'שקשוקה ומייקי, מסך ומילים' - המופע יעסוק ביחסי הגומלין שבין הספרים לסדרת הטלוויזיה, בדימיון ובשוני ביניהם, באופן שמראה את הקסם וכוח המשיכה של כל אחד מהם.
הספרים: "שקשוקה נעלמת", "שקשוקה שתיים", "שקשוקה מאמצת חתול איום ונורא", "שקשוקה והמלחמה העולמית בין הטובים לרעים", "שקשוקה ושוד הלימונים הגדול", "אני מייקי".
הסידרה: קטעים קצרצרים (עד 4 דקות) מתוך פרקים בסידרת "שקשוקה", כאן חינוכית.
עולמם החי, הסוער והמשתנה במהירות של הילדים, רגעי הביחד והלבד – אלה הנושאים שבהן עוסקים הספרים והסידרה. הסופרת תקרא מתוך הספרים ותציג מולם קטעים קצרים מתוך סדרת הטלוויזיה, ותראה כיצד הספרים, ובעקבותיהם הסידרה, נותנים לילדים מקום מתוך ראייה מכבדת ומעצימה. הגיבורות והגיבורים מחפשים את דרכם, לפעמים הולכים לאיבוד, ומתבגרים תוך כדי חקירה של העולם שמקיף אותם. המבוגרים אמנם תומכים בהם ומראים את הדרך, אבל לילדות ולילדים יש מרחב לחשוב ולבחור. הספרים, וסידרת הטלוויזיה בעקבותיהם, נוגעים בשאלות הרלוונטיות תמיד: כיצד לשמור על הזהות העצמאית שלנו, ובכל זאת לחיות חיים חברתיים, ולהרגיש מחוברים לאחרים. מה עושים מול לחץ חברתי. הקשרים העמוקים שנוצרים בין ילדים, כולל רגעי הצער, ולצידם הנאמנות, השמחה והתרוממות הרוח.
אז מי בכל זאת צריך ספרים כשיש טלוויזיה? כולם. המסך זמין, ולעומתו קריאה דורשת מעט מאמץ, אבל זה משתלם, כפי שכתבה הסופרת אסטריד לינדגרן ("בילבי"): "ילד לבדו, עם ספר, יוצר לעצמו את התמונות שלו, שהן יפות ונפלאות יותר מכל אלה שיוכל לראות בסרטים או בטלוויזיה. תמונות כאלה חיוניות לאנושות".
גליה עוז, סופרת לילדים ולמבוגרים. כלת פרס היצירה ופרס דבורה עומר. ספריה תורגמו לכמה שפות ועובדו לטלויזיה ולתיאטרון. מרצה ומנחת סדנאות לילדים ולמבוגרים.
כהכנה, יש לקרוא עם התלמידים ספר אחד מסדרת 'שקשוקה' או את 'אני מייקי' או את 'מייקי וקשת'. הקריאה בהמשכים משמעותית מאד למפגש. מומלץ לדון עם הילדים בחופשיות ברעיונות העולים מתוך הקריאה.
מפרט טכני |
מיקרופון, מסך, מקרן מחובר לסאונד, מחשב עם חיבור לאינטרנט, חיבור למחשב. ;
|
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.
המרכז לספריות וספרות בישראל, ע"ר
0524272728
einat@icl.org.il
בני ברק, ברוך הירש 22