מצורפים 3 מערכי שיעור שונים.
מערך שיעור מיועד לגילאי א-ד ו\או ה-ח
(ניתן להתאים את רמת הדיון לגיל המשתתפים)
שם השיעור: תלוי על בלימה – נועה תבורי
- נושא השיעור: שיווי משקל בפיסול.
עבודות פיסול רבות שלי עסוקות באפשרויות שונות של התרוממות, צמיחה כלפי מעלה על סף התמוטטות.
זה נושא שמרתק אותי ובכל פעם אני חוזרת אליו, מוצאת לו דרכי ביטוי אחרות.
משאלת גבהים או משאלת קריסה?
המתח שבין צמיחה לגובה לבין סף התמוטטות\ קריסה של העבודה מעניין אותי מאד
מטרות: הכרות עם עבודתי והנושא שמעסיק אותי בעבודות אלו,
דיון בנושא של שיווי משקל, משמעויות מעשיות ורעיוניות, אפשרויות ביטוי לנושא מופשט
מבנה השיעור:
1.הצגת העבודות כולל צילומים והסבר טכני בעיקרו לגבי יצירת העבודות
- מנוף, פסל מנוף בגודל 2x3 מטר, עשוי מחוט ברזל דק בטכניקת ליפוף, סריגה, ידנית
צילום פרטי
- אינוונטר מת: הצבה של פנים בית בחלל הגלריה בסדנאות האמנים
במקרה של המנוף בחרתי דימוי נפוץ מעולם הבנייה שמייצג חוזק, ועוצמה וביקשתי להחליש אותו להפוך אותו לשברירי ועדין ולשאול האם גם כך הוא יוכל לתפקד? קנה המידה שלו עדיין גדול מאד אבל הנוכחות שלו עדינה ולא מאיימת.
במקרה של העבודה 'אינוונטר מת' בחרתי לקחת חפצים ביתיים מגוונים שכל אחד מכיר מביתו שלו ולערום אותם לערימה גבוהה. הערימה מייצגת זיכרונות, אבל נראית גם כאילו היא מיועדת לזבל(חפצים שיש להם ערך ריגשי וגם חפצים ישנים שעומדים להזרק), יש בה דחיסות, ריבוי חפצים שנועדו להשמר לשימוש עתידי ומצד שני נחיצותם של החפצים לא ברורה. מעבר לכל הערימה נראית כעומדת להתמוטט, חסרת יציבות.
- עבודות נוספות: עוסקות בדרך אחרת בנושא שיווי המשקל:
העבודות האלו משתמשות בחפצים מן המוכן כחומר הגלם של העבודות (חפצי 'רדי מייד')
אני מציבה חפצים שונים זה על גבי זה כאשר אני מנסה להצטמצם לבסיס מינימלי וליצור פסל שיש לו ציר אנכי צר וגבוה.
הכוונה היא למצוא צירופים מעניינים וליצור הכלאה מכל החפצים שלמעשה יוצרת פסל חדש.
החיבור בין האלמנטים צריך להיות מעניין גם מבחינה ויזואלית וגם מבחינת התוכן והמשמעות שהחפצים נושאים עמם.
מושגים נלמדים: שיווי משקל, רדי מייד, הכלאה, (היבריד), הצבה
שאלות לדיון:
מהן התחושות\ השאלות שעולות בצפיה בעבודות?
פירוט לגבי דרכי הפעולה והיצירה של העבודות?
דיון לגבי אופן הבחירה של החלקים השונים של הפסל,
איך אני בוחרת לחבר חפצים מסוימים ולא אחרים ומדוע ועוד.
תעתועי ראיה – נועה תבורי
מערך שיעור מיועד לגילאי ה-ח
נושא השיעור: הכלאות וזיווגים חומרים ודימויים
טריק ידוע באמנות פלסטית הוא לעשות חיבור לא שיגרתי בין החומר ממנו עשויה העבודה לדימוי שלה.
החיבור הזה מתקשר בדרך כלל למשמעות העבודה ולרעיון שמאחוריה.
חלק מהעבודות שלי מתאימות לתיאור הזה. בדרכים שונות.
מטרות: הכרות וצפייה חווייתית בעבודות מחומרים שונים,
חשיבה יצירתית על חיבורים לא שגרתיים, יצירת יצורי כילאיים.
ההכוונה שלי היא לחשיבה לא שיגרתית, לתת דרור לביטוי של הרגש והדימיון, לתת מקום לעולם פרטי, של פנטזיה וחלומות, כמו גם מקום להבעת כעסים, דחפים ומקומות לא ממומשים.
מבנה השיעור:
הרצאה עם צילומי דוגמאות של עבודות
שיחה פתוחה על פיסול שעוסק בחיבורים והכלאות.
תרגיל מחשבתי בנושא הכלאות. בטכניקה של דימיון מודרך.
מושגים נלמדים: רדי מייד, הכלאה, (היבריד), אבסורד, הגזמה
מערך שיעור מיועד לגילאי ט-יב
שם השיעור: הרגע הזה – נועה תבורי
נושא השיעור: זיכרון פלסטי ויזואלי
בעבודות שמוצגות בשיעור זה אני מנסה כביכול 'לעצור את הזמן'. להקפיא מצבים מסוימים, ו\או למצוא עבורם את הניראות האופטימלית. לשמר ולנצור רגעים מסוימים.
חלק מהעבודות עושות שימוש בחפצים זנוחים\ נמצאים. העבודה מחייה מחדש את אותם חפצים, יוצרת עבורם 'גילגול' נוסף.
בחלק אחר של עבודות אני מביימת סצנות. העבודה בנויה כתפאורה מסוימת שאני משכפלת פיזית, על כל פרטיה. הרעיון הוא הקפאת הרגע על ידי שיכפולו.
מטרות: הכרות עם עבודתי והנושא שמעסיק אותי בעבודות אלו,
דיון בנושא של זיכרון, רגש, מחשבה ועבודת יד
מבנה השיעור:
1.הצגת העבודות כולל צילומים והסבר טכני בעיקרו לגבי יצירת העבודות:
'דבר ועוד דבר'
'הירגזי וההומלס'
'ואניטס גס'
'פומפיי'
'דואט' 'הרגע הזה'
2. דיון ושאלות תלמידים: פיתוח דיון ושאלות דרך העבודות המוצעות ללא הסבר מקדים בנוגע לתכנים\ רעיונות שלי: מה גורם לבחירת חפצים מסויימים ולא אחרים? מה מוביל את המחשבה כשאני מחליטה 'לטפל' בחפץ בצורה כזו או אחרת? מה השאלות בבסיס הרעיון של השיכפול? מדוע לשכפל? אילו שאלות נוספות עולות כתוצאה מהפעולה הזו? מה עומד בבסיס ההחלטה לצפות בחומרים שונים? אילו תחושות עולות בצפייה בעבודות וכו'
3. הסברים והשלמות שלי בנוגע לעבודות, מה עמד מאחורי הרעיונות לעבודות, מה התכנים שמעסיקים אותי וכו'
בעבודה 'דבר ועוד דבר': תמונה ימנית: ערימת חפצים מצופה בוץ, כמו פריט ארכיאולוגי, שמאפשר שימור, הקפאה , וחלק ישן של ריהוט שמוצג על סטנד פיסול מיוחד. החיבור לסטנד מציג אותו באור חדש, והופך לחלק ממנו.
תמונה שמאלית: 2 'פיגומים', שאריות בנין יוצרים מבנה בסיסי. במקור שימש כחלק מעבודה שיוצרת מחסה\ מקום עבור הומלס, הפך לעבודה נפרדת
בעבודה 'הירגזי וההומלס' נראית הצבה של תערוכה שבה אלמנטים של עירוניות, כמו שרידי ציויליזציה יחד עם אנושיות (מבני בטון שבריריים יחד עם עגלת סופר 'מקושטת' בשובל שקיות ניילון)
בעבודה 'פומפיי' שידה עמוסה בחפצים אישיים מצופה כולה בבוץ הנוטף ממנה. הציפוי מקפיא ומשמר את הרגע האנושי וכמו כולא אותו.
בעבודה 'דואט' עבודת הצבה פיסולית אשר משוכפלת פעמיים על כל פרטיה. ההצבה כוללת חפצי טיפוח וטואלטיקה של דמות נשית מוצבים על שולחן חצוי. עולות שאלות בנוגע לשיבוט, אשליה אופטית, ונושאים נוספים
בעבודה 'הרגע הזה' עבודת שכפול נוספת, אלא שכאן הדמות היא של הומלס עירוני, נוצר מעין 'אי' רפסודה שנושאת את כל חפציה של הדמות.
מושגים נלמדים: ייצוג , האנשה (של רגשות ותכונות באמצעות חפצים) הכלאה, (היבריד), הצבה
נועה תבורי - ילידת 1969 ירושלים, נשואה 2, חיה ועובדת בתל אביב
תערוכות יחיד
2012 תערוכת סיום התואר, הגלריה הלימודית באוניברסיטת חיפה
2010 הירגזי וההומלס, גלריה נחשון, קיבוץ נחשון, אוצרת: יעל קיני
2009 אינוונטר מת, סדנאות האמנים, תל אביב, אוצרת: ורד זפרן גני
2008 אל קו ההתחלה, גלריה עירונית, רחובות, אוצרת: אורה קראוס
2003 החופרת, גלריה סטארט ארט, תל אביב, אוצר: דב אור נר
תערוכות קבוצתיות
דצמבר 2016 גלריית הקיבוץ, תערוכת יחיד, אוצרת יעל קייני
פברואר 2016 אלגוריות של ההווה, בית האמנים, אוצרת: אירנה גורדון
2015 בויס, בויס בויס' בית בנימיני אוצר: ליאב מזרחי
2015 'בית יד לגויים' גלריה חנינא
2014 'מתחת לפנס', עין שמר, אוצר: עתר גבע
2013 אוגוסט – תערוכת 100 שנה ל'רדי מייד' מוזיאון חיפה, אוצרת : רותי דירקטור
2013 יולי – קבוצתית '100- שנה לרדי מייד של דושאן' מוזיאון ינקו דאדא עין הוד אוצרת: רעיה זומר טל
2015 'לכודים' ארוע רבתחומי קיבוץ גלויות 45 אוצרת: שירלי משולם
2014 'אורות הכרך', תערוכה במרחב הציבורי, אוצרת: ניצה פרי
2011 בפנים, בניין המשטרה הישן, תל אביב, אוצרות עצמית
2011 זמאיקאה, גלריה על הצוק, נתניה, אוצרת: מאיה קשביץ
2011 ,Story Slam גלריה קישון, תל אביב, אוצרת: רננה קישון
2009 טבע ביניים, סדנאות האמנים, ירושלים אוצרת: אירנה גורדון
2007 “איפה בחיפה" תערוכת חוצות חיפה, אוצרת מעיין שלף
2007 ניסוי כלים, ביכורי העתים, תל אביב, אוצרת מורן שוב
2007 פרס מרגוזה, חלל עצמאי יפו, אוצרות עצמית.
2007 עיסה דביקה, בית בנמל, תל אביב, אוצרות עצמית
2005 פרינססה, Art Is Us, בית מאירהוף, תל אביב
2003 נחלה לבנה, ביאנלה לקרמיקה, מוזיאון ארץ ישראל, תל אביב, אוצר: סורין הלר
עבודה
2014-2016 מנחה הגשת פרויקט גמר במגמת אמנות של עירוני א' מטעם מרכז מאירהוף\ מוזיאון ת"א
2008-2016 מורה לאמנות מגישה לבגרות בתיכון בגין, ראש העין
2010-2016 בוחנת חיצונית של עבודות גמר בתיכונים מטעם משרד החינוך
2011-2013 פרס אמן בקהילה רמלה –הנחיית סדנת אמנות, עבודה עם אוכלוסיות שונות
2012-2013 הקמת מגמת אמנות חדשה בתיכון איינשטיין, כפר הנוער בן שמן
2010 מורה לאמנות בבית ספר לאמנויות ע"ש אריסון תל אביב לגילאי יסודי
2008 מדריכה סיורי אמנות וסדנת יצירה, כולל חוג אמנות לגילאים שונים במוזיאון בת ים
2005 מלמדת רישום וציור במכינה ללימודים גבוהים במכללת "ביטוי " בהרצליה
2011-2012 מורה לפיסול מבוגרים בבית שניידרמן גבעתיים
2007-8 מדריכה סיורי אמנות וסדנת יצירה לגילאים שונים במוזיאון ר"ג
2004-7 מורה לאומנות במרכז הערבי יהודי ביפו לגילאי יסודי
לימודים
2010-2012 תואר שני, החוג לאמנות יצירה באוניברסיטת חיפה. (MFA)
1998-2001 תואר ראשון, אקדמיה לאמנות בצלאל, ירושלים
1993-1995 לימודי הנדסאי דפוס, מכללת הדסה, ירושלים
71996-199 בית ספר לאומנות 'המדרשה', בית ברל
מילגות ופרסים
2011-2013 פרס אמן בקהילה, משרד החינוך והתרבות, דרך עמותת רשת, רמלה
2009 מענק תמיכה בתערוכה בסדנאות האמנים, קרן רבינוביץ, תל אביב
1994 מילגת הצטיינות בלימודים ע"ש קרגר, מכללת הדסה
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.