השיקוי הסודי של איילת - זום

תחום: תיאטרון
תת-תחום: מופע תאטרון
משך זמן המופע: 45
סגנון:
שם הרכב:
סיווג:
שם המפיק: אנסמבל עיט - תיאטרון הפרינג' באר שבע
קהל יעד: א - ג
כמות קהל מקסימלית: 120
הסעה: הסעה לא כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל 07/03/2021

ההצגה מגוללת את סיפורה של איילת בת ה-9, שאינה מסוגלת לדבר ולשתף אחרים ברגשותיה.

לאחר שהיא מואשמת על לא עוול בכפה בהעתקה במבחן בתנ"ך, היא בורחת ומגיעה אל מאחורי הקלעים של התיאטרון. שם היא פוגשת דמויות במסיכות מתוך ה'קומדיה דל-ארטה',

הגורמות לה להיפתח להאמין בעצמה ולהבין כמה זה חשוב לשתף ברגשות.

הצגת הבכורה הועלתה במרכז מצויינות בתיאטרון באר-שבע באוקטובר 2010.

הצגה קצבית, תיאטרלית ומלאת הומור, המתחברת לעולמו הרגשי של הילד. וכן חושפת אותו לעולם המופלא והקסום של התיאטרון. 



יואב מיכאלי // מחזאי, במאי ומנהל אמנותי

ממייסדי תיאטרון פרינג' באר שבע 

B.A במשחק ו-M.F.A התמחות בבימוי מהחוג לתיאטרון באוניברסיטת תל אביב. לימד בגודמן- ביה"ס למשחק בנגב.

בין עבודותיו:

אנסמבל הרצליה: "פוקר".

תיאטרון הספרייה ובית צבי: "אנרכיסט מפוקפק" ו"קנדיד".

גודמן ביה"ס למשחק בנגב: "שבת, ראשון, שני" (הפקת הבכורה של גודמן), "ים", "ליסיסטרטה".

ביים במסגרות רבות ושונות בתיאטרון "מראה", תיאטרון אוניברסיטת ת"א, תלמה ילין ועוד.

ב-2007 הקים את קבוצת התיאטרון שלו, במסגרתה העלה בשיתוף עם בית ציוני אמריקה בתל אביב את מחזהו הראשון "ביגמיסט".

תיאטרון בית לסין: "פרינסס מרי 7".

ההצגה עוסקת בעולמו הרגשי של הילד וגם חושפת אותו לסגנון תיאטרלי ייחודי - קומדיה דל ארטה. 

מלבד החשיפה לסגנון התאטרון הייחודי עליו יכולים לדון עם הילדים ולהציג בפניהם את סגנונות התאטרון הקיימים בעולם התאטרון עיקר הדיון צריך ורצוי כי יתמקד בנושא "רגשות". 

עולמם של ילדים בכיתות ב' ו-ג' בעיקר בעידן הדיגיטלי בו הם יושבים מאחורי מסכים, מעלה שאלות רבות בנוגע לתחושות אותם חווים הילדים שלא בנוכח הוריהם, חבריהם ומוריהם. העולם הרגשי של הילד נמצא בשיא התפתחותו בדיוק בשנים אלו ומטרת ההצגה הנה להעלות בפני הצופים את מגוון הרגשות הקיים, תוך הבנה של העולם בו הם חיים. 

רעיון לדיון מקדים:

הצגת עולם הרגשות של ילדים - כעס, שמחה, עצב, מה ההבדל בין יגון למועקה? 

הצגת דרכי הביטוי של רגשות - כשאני כועס מה אני עושה? כשאני עצבני מה אני עושה? אם אני עצוב עכשיו, האם עלי לספר? 

הבחנה בין רגשות שליליים לרגשות חיובים - מהן הרגשות שנחשבים שליליים ומהן הרגשות החיובים? לדוגמא: האם בהכרח עצב המתבטא בבכי הוא משהו שלילי? או שתחושת הפורקן והשחרור גוברת על פני המבוכה שבבכי? 

רעיונות לדיון מעמיק - סדנה לילדים לאחר צפייה בהצגה: 

עולמם הרגשי של ילדים בעולם הדיגיטלי - ראוי לעשות הכנה על השינוי שחל בעולם הטכנולוגי. לפני עשרים שנה עולמם של הילדים התמקד בזירה החיצונית וכולם היו "יורדים לשכונה" בכדי לשחק עם חבריהם. היום, כאשר העולם הטכנולוגי השתלט על כל בית, חל שינוי משמעותי בתרבות הבילוי והתחביבים של ילדים בכיתות א- ו'. ראשית, הם נמצאים יותר בבית ופחות בחברת ילדים אחרים. הקשר בינם לבין חבריהם הוא באמצעות מסכים ולאו דווקא פנים מול פנים. לכן, הבעת הרגשות היא שונה משהייתה בעבר. האם קל יותר להביע רגשות על גביי הכתוב בהודעת טקסט? האם קל יותר להביע כעס בשיחת וידאו? האם קשה יותר לצחוק עם חבר דרך סרטונים המועברים ברשת? ומהן באמת אותן רגשות שחווים ילדים בגיל זה. 

הבעת רגשות אצל ילדים מול הוריהם -  ילדים רבים חוששים להביע רגשות בפני הוריהם. הם לא תמיד מספרים על הכעס על המורה, על העצב כי לא שיחקו עמם בבית הספר, ולפיכך הם נוטים להסתגר עם רגשותיהם. אחת הדרכים הכי מהותיות להבנה של הילד את עולמו הרגשי מגיעה משיח עם הוריו. חשוב מאוד שההורה יסביר לילדיו ששיתוף רגשות זהו דבר חשוב. ובין היתר גם דרך הבעתן. ילד שחוזר מבית הספר, ראוי שישתף את הוריו ברגשות שעלו במהלך היום ולא יסתגר בחדרו מיד. האם הוא נהנה? שיחק? צחק? בכה? כעס? השיח של הורים עם ילדיהם על רגשות הוא דבר חיוני ביותר בהתפתחותו התקנית של ילד והבנתו את העולם הפנימי של בני האדם. 

שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.
אנסמבל עיט - תיאטרון הפרינג' באר שבע
052-3938388 אפרת זיו-אספיס(מנכ"לית

yoav@fringeb7.co.il

באר שבע, החלוץ 49

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.