בודדי ובקבק - היצע נוסף

תחום: תיאטרון
תת-תחום: תיאטרון
משך זמן המופע: 35
סגנון: דרמה
שם הרכב: בובות ושחקן/ית
סיווג: הצגה קטנה
שם המפיק: שלמה אריאל
קהל יעד: גן - א
כמות קהל מקסימלית: 80
הסעה: הסעה כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל 30/07/2023

בּוֹדֵדִי וְבַּקְבָּק

הצגה לילדים בגיל הרך ובכיתות הראשונות של בית הספר.

בודדי יוצר רובוט, בקבק,  שהופך להיות חברו היחיד, חבר נפש. השניים ממציאים משחקים משעשעים, שרים, רוקדים, צוחקים ובוכים. תוך כדי השתוללות הדדית בקבק נופל ומתקלקל.  אימו של בודדי , בעצמה בודדה ומותשת ומתקשה לעמוד בעול המוטל על כתפיה , ולכן חסרת סבלנות, עושה סדר וניקיון ומשליכה את בקבק המקולקל אל ערימה לאיסוף גרוטאות בחוץ. היא לא באמת מבינה את חשיבות הרובוט והמשחק איתו לילד , לנפשו ולהתפתחותו. עבור בודדי האובדן כבד מנשוא. הוא מחפש את בקבק ולא מוצא אותו. ואז הוא יוצא למסע קסום , רצוף תלאות וקשיים , דרך ימים, הרי קרח, מדבריות ויערות,  ומגיע אל מקום סודי  אגדי, על ההר הכי גבוה.  הוא מבקש משוכניו, הגמדים, הפיות, התוכים, הקופים , הפרפרים והאחרים  לעזור  לו למצוא את בקבק. בסופו של דבר הם באים אליו ומסייעים לו לחפש את בקבק.  בערב  הם מתאספים  בחדרו כדי לארוח לו לחברה, לנחם אותו ולהפיג את בדידותו. בסיום ההצגה בודדי ואורחיו  נרדמים בחדרו וחולמים שפעם, יום אחד, הם ימצאו את בקבק. הם ישנים לקול שיר ערש חרישי המביע נחמה ותקווה. 

ההצגה כוללת סיפור, שירים , תנועה , אפקטים צליליים ועוד. רבים מאמצעי העיצוב והתפאורה, האביזרים והתלבושות עשויים מחומרים ממוחזרים. פירמידה מקופסאות קרטון צבועות בשלל צבעים משמשת הן  כקלעים שההצגה מתרחשת במישור הקדמי להם וגם מאחוריהם והן  כייצוג ההר הקסום. תיאטרון בובות מעץ צבוע לבן משמש כייצוג חדרו של בודדי. בסוף המסע אל ההר הסודי הדמויות האגדיות, העשויות מפי וי סי שקוף צבעוני, מוקרנות על הקיר או על מסך ונראות חלומיות. בהמשך, כשהן באות אל בודדי הן הופכות להיות בובות פרווה קונקרטיות.  

 סיפור, עיבוד לבמה, עיצוב, אביזרי תפאורה , תלבושות ובימוי – שלמה אריאל.

בודדי – גלי זיו.

בקבק  - ענת זוּסְמַן.

מספר, האימא  - שלמה אריאל.

 

 



ד"ר שלמה אריאל

אני , בין השאר, חוקר משחק ומטפל במשחק כפסיכולוג קליני ומטפל משפחתי, כותב לילדים ומבוגרים, מביים, ויוצר שירים שמבוצעים בלהקות שונות, שבהן אני מנגן במפוחית בלוז.  כילד לשעבר וכאב וסב, אני מודע עד  כאב לבדידות של ילד ולצורך הנואש בחבר. ילדים יוצרים לעצמם חבר דמיוני. מבוגרים רבים לא ממש מודעים לכך שצעצוע יכול להיות לילד חבר ממשי לגמרי, לעיתים יותר מאשר אח או אחות, יותר מאשר חבר אנושי. משחק הדמיון עם צעצועים ובובות או סתם חפצים הוא לילדים צורך חיוני כמו מזון. למרבה הצער, בחלק מגני ילדים נותנים כיום פחות מקום למשחקי דמיון ויותר  מקום ללמידה. גם הורים רבים לא מייחסים חשיבות מספקת למשחק. ההצגה אמורה לעורר הזדהות של הילדים הצופים עם בדידותו של הילד והקשר העמוק בינו לבין הרובוט וגם לחדד את המודעות של המבוגרים לבדידותו של הילד ולצורך החיוני שלו בחברים שהוא עצמו יצר.

אתר: enjoymychild.com

גלי זיו 

ההצגה "בודדי ובקבק" היא המשך היצירה המשותפת שלי עם ד"ר שלמה אריאל, שביים וכתב את השירים להצגת היחידה שלי "גרושה ומאושרת". אני מגדלת שני ילדים, אחד על סף הבגרות והשני בר מצווה. ההצגה שלי נותנת  ביטוי עז  למכלול ההתמודדויות הרגשיות של ילדים שגדלים  עם שני הורים בנפרד. אני מאסטר ל NLP , שיטה ודרך חיים שמסייעת לי בחיי בכלל ובאתגרי ההורות בפרט. ניסיון החיים שלי כאישה גרושה ואם תורם לי רבות בגילום תפקיד הילד בודדי בהצגה "בודדי ובקבק".

אתר: https://www.grushavmeoshert.com

ענת זוסמן  

אני ענת, בת 24, בתחילת דרכי בעולם התיאטרון והתנועה. עוסקת  גם בכתיבת שירה ופרוזה ובמוזיקה וחולמת למצוא את החיבור בין כל אלה לחינוך,  בדרך בה אני מאמינה. מתוך אהבתי לילדים אני רואה באומנות המכוונת אליהם דבר חשוב ובעל ערך שיש לעשותו ברגישות ובכבוד ומתוך מבט בגובה העיניים. אני רואה את הערך גם בשביל מי שכבר אינם ילדים, ואני בתוכם, לשמור על המקום המְשַחֵק, המאמין, המדמיין. אני מוצאת ביטוי לכל אלה בהצגה "בודדי ובקבק". 

 


 

 

 

שאלות לילדים הצופים בהצגה, אחרי ההצגה:

האם ההצגה עצובה או שמחה?

למה האימא לא הסכימה להשאיר את בקבק השבור בחדר של בודדי?

האם אפשר להבין למה לאימא קשה?

האם היית משנה משהו בהצגה ובסיום שלה? אם כן מה היית משנה?

האם את/ה ממציא/ה מהדמיון דברים שעושים לך טוב?

מפרט טכני תאורה והגברה. מסך להקרנה. ;
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.

המלצהאלישבע

לינק לצפיה

המלצההילה

לינק לצפיה

המלצהעשירה

לינק לצפיה
שלמה אריאל
0547404051

wbshrink@gmail.com

רמת גן, יחזקאל 6

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.