עלילות חומית(דו לשוני) - סיפור על נמלה מאת ס. יזהר

תחום: תיאטרון
תת-תחום: מפגש תאטרון
משך זמן המופע: 80
סגנון:
שם הרכב:
סיווג:
שם המפיק: קבוצת תאטרון רות קנר
קהל יעד: גן - א
כמות קהל מקסימלית: 80
הסעה: הסעה כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל 11/12/2018

עלילות חומית

סיפור על נמלה מאת ס. יזהר

זה סיפור על נמלה. נספר אותו יחד – שחקנים וצופים-פעילים. נתנועע, נדבר ונצייר את עולמן הקסום של הנמלים, ובתוכו, עלילותיה של נמלה אחת ומיוחדת שנושאת משא גדול במיוחד – והיא הנמלה חומית.

ההתבוננות בעולם הנמלים מאפשרת לנו לנוע בין קני-מידה: התבוננות במבט רחב על שיירות הנמלים, וגם במבט מתקרב, כמו-מקרוסקופי אשר מגדיל את הזעיר ומגלה בו עוד ועוד פרטים. מריבוי המבטים האלה ניצור יחדשעה של יצירה משותפת – שעת הנמלים.

בגרסה זו ההצגה מבוצעת בעברית ובערבית, אנחנו מקווים ששפת התיאטרון תוכל ליצור קשר וגשר בין השפות האחיות הללו.



קבוצת תיאטרון רות קנר והצגות ילדים

לפני שנים רבות, התחילה קבוצת התיאטרון שלנו לספר סיפורים על הבמה. סיפרנו סיפורים על ים, סיפרנו סיפורים על מלחמה, סיפרנו סיפורים על נופים קרובים וגם סיפרנו סיפורים על נופים אבודים. חלפו השנים, ומששחקני הקבוצה נהיו הורים לילדים קטנים, התחיל להתעורר הצורך לספר סיפורים גם לילדים.

לבנו נמשך אל יצירות הספרות הנפלאות שזכרנו מילדותנו שלנו, אבל היצירות האלה כתובות בלשון פיוטית, שבכלל לא דומה בכלל לשפת הדיבור העכשווית וגם לא לשפה שבה כתובים היום רוב ספרי הילדים. חשבנו שגם אם הילדים לא יבינו כל מילה, הם עדיין יוכלו לקלוט את עיקרי הדברים בחוש שישי הקשוב למוזיקליות של השפה, לכוחה הסוגסטיבי ולתכנים הסמויים.

אבל מהי שפת הבמה שתאפשר למילים האלה לקשור חוט של קשר עם הצופים הצעירים? הבנו שעלינו לחקור את אופני הביטוי ואת החוקיות המיוחדת לעולם הדמיון של ילדים. וכך, מצאנו את עצמנו בתהליך העבודה מנסים ללמוד מהילדים עצמם את עקרונות ההפעלה - העקרונות הפנטסטיים המורכבים כל כך של בריאת מציאויות בדיוניות, עקרונות שהילדים שולטים בהם להפליא, אבל ביחס אליהם, אנחנו, משבגרנו, תמיד נישאר בגדר של מתלמדים, שוליות במלאכת הבנייה של עולמות של קסם במרחבים של דמיון.

בגרסה זו ההצגה מבוצעת בעברית ובערבית, אנחנו מקווים ששפת התיאטרון תוכל ליצור קשר וגשר בין השפות האחיות הללו.

הפעילות כוללת בתוכה שלוש סדנאות מקדימות להצגה.

שלוש הסדנאות המקדימות מחברות את הילדים באופן פעיל לנושא הנמלים. במהלך הפעילות הם הופכים לנמלים קטנות, מתנהגים וזזים כמוהן, מתרוצצים צצים, טועמים פירורים של עוגה   ועוד משחקי תיאטרון מהנים שמאפשרים לילד לחוות באופן אקטיבי את חיי הנמלים, לדמיין ולשחק בכאילו.

"משחקים כאלה חיוניים להתפתחות השכלית, הרגשית והחברתית התקינה של הילדים ולהתמודדות מוצלחת שלהם עם אתגרים בחייהם. הילדים אוספים חומרים ממקורות רבים ושונים, מפרשים אותם על פי דרכם ורוקחים מהם במשחקיהם יצירה חדשה, סיפור עלילה דמיוני המשלב אלמנטים מכל המקורות האלה". מתוך משחקי דמיון של ילדים מאת שלמה אריאל.

סוג במה לא מקצועית
מספר אומנים 5
מספר הקבוצות במקביל 3
מספר פזות 1
זמן הקמה שעה
מאיזה שעה 9
עד איזה שעה 10
שפת המופע עברית וערבית
ציוד הקרנה אין
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.

עלילות חומית חגיגה אמיתית - אודליה דה רוסו - הבמה

לינק לצפיה

הגרסה הדו-לשונית של קבוצת רות קנר לעלילות חומית הופכת הצגה על נמלה להצגה על שפה ודו-קיום רון שוורץ כלכליסט

לינק לצפיה

עלילות חומית השעה הקסומה של הנמלים - הנדלזלץ - הארץ

לינק לצפיה
קבוצת תאטרון רות קנר
0528870387 (שירה יובל)

shiray.rkt@gmail.com

תל אביב, ת.ד 39248

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.