איך נוצר מתח בקולנוע? על האספקט הסיפורי והשפה הקולנועית: הבחנה בין מרכיבים ברמת התסריט לבין מרכיבים ברמת הצילום והעריכה.
מדוע סרטי מתח מרתקים אותנו למסך? מתי אנחנו יודעים יותר מהגיבור ומתי פחות ממנו? האם נצליח להזהיר אותו? האם המתח נמצא בסרטים או בראשו של הצופה?
על שאלות אלו ואחרות נענה במפגש מרתק (ומותח...) שיעסוק בבניית מתח בקולנוע.
במפגש זה אנו מנסים לברר את חלקם של הבמאי והתסריטאי בבניית סצנות מותחות, תוך התייחסות למושגים בסיסיים בשפה הקולנועית (כגון: תנועת מצלמה, פסקול, עריכה, עריכה מקבילה וכד') ובשפה התסריטאית (קונפליקט, דיאלוג, עיצוב דמות).
בצד קטעי סרטים, המפגש משלב המחשה חיה באמצעות מצלמה במעגל סגור.
קטעים מהסרטים: "אני והחבר'ה", "הבלתי משוחדים", "שודדי התיבה האבודה", "האיש שידע יותר מידי", "ספיד", "מתח גבוה", "הארי פוטר".
יורם שפירא הוא בוגר תואר ראשון ושני בקולנוע מאוניברסיטת ת"א, מקים ומנהל מגמת הקולנוע בתיכון לאמנויות ע"ש תלמה ילין.
זמן הקמה |
00:15 |
ציוד הקרנה |
ברקו |
החשכה |
כן |
סאונד |
כן |
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.