41 דירה 14

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.