מתוך תיבות הדואר נגלות הפתעות יצירתיות,
הן הופכות למסכי צלליות, פורשות ים של מעטפות
ואפילו מתחילות לדבר!
יונה היא הדוורית השכונתית שמכירה את כל דיירי הבניין ומספרת את הסיפורים שלהם. אך היא לא מסתפקת בזה, לפעמים היא מחליטה גם להתערב: היא שולחת מכתבים לשכנות שרבות ואפילו יוצאת לארץ רחוקה להזכיר לצוללן לכתוב לאביו שמתגעגע.
לאורך ההצגה הילדים בקהל עוזרים ליונה לרפא מכתב פצוע, לכתוב הזמנות למסיבה בניינית ולראות מתחת למים.
ההצגה מסתיימת בשיא המסיבה שיונה אירגנה, בה כל הילדים מנגנים במעטפות רשרוש ואחר כך משלשלים אותן לחריץ תיבת הדואר הנכונה.
ההצגה עלתה במסגרת תוכנית רזידנסי לתיאטרון סיפור בתיאטרון הקרון 2022 בתמיכת תיאטרון הקרון ומפעל הפיס
VIDEO
VIDEO
מרים לופו נובופלנסקי
יוצרת תיאטרון חזותי, כותבת ומאיירת, אמא לשלושה.
בוגרת תואר ראשון בתקשורת חזותית בבצלאל.
השתתפה בהכשרות האומנים של תיאטרון הקרון ״החממה״ ו״הקליידוסקופ״.
יצרה שלוש הצגות יחיד קצרות בתאטרון הקרון שהוצגו בפסטיבל הקרון הבינ״ל וכמופעים רצים בתיאטרון:
אגן המשאלות, תאטרון חפצים המתרחש בתוך כלי מלא במים.
יונה הדוורית, תאטרון צלליות בתוך תיבות דואר ומעטפות.
צינורגולות, תאטרון בובות העשוי כולו מצינורות שמטילים ביצים.
יצרה את ההצגה ״נורית ופרחי הבר״ על סיפור הצלת הפרחים ההיסטורי, יחד עם המוסיקאית לי גאון. ההצגה זכתה למענק ממפעל הפיס בשנת 2022.
כתבה ועיצבה את ספר הילדים ״איילה אחות גדולה״ שיצא בהוצאת קרן, 2021. כותבת ומאיירת עבור עיתון עיניים.
יוצרת יחד עם הבמאית גוני פז הצגה חדשה בשם ״מסטיק״ ברפרטואר של תאטרון הקרון וזכתה בפסטיבל חיפה להצגות ילדים 2024 בפרס המחזה הטוב ביותר ובציון לשבח על עיצוב האביזרים בהצגה.
לפני הצגה:
להכין את הילדים לז'אנר של תאטרון צלליות ולדון במה כן רואים ומה לא רואים בצללית. לא רואים צבע ופרטים, כן רואים צורה ותזוזה וכן שומעים צלילים.
אפשר לדבר על איך הדמיון שלנו משלים את החסר.
ההצגה על דוורית, תיבות דואר ומעטפות, דברים שהיום לא כל הילדים מכירים. אפשר להכין את הילדים על איך תיקשרו פעם לפני שהיו טלפונים ואינטרנט.
איך העבירו פעם מסרים, מה זה בול וכתובת וגלויה.
אחרי הצגה:
בהצגה עולים הנושאים כמו אמפתטיה לאחר, אחריות אישית ויוזמה חברתית. ניתן לדון עם הילדים על התפקיד של יונה הדוורית- לחלק מכתבים לתיבות הדואר.
האם יונה נשארה רק בגבולות התפקיד? מה גרם לה לעשות דברים שאינם מתפקידה?
ניתן גם לשאול את הילדים איפה הם פוגשים את זה בחיים שלהם, מתי הם עזרו למישהו למרות שלא התבקשו לכך, איפה הם "הגדילו ראש"?
בנוסף ניתן להעלות דיון ולשאול במה תרמה המסיבה שיונה אירגנה? איפה אתם יכולים או רוצים לארגן פעילויות חברתיות ולמה?
סוג במה
לא מקצועית
רוחב
4
עומק
3
גובה
4
מספר אומנים
1
מספר הקבוצות במקביל
1
מספר פזות
1
זמן הקמה
שעה
מאיזה שעה
11:00
עד איזה שעה
16:00
ציוד הקרנה
אין
סאונד
כן
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.