"דונו והדברים הבלתי רגילים שקרו לו" עוסק במפגשו של ילד בן 8 עם העולם שסובב אותו והניסיון התמידי שלו להפוך את העולם הזה לזוהר ומלהיב יותר. בששת הסיפורים נפגוש את מדביק הפתקים, את האח השתקן והמעצבן, את הילדה המסתורית המכשפת תרנגולות בר ואת הילד שכל השכונה משחקת איתו מחבואים. נגלה איך לאלף שממית, איך להתגנב לספרייה בלילה ואיך משטחים מטבע על פסי רכבת.
מפגש מלא הומור וסיפורים המראה כיצד היצירה והחיים יכולים להיות שלובים זה בזה ולמה זה הופך את שניהם להרבה יותר מעניינים.
במהלך המפגש חושפת תמר את אחורי הקלעים של עבודה על ספר - הויכוחים על האיורים, בחירת הכריכה, הערות העורכת והתקבלות הספר אצל הילדים.
VIDEO
VIDEO
תמר הוכשטטר היא יוצרת רב תחומית בתחום התרבות לילדים. נולדה ב-1985 וגדלה בגליל המערבי. בוגרת החוג לתקשורת חזותית באקדמיה לאומנות ועיצוב בצלאל ובעלת תואר שני בהצטיינות, במחקר תרבות הילד מאוניברסיטת תל-אביב. ספרה לילדים "כרובינה", אותו כתבה ואיירה, ראה אור בשנת 2012 וזכה בפרס רמת-גן לספרות. ספרה "דונו והדברים הבלתי רגילים שקרו לו" ראה אור בשנת 2018, ספר ההמשך יראה אור בחגי תשרי 2019. בנוסף איירה ספרים רבים שראו אור בארץ ובעולם. ב-2010 ייסדה את כתב העת "הפנקס" לספרות ותרבות ילדים ומאז היא עורכת-שותפה בו.
ניהלה צוות מחקר וחשיבה על עתיד הספרייה הציבורית בישראל ביוזמת המדיטק בחולון. יזמה, ומנחה השתלמויות בנושא תרבות, ספרות וקהילה לספרני הספריות הציבוריות בשיתוף מרכז הספר והספריות ותנועת המושבים.
היא מתגוררת ברמת גן עם בעלה ושני ילדיה.
דונו והדברים הבלתי רגילים שקרו לו עוסק במפגש של ילד בן 8 עם העולם שסביבו והניסיון התמידי שלו לצבוע את העולם הזה בצבעים מרגשים ומלהיבים יותר. השיחה בכיתה יכולה לעסוק בנושאים אלה - האם החיים שלנו הם כמו בסרטים ובספרים? באיזה אופן כן ומדוע לא? האם נרצה להפוך אותם לכאלה והאם זה ביכולתינו? איך אפשר להפוך מטלות משמימות או שגרה משעממת למשחק, תעלומה ויצירה?
כדאי מאוד לקרוא ו/או להאזין לסיפור או שניים מתוך הספר ואחר כך לקיים עליהם דיון בכיתה. אין צורך לעסוק בהבנת הנקרא או לחלק דפי העבודה. מטרת הקריאה היא לעורר סקרנות ועניין לקריאה נוספת ולקראת המפגש עם היוצרת. כמו כן ניתן לבקש מהילדים לחשוב על רעיונות לסיפורים נוספים בהם יום רגיל הופך ליום מיוחד בזכות פעולה של הילד הגיבור.
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.