ילדי משפחת אסיין נקרעו מחייהם בישראל וחזרו לחיים בעוני ומצוקה בניגריה. כשאסתר הבכורה מצליחה לקבל אישור לחזור לבדה לארץ ולהתגייס לצה״ל, מתחיל מאבקה בקשיי הבדידות, לצד ניסיונותיה להביא את אחיה הקטנים לישראל. סרט על הגירה, על שפה, על משפחה אחת שרוצה לחיות בישראל.
יקי אילון, במאי ומפיק סרטים עצמאי.
את רוב ילדותי עברתי בניגריה שבמערב אפריקה. החוויה הזאת נצורה בתוכי עד היום כחוויה מכוננת. ניגריה היא ביתי השני ואני מתמיד בנסיעות לשם ולארצות נוספות באפריקה במסגרת פרוייקטים קולנועיים שונים.
התכנים והעיסוק בנושאים חברתיים, סביבתיים ואנושיים חשובים בעיני. תמיד ניסיתי לשלב תכנים ערכיים הן בסרטים שיצרתי, והן בעשייה היומיומית.
בין סרטי שיצרתי - ז׳ירה, בוקר, המחאה של דאוד, סטודיו ורוז׳ ועוד.
סרטי השתתפו בפסטיבלים בינלאומיים, זכו בפרסים ושודרו בערוצי טלוויזיה מסחריים.
בעל תואר שני לקולנוע - אוניברסיטת תל אביב MFA בהצטיינות.
בוגר בצלאל במגמת תקשורת חזותית, התמחות במחלקת ברודקסט.
הכנה לצפייה:
הקדמה הצגה עצמית של היוצר ורקע על הסרט.
היכרות עם הגיבורים - איך נוצר המפגש הראשוני
הסרט בוחן שאלות של זהות ושייכות. עולה בו השאלה בדבר המשמעות של בית. האם זה המקום בו נולדת ובו גדלת? המקום אליו אתה מרגיש שייך? או המקום שעל פי החוק אמור להיות ביתך?
מכל הסיפורים בהם נתקלתי באפריקה בשנים האחרונות סיפורם נגע בי במיוחד. הבנתי את גודל הטרגדיה, ילדים ישראלים שנתלשו מהווייתם הישראלית לתוך מציאות הרחוב והעוני בניגריה.
* צפייה בסרט
נושאים לדיון לאחר הקרנת הסרט:
נושא הזהות - שייכות, כתמה בסרט.
ההנחה הרווחת היא שארץ מוצא היא המקום, הבית.
הסרט בוחן את תהליך השיבה המאוחרת למקום אותו הגדרת כביתך כאשר המקום שוב אינו אותו מקום, ואת.ה שוב אינך אותו אדם.ההתייחסות לתופעת ההגירה היא גם בשאלות הזהות שעולות מתוך הקונפליקט של סיפור ילדי משפחת אסיין. הם נולדו בישראל, מדברים עברית, מרגישים שייכות לישראל אך אינם בעלי מעמד חוקי שכזה ועל כן הגדרת זהותם חמקמקה. על המקום הזה אני מעוניין להתעכב ולשאול שאלות שנוגעות לקיום האינדיבידואלי האנושי והישראלי: מה מרכיב את הזהות שלנו? מי קובע אותה? מה זה אומר להיות ישראלי? הסרט לא מתיימר לענות על שאלות אלו אלא להציף אותן בתוכן העלילה.
ההתייחסות לתופעת ההגירה. מקרה פרטי / מקרה גלובלי.
הסרט נוגע בדילמות שעומדות בפני המשפחה. מה הוויתורים שעליהם לעשות. הדילמות האלו אומנם שייכות למשפחת אסיין, אך נוגעות בסיפורם של עוד הרבה משפחות מהגרים בישראל וברחבי העולם. בתקווה שהסרט יאפשר קירבה והזדהות לא רק של הקהל הישראלי אל קהילת המהגרים שבתוכה, אלא שיפתח גם צוהר של סולידריות למשפחות וילדי מהגרים בעולם.
האמביציה ליצור שינוי בנקודת מבט של הצופה.
קווי הדמיון בין בני האדם, מבט אל הזרים באור שונה, אנושי ושינוי בנקודת מבט.
אופציות נוספות לדיון:
דילמות אתיות שעלו תוך כדי הצילומים - סצנות שבחרתי לא לצלם/ להכניס לסרט ולמה?
עבודה מול הצלם ובחירת שפה ויזואלית - ישראל ניגריה (פנים/חוץ. צבעוניות, תאורה)
סיכום מפגש
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.