בשבילייק - היצע נוסף תשפא

תחום: תיאטרון
תת-תחום:
משך זמן המופע: 45
סגנון: חברתי
שם הרכב: שפת-התאטרון
סיווג: הצגה קטנה
שם המפיק: רות גנאל
קהל יעד: ז - י
כמות קהל מקסימלית: 35
הסעה: הסעה כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל 02/09/2020

 

טלפונים ומסכים הפכו לחלק בלתי נפרד מהחיים שלנו. עבור מתבגרים הם אמצעי התקשורת המרכזי, כלי לביטוי אישי, מדד לתחושת ערך עצמי וציר סביבו מתקיימים החיים החברתיים.

בתוך כך,  ובמסגרת מאפייני גיל ההתבגרות,  יש שהופכים אותו לכלי נשק לפגוע באחרים  ויש שחושפים עצמם לפגיעה.

בשבילייק תשפא  הנו מופע יחיד סוחף המציג מקרים ממציאות חייהם של בני הנוער ונוגע בהתמכרות למסך ולפידבקים:  ברצון לתשומת לב, פגיעה, נקמה, כח , חשיפה לפורנו ומיניות ברשת.

המפגש המותאם לפורום כיתתי  כולל 3 סיפורי מקרה על פגיעות ברשת :

נערה חווה שיימיניג כאשר בבית הספר חושדים שהיא מנהלת קשר רומנטי עם מורה, נערה אחרת חווה שיימינג בשל מחלתה וסיפור אחרון  מתמקד  נער שהחריגות שלו מקבלת תשומת לב שלילית ברשת והוא הופך קרבן להצקות מתמשכות.

המופע מתאים לתלמידי כיתות ז' עד י'

המזמינים יקבלו מערך  עם הצעות לפעילות לעיבוד הצפייה שיועברו  ע"י המחנכים בכיתות.

פורמט יחודי לשנת תשפא- ההצגה מגיעה לכיתה: פעילות בכיתות בקבוצות קטנות בהתאם למגבלות ההתכנסות בקורונה

המחיר המשתלם ביותר הוא למזמינים 3 סבבים




מחזאית: רות גנאל

הפקה: רות גנאל

שחקן : תומר קופל

 המופע נבנה ב"שיטת המעלית" שפיתחה רות גנאל-  M.A. במינהל החינוך, קרימינולוגיה וסוציולוגיה, מרצה, מנחת קבוצות, עוסקת בהדרכת הורים קבוצתית ופרטנית, עוסקת בשילוב מגוון כלים יצירתיים בטיפול והנחיה: פלייבק, פסיכודרמה,  גשטלט, טרילותרפיה ועוד.

שיטת המעלית מתייחסת למעלית דמיונית שעולה ויורדת בין הראש ללב.

הראש- זקוק לידע, נתונים, עובדות

הלב- מחפש התרגשות, הזדהות, סיפור שאפשר להתחבר אליו

חיבור בין הראש והלב יוצר השפעה לטווח ארוך, משפיע על עמדות ועל התנהגות.

המופע כולל שלושה מונולוגים סוחפים  כאשר אחרי כל מונולוג יש קטע הנחיה קצר הכולל כלים להתמודדות עם סיטואציות שונות.

המעבר בין מונולוג הנחיה לסירוגין שומר על רמת קשב גבוהה של הקהל, סקרנות וענין.

המופע מדבר אל בני נוער ובשפה של בני נוער וכאשר צופים בו הורים- הם מקבלים הצצה לעולמם של המתבגרים ויכולת להבין מה מניע אותם, מה הם מחפשים, ממה הם מפחדים.

הרקע הטיפולי והניסיון ארוך השנים של רות גנאל בעבודה עם נוער והורים מאפשר להוציא הרבה מאד חומר לשיח עם מתבגרים בעקבות המופע- יש בו שכבות של שכבות של נושאים- מגוון דמויות וסיפורים שאפשר להזדהות איתם ומתוך כך- אפשרות להקיף מגוון היבטים של תופעת הסכנות ברשת וההתמכרות למסכים בקרב נוער.

המופע מלווה במערך  פעילות שנשלח לבית הספר בכדי שתוכלו לקיים עם התלמידים  שיח משמעותי לאחריו. 

פעילות לעיבוד המופע

תרגיל פתיחה: לבחור רגע אחד מתוך הפעילות שנשאר איתי גם אחרי שהשחקנית הלכה

למה דווקא הרגע הזה או המשפט הזה נגע בי?

 

בשלב השני התלמידים מתבקשים לכתוב על פתק בעילום שם:  ההודעה הכי פוגעת/ מעליבה שקיבלתי אי פעם

ולתאר במשפט נוסף את הסיטואציה- מי כתב, מה סוג הקשר ביננו, מה קדם לזה

הם מניחים את הפתקים המקופלים בערימה במרכז.

המורה מערבב את כל הפתקים- כל תלמיד שולף פתק של מישהו אחר

בסבב במליאה - כל אחד שרוצה להשתתף אומר כיצד היה מתמודד אם הוא היה מקבל את ההודעה הזו

מפרט טכני לאור הקורונה הפעילות מתקיימת בכיתה . יש להצמיד את כל השולחנות לצדדים או לפנותם החוצה. התלמידיםיושבים על כסאות בצורת ח ' ; . אין צורך באבזור נוסף.
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.

מודיעין עירוני ג 9

לינק לצפיה

בי'ס שחקים נהריה

לינק לצפיה

אור יהודה חטיבת יובלים

לינק לצפיה
רות גנאל
0507514918

ganelruth@gmail.com

גבעת שמואל, התומר 18

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.